Uitgerekend September 2019

De bevalling.. ik hoop dat het snel gaat! ?Dat de baby niet tot 42 weken blijft zitten, en iets eerder komt deze keer. En dat ik weer thuis ga bevallen.. ?
Wat heeft jullie voorkeur? Thuis of in het ziekenhuis?

Ja hier ook de hartslag onderin. Gister bij de verloskundige liet ze de ader horen waar mijn hartslag en die van ons meisje samen te horen zijn. We zijn een mooi ritmisch duo vind ik?? 
Bewegingen nemen toe en worden anders. Vind het idd gezellig? 
Wat betreft eten...? In het begin ging het erg goed... en nu idd onverzadigbaar. Kwartier voor sluitingstijd nog ff naar supermarkt sjeezen voor chocolade of stokbrood...? Fruit en groenten gaan er ook in hoor en zolang het niet uit de klauwen loop verwen ik mezelf regelmatig met iets lekkers?. 'Werk' er ook hard genoeg voor?
Ik gaan in het ziekenhuis bevallen vanwege medische indicatie. Maar zonder had ik daar ook voor gekozen. Vind het een fijn geruststellend idee. Volgende maand gaan we naar de voorlichtingsavond op de kraamafdeling daar. Mijn verloskundige doet overigens wel de bevalling ?
Nu ben ik mezelf een beetje aan het verdiepen in borstvoeding. Ik lees de melkfabriek van Sofie van Enk. Heel fijn en realistisch boek die alle kanten belicht en ook flesvoeding wordt besproken. Ook daarvoor ga ik me aanmelden voor een voorlichtingsavond. 
Bevalling zie ik niet echt tegen op. Maar de kraamtijd lijkt mij eerlijk gezegd vrij pittig. Dat vind ik eigenlijk spannender? 

Oohh de verloskundige vroeg mij ook wat ik wilde... thuis of ziekenhuis.
Ik lachte haar hard uit, en zei dat thuis mijn voorkeur altijd is geweest, maar het de eerste 2 x ook anders liep. Het kan nog zo lekker gaan allemaal, top zwangerschap.. maar bij beide zwangerschappen, bleef de ontsluiting hangen op 2-3 cm dus toch nog naar het ziekenhuis. Wel weer na 3 uurtjes thuis dus dat is heerlijk! Doe mij er nog maar zo eentje.. 
We gaan het zien!

Ik ben ook benieuwd wanneer het gaat gebeuren,  met de oudste beviel ik met 39+4.
De jongste kwam met 37 weken spontaan.

Angst heb ik niet echt, het komt zoals het komt, het kindje moet er toch uit en pijn gaat het doen?

Bevalling heb ik me nog geen seconde druk om gemaakt.. Ik heb zoiets dat moet gewoon gebeuren en op dat moment zelf denk ik vast van: pfffffff wat heftig en pijnlijk en ik zal vast niet echt de leukste zijn voor mijn omgeving haha, maarja het is nou eenmaal nodig ? En ik heb zoiets van zó erg kan het niet zijn, iedereen krijgt ook weer 2/3/4 kinderen etc. Ik wil btw in het ziekenhuis bevallen, voelt veilig.
Ik kan ook echt niet wachten tot we ons kleine prinsesje mogen ontmoeten.. Ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet en hoe ze is! Maar nog even 17 weekjes door groeien en ontwikkelen!!
Hebben jullie al ideeën over voeding? Ik wil héél graag borstvoeding gaan geven, eind juni ga ik 2x naar een voorlichtingsavond.

Ik heb ook geen “angst” voor de bevalling. Wel ga ik een cursus weeenbegeleiding doen, dacht wat info en wat tips en trics is nooit mis. 
Wat betreft bevallen en voeding geven houd ik het heel open. Ik wil thuis bevallen, maar mocht dat niet gaan is het ziekenhuis ook prima. En zo denk ik ook over borstvoeding, wil het zeker een kans geven, maar zo niet, flessnevoeding ook goed. Ben dus vrij relaxt denk ik (tot nu toe dan ;-)). Wel heeeel veel zin om onze man te ontmoeten, ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet en hoe hij is! 

@MamaPatty: leuk, hier ook de derde! De eerste kwam bij 42 weken rond, de tweede bij 41 weken rond. Grote kans dat ik weer lang draag, maar we gaan het zien. 
Ik sta er ook weer vrij ontspannen in. Maar ik moet wel zeggen, ondanks dat ik snelle bevallingen had, ik nu bij de derde wel zoiets heb van 'Hmmm.. we moeten het wel weer even doen'. Juist vanwege de pijn. Dat weet ik nog goed. Toch voelde ik mij ook elke keer weer een powervrouw! ? 

@Eefje- superleuk!! Altijd weer spannend wanneer het gaat beginnen.
Ik vind het alleen bloed irritant dat er nu regelmatig gevraagd word hoelang ik nog moet, ja ik heb een behoorlijke buik??? toch nog 12-13 weken te gaan. Bij de jongste groeide ik ook erg hard, als het maar gezond is zeg ik dan maar...

Hé mamaPatty, heb een vraagje, ik zit zelf in het augustus forum, ben de 27e uitgerekend, maar lees gier af en toe mee, omdat het zo maar september kan worden... maarre, ik ben nu 26.1, dus nog 14 weken te gaan en ik lees bij jou; nog 12/13 weken te gaan..... ? word ineens zenuwachtig of ik wel goed reken!!! Haha!! Help me even!

Terug
Bovenaan