Uitgerekend September 2019

Bij mij zeggen ze juist; “oh ben je al 24 weken? Je zou zeggen veel minder ver” Een klein buikje maakt dus ook onzeker, het is ook nooit goed Haha. Ik ben ook “pas” 3,5 kilo aangekomen. 

@zazousept inderdaad toch fijn dat iemand zich hierin herkend! Het is best een vreemd gevoel ? 
Ik vind het ook best raar om ineens zo te groeien. Heb altijd erg mijn best moeten doen om een beetje op gewicht te blijven ? verandering van mijn lichaam vind ik best lastig. 
Ik heb nog wel last van een ander kwaaltje, zwangerschaps vergeetachtigheid ? erg lastig met werk soms! En ik had de vaatwasser ingeruimd, blokje erin, maar nooit aangezet ? gekke dingen

Haha ik heb er echt geen moeite mee dat mijn buik groeit.. afgelopen 2-3 weken groeit die echt als een kanon en valt het heel veel mensen ook nu op. Ik heb zoiets van alleen maar een goed teken dat me kleine schatje ook goed groeit ? Krijg ook vooral te horen dat je het voor de rest helemaal niet man zien, benen/armen etc. zijn nog precies hetzelfde. Dus dat vind ik wel mooi! Ging vanochtend na 4 weken weer eens op de weegschaal staan en ben nu in totaal 7 kilo aangekomen.. Ben morgen 24 weken?? met 20 weken 4 kg aangekomen dus ben nu in 4 weken 3 kg zwaarder. Ik las dat het gemiddelde 6-7 kg was met deze termijn dus in dat opzicht is het prima, maar vind het best veel. Ik eet ook wel duidelijk meer en snaai ook meer, dus even besloten daar nu meer op te gaan letten. Gemiddelde is 11-16 kg aankomen maar hoef daar ook echt niet boven, moet er straks ook weer af...

Sinds een week zie en voel ik mijn buik groeien. Ben nu 23 weken. Ik woog voordat ik zwanger was 82,5 en later ben ik afgevallen( overgeven) was het 75 kilo. Nu ben ik sinds anderhalve week weer aangekomen en weeg ik 77,7 kg. Ik ben eigenlijk wel blij dat het er nu weer bij komt, want iedereen schrok van mijn gezicht, was een beetje ongevallen... Maar nu zeggen ze opijn werk vooral; je ziet er weer goed uit en mooie buik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat buikje wel leuk vind.. dan voel je je echt zwanger haha. Alleen soms lastig met schoenen aandoen etc.  Ik voel de kleine man veel meer bewegen de laatste tijd, en dat vind ik zo leuk :) 

Oh ja dat zwaarder/dikker/ronder worden vind ik ook wel een dingetje hoor! Van van mezelf lang en slank en voel me nu dik en rond haha. Terwijl het wel mee valt ben nu met 22+6 3,5 kg aangekomen. Maar wat is het lastig om nog een beetje leuke kleding aan te doen, laat staan te kopen en dat het dan ook nog een beetje betaalbaar is. Vind het zo zonde om voor heel veel geld een gehele nieuwe garderobe te kopen, terwijl het over een paar maanden niet meer past.
En dan heb ik het nog niet gehad over schoenen aandoen. Mijn hemel! Wat een ramp! Wilde van het weekend nieuwe sandaaltjes kopen en dacht deze zelf met het gespje wel vast te maken, maar hoe wijdbeens ik ook zat mooi dat ik het riempje niet dicht kreeg. Deed meer pijn in m’n bekken (ga er al voor naar de fysio) dan dat ik in de buurt van het gespje kwam ??

zo mijn klaagzang is weer ten einde. Fijne dag allemaal! ???

Haha iedereen groeit mooi zo te lezen. Ik moet er ook aan wennen, maar vind het wel leuk. Ik heb instappers als schoenen gekocht, geen gedoe met veters e.d. Ideaal! 

Hallo allemaal
Wat leuk om alle verhalen te lezen. Bij mij groeit de buik nu ook erg goed. Had mn zus even niet gezien (zij is ook zwanger) en ze zij gelijk van wow nu zie ie het ineens goed. Ook nog niet veel aangekomen.  Wel houd ik veel vocht vast in mn benen al. Maar dat kan ook komen doordat ik dit weekend moest oververhuizen en al een deel verbouweniij ons nieuwe huis.. Wat als het goed is 1.5 maand voor uitgerekende datum klaar is. En hopelijk gaat het vocht snel weg anders ben ik bang dat ik flink last ga krijgen deze zomer... Donderdag weer naar de verloskundige maar gok dat ik tussen de 2 a 3 kilo aangekomen totaal. Alles past nog prima qua oude kleding (pantalon broeken met elastiek, en 1 maat groter qua tshirts). Heb amper zwangerschap kleding gekocht want vind het vrij prijzig. Dus nu gewoon lekker nog kleding aan waar ik me goed in voel.  De kleine ga ik nu ook steeds meer voelen. Nog wel erg laag maar gok dat het daar nog steeds veel licht en het ook prima ligt. Wij weten nog steeds niet wat het wordt en wil ik houden zo ook haha. Binnekort maar snel alles kopen voor de kleine want al het kleine spul hebben we wel maar groot nog niks.

Haha, ik moet wel even lachen over de zure opmerkingen die sommigen van jullie te verduren krijgen (bolle toet, wat tactloos ?).
Ik ben echt superblij met mijn grote buik, ik vind het heerlijk en voel me heel erg zwanger! Ik ben in totaal nu 1.6 kilo aangekomen dus nog relatief afgevallen denk ik. Komt vanzelf wel ?
Mensen beginnen nu ook "Hallo!" tegen mijn buik te zeggen en daarna ben ik aan de beurt, haha. Mijn vriend kijkt ook echt verliefd naar mij, hij vindt me heel mooi zo, gelukkig! 
Ik had gisteren dat ik blijkbaar iets te snel voorover bukte en spontaan wat gal over een keukenkastje heen kotste (lege maag), vanwege ruimtegebrek vermoed ik, iemand dat al gehad? ?

Terug
Bovenaan