Uitgerekend September 2019

Ik ben al best vaak aan het denken (en ook veel actieve dromen!) over de bevalling. Hier nog 14 weken te gaan (26+1). Ik vind het nu echt snel gaan en opeens best dichtbij komen. Het is voor ons de eerste dus weet nog niet goed wat ik kan verwachten ;-). Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen en zou bij voorkeur voor een badbevalling willen gaan in verband met mijn bekkenklachten. Lijkt me heerlijk om die pijn er niet bij te hebben op dat moment. 
Verder ga ik geen cursus doen. Ik laat het gebeuren en het juist ademhalen kan de verloskundige in 1 minuut uitleggen begreep ik van haar. Je voelt het denk ik toch pas op dat moment wat past bij jouw lichaam en de bevalling. We gaan het meemaken...

Ola, 
Ik meld me nu toch maar een keer na zo'n tijd te hebben meegelezen. Hier zaterdag op 26 weken. Vanavond weer een afspraak bij de verloskundige. Ik ben op 31 aug uitgerekend, maar kwam zelf op 5/6 sept uit. Wij verwachten een jongen, dus kan weer +1 op de lijst erbij. 
Ik hoop voor een thuisbevalling te kunnen gaan als alles goed loopt. Zo niet, dan maakt me dat ook niet zo uit. Het lijkt me niets als je met weeën nog de deur uit moet haha. Verder wil ik voor borstvoeding gaan en mocht dat om de 1 of andere reden niet lukken, tsja dan is dat ook maar zo. 

@Mariekesept Ik vind het nu opeens ook snel gaan. Krijg een beetje haast om de boel in huis af te ronden.
Ik doe ook geen cursus. Nooit gedaan. De verloskundige kan je idd heel goed uitleggen hoe je moet ademen. Ik doe nog wel wat losse dingen voor mezelf en de baby, zoals binnenkort een hele dag met yoga en meditatie voor zwangeren, middenin de natuur. Ik moet trouwens ook nog preventief zo'n suikertest doen in het ziekenhuis omdat mijn vader met zijn suiker worstelt.. Daar wat minder zin in... ?
Ik voel de baby erg goed. De bewegingen worden steviger en ook voel ik afentoe meer een schuivend gevoel. Bijvoorbeeld rug of billen die langs de baarmoeder schuren ivt losse schopjes.
Verder willen we nog een pretecho doen over twee weken met de oudsten om even naar hun zusje te koekeloeren (3D).
Verder gaat alles zijn gangetje! Grappig hoe die eerste weken voorbij sluipen en nu alles weer wat meer in het normale lijkt te verlopen.
Groet,
Eef

Goed dat een hoop mensen een cursus gaan doen. Ik werk zelf op verloskunde en wij zien in de praktijk echt het verschil tussen het wel en niet volgen van een cursus;-)
En als je BV wil gaan geven, ga naar een voorlichtingsavond o.i.d. dat gaat je écht helpen!!

Ik ben ook zeker niet tegen cursussen. Het kan voor velen een grote meerwaarde hebben en veel betekenen. Je hebt natuurlijk ook veel verschillende soorten. Ik had alleen zelf geen behoefte aan iets als zwangerschapsgym, en qua informatie me daarnaast veel ingelezen. 
Mijn moeder benadrukte altijd dat bevallen in principe iets heel natuurlijks is en vertrouwen hebben in jezelf essentieel. Dat heeft me veel overgave aan het proces gegeven met ook veel vertrouwen in de verloskundigen ed. Persoonlijk heeft mij dat het meest geholpen bij mijn bevallingen.

Ik ben vorige week gestart met yoga. Ik vind het vooral erg gezellig om in een groep te zitten en te kletsen over de zwangerschap. Eigenlijk net als wat we hier doen maar dan live en met een kop thee in de hand haha.
Het liefst beval ik in het ziekenhuis, maar als hij zelf heeft bedacht thuis te komen is dat prima. Wat borstvoeding betreft hetzelfde, ik wil dat zeker proberen maar als het niet gaat, dan niet.
Deze week een fijne week gehad. Een hele leuke dag omdat we een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan en daar een klein feestje van hebben gemaakt. Verder voelen we de kleine man elke dag harder schoppen. Heerlijk!

Oeps, ik heb flink wat rompertjes ingeslagen bij de Hema met stapel korting ? 10 rompers voor 30 euro, ik vond het wel netjes. Ze zijn vandaag binnen gekomen ? 
Ik vind het gevoel in mijn buik nog best wennen.. en soms helemaal niet zo prettig ? ik voel ook vaak een raar gevoel bij mijn vagina.. kan het niet erg goed uitleggen, soort van luchbelletjes ofzo. Herkent iemand dit?
Nu zit ik nog te wachten op de baby kamer die vandaag geleverd wordt ?? 

Terug
Bovenaan