Uitgerekend September 2019

Wat fijn om te horen dat jullie steun bij elkaar kunnen vinden, Anemoonte en Lisapisa! Ik duim voor jullie en hopelijk krijgen we ook snel een goed bericht van jullie kant.. het is jullie zo gegund!

Wat leuk JLG! Een jongen!

Hier groeit het buikje ook lekker door. Het begint nu echt zichtbaar te worden voor de buitenwereld. Had in mijn vorige berichtje wat gepost over m’n been dat ik daar met slapen weinig gevoel in had. Blijkt mogelijk met m’n bekken/SI-gewricht te maken te hebben. Dus op aanraden van de VK nu echt het Voedingskussen tussen m’n benen met slapen en dat helpt! Wel maandag voor de zekerheid naar de fysio, aangezien ik aan het begin van m’n zwangerschap al wat SI-gewricht klachten had.

Hoe gaat het met jullie eetpatroon? Ik merk echt dat ik af en toe onverzadigbaar ben, herkennen jullie dat?

Ik heb ook wat klachten aan mijn linker SI gewricht. Van de fysiotherapeut "de liggende vlinder" als oefening gekregen voor mijn bekken, daar lig ik nu 20 minuten in per dag, geen idee of het helpt maar het wordt in ieder geval niet erger :) Het is een heerlijke houding om in te ontspannen vind ik.
En het onverzadigbare herken ik zeker, maar ik kan het met moeite relatief binnen de perken houden. Ik ben inmiddels terug op het gewicht wat ik voor de zwangerschap had, was in het eerste trimester wat kilo's afgevallen maar ik weet dus ook niet in hoeverre het baby is of vet, vind dat erg lastig te bepalen en kan ik me ook wel zorgen om maken :p Maar ja ik probeer gewoon zo gezond mogelijk te eten en de chocola vergeef ik mezelf maar :')
Ik voel verder heel vaak mijn hartslag in mijn onderbuik kloppen, hebben jullie dat ook? 

Haha die hartslag voelde ik ook regelmatig. Dat is echt heel normaal! Maar wel bijzonder. De baby schopt en duwt hier behoorlijk, ook al ligt de placenta voor. Het is nu echt genieten!
En onverzadigbaar,  waarschijnlijk zit de baby in een groeispurt (hoort ook bij de termijn) en vraagt je lichaam daarom om extra eten. Ik eet ook veel, probeer maar regelmatig extra fruit en thee te pakken dat scheelt al!

Hallo allemaal,

Ik heb maar eens flink bijgelezen op het forum en nu tijd om zelf iets te plaatsen.
We hebben 7 mei de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit en we krijgen een jongen! We waren de eerste maanden overtuigd (qua gevoel) dat het een meisje zou zijn maar dat klopt dus mooi niet. We vinden een ventje heel leuk! :)
Ik ben met 22 weken nog steeds aan het overgeven en word er inmiddels echt een beetje moedeloos van. Het ging een paar dagen heel goed en ik was zelfs al met de medicatie gestopt maar ineens in de misselijkheid in alle hevigheid terug en geef ik weer meerdere keren per dag over en ben ik super moe en slap. Zijn er meer meiden die daar bij deze termijn nog last van hebben? Ik twijfel om misschien toch nog maar een keer naar de huisarts te gaan en de overleggen of er nog andere opties zijn die ik kan proberen. 

Ik ben de laatste twee weken ook onverzadigbaar. ‘S avonds zitten snacken ook, wat ik normaal niet deed (voor zwangerschap). Nu in twee weken tijd 1,5 kilo aangekomen en in totaal al 6,5 kilo. Daar schrok ik wel even van? Ga echt even de snacks laten staan en gezond eten. Ik ben overigens wel zo blij met mijn mooie babybuikje❤️
Verder voel ik de kleine meid ook steeds meer, zo gezellig. Ze is de laatste dagen vooral ‘s nachts actief en mijn slaap is daardoor wat minder. Vannacht had ze denk ik de hik want het was heel regelmatig, grappig om te voelen? En zo leuk om de schopjes te zien aan je buik, mijn vriend heeft het gezien maar voelen lukt steeds niet. Ze houdt op als hij zijn hand erop legt haha. 

Jaa die hartslag voel ik ook regelmatig, zo apart!
Gister voelde ik haar zo hard schoppen dat ik er gewoon een lichte pijn van had. Zo apart, voelde haar daarvoor wel maar nog niet eerder zo hard! 
Nu ik haar steeds meer en meer voel, ben ik me wel steeds meer te verheugen op haar komst. Niet op de bevalling maar wel op haar komst haha.
Hoe kijken jullie tegen de bevalling aan? Voor we het weten is het al september ??

Ik voel die hartslag ook altijd. Zo byzonder wat er allemaal veranderd als je zwanger bent. Ook voel ik het kindje vaak onderin me buik. Wat kan kloppen omdat het met echo ook ver onderin lach. Verder gaat het super goed met me. Nog geen een kwaaltje gehad dus ik zing me zwangerschap door. Ook pas hooguit 2kilo aangekomen. Maar heb ook geen rare eetbuien ofzo. En als ik echt honger heb eet ik vaak een cracker met kaas of iets. Zo blij dat dat allemaal kan. Want me zus is ook zwanger en was in 4 weken 3kilo aangekomen. Moet er zelf toch niet aan denken.. Moet er ook weer af he. Verder kriigen wij vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis en als alles meezit is de verbouwing eind juli klaar dus heb ik mijn verlof lekker in het nieuwe huis.

Ik heb er ook zoveel zin in dat ze er is, kan mij echt niet snel genoeg gaan!! Maar ja toch nog echt wel 17 weken te gaan dus... Geduld, geduld ? Gisteren is het kindje van een vriendin geboren en als je dat koppie dan ziet aaaaww dat wil ik ook :p
De bevalling tja... Daar heb ik nog niet echt een idee bij eerlijk gezegd. Alleen dat ik hoop dat ik gewoon thuis mag bevallen, en dat er in de tussentijd dus niet iets gebeurd waardoor dat niet kan. Heb er wel ook zin in te beleven hoe het lichaam dat aanpakt ofzo. 

Terug
Bovenaan