Uitgerekend September 2019

Ja had inderdaad naar hoezen gekeken. Sommige die ik zie zijn rond de 55 a 60 euro (inclusief baby verklein dingetje) en dan komt de zonnekap er nog bij. De nieuwe is bij de babydump nu 99 euro dus verschil echt een paar tientjes. Ook twijfel ik of een zwarte nieuwe hoes leuk staat op een donkergroene basis. Maar voelt ook gek om dan een nieuwe te kopen als je er een kunt krijgen. Ja je moet ergens over piekeren is het niet hahahaha

Ik heb vanmorgen ook zo'n preventieve diabetes-test gedaan, en gelukkig heb ik het niet, had ik ook niet verwacht maar toch weer even spannend.
Ik vond dat suikerdrankje wat je dan moet drinken echt vies en ben een uur misselijk geweest. 
Nu is de baby dus ook bovengemiddeld groot, vorige keer werd dat aan onze lengte geweten maar nu willen ze de suikertest over een paar weken misschien weer opnieuw doen. Totaal geen zin in. 
Ik word daar echt een beetje gek van, als ik het nu ook niet heb dan lijkt me dat toch niet de oorzaak van de babygroei? Vind het een beetje overdreven controleren. Wordt er toch ook nerveus van, ik krijg een beetje het gevoel dat er iets mis met me is of dat ik het niet goed doe ofzo. En ik wil juist niet zo onzeker zijn! 
Nou ja, voordeel is wel dat ik nu 3 extra groeiecho's krijg ? Dus lekker vaak die kleine zien, kan niet wachten.

@Minni: Ik moet eigenlijk ook die suikertest. Alleen omdat mijn vader diabetes 2 heeft (te wijten aan zijn slechte leefstijl)... Dan zpunik iets meer kans maken op zwangerschapsdiabetes. Ik had er dus ook totaal geen zin in en heb een compromis gesloten. Ik moet nog bloed af laten nemen om de bloedgroep van de baby te bepalen (omdat ik rhesus negatief ben). Ik laat dan gelijk nuchter mijn suikerspiegel testen (dat is nauwkeurigere indicatie hoe het daarmee gesteld is dan de test in het eerste trimester (niet nuchter)). Als dat goed is, hoef ik voorlopig geen vervolgtest.

@minni moet je deze doen rond de 27 weken? Want dan krijg ik dezelfde en ik zie er ontzettend tegenop hahah. Eerst nuchter bloes afnemen dan zo een suikerdrankje innemen. Volgens de verloskundige moet ik dan 2 uur (!!!) wachten en dan wéér bloed afnemen... 
Rond de 30 en 34 weken krijg ik ook een groei-echo omdat ik "overgewicht" heb. Nouja, prima. Ik heb niet het idee dat de baby en/of mijn buik niet goed groeit. Op het moment dat ik dit typ is ze weer druk aanwezig dus ik zie het maar als extraatje zodat we onze kleine meid weer zien haha 

@Eefje bij mij inderdaad hetzelfde verhaal. Achteraf vind ik het ook zo'n onzin en heb ik zoiets van ik heb me iets te makkelijk zo'n test laten aanpraten onder het mom van "je kan het maar beter weten" maar zal het zeker niet nog een keer doen zonder discussie. Mocht het nodig zijn dan zal ik eerst zo'n nuchtere  bloedtest voorstellen, daar begint deze test ook mee en daar blijkt dan eigenlijk al uit dat je geen diabetes hebt, dus eigenlijk snap ik het vervolg niet eens. 
@Jessie klopt precies die test heb ik gedaan, maar ben nu 24 weken. 2 uur in het zonnetje gewacht, dat was wel prima maar ik vond het dus best wel een aanslag op mijn lichaam, je merkt wel dat je er echt moe van wordt. Maar goed ik wil je niet te veel ontmoedigen hoor het valt ook allemaal best mee ;) 
Fijn dit forum om toch even van me af te praten!

Hoi dames, weet niet goed of ik het zo goed verwoord, maar hebben jullie ook soms het gevoel dat je uit je vel knapt? Klinkt gek maar Mn huid lijkt soms zo gespannen al! Het doet geen pijn of zo maar een prettig gevoel vind ik het ook niet. Iemand die dit ook heeft? 

JuffieLies, ik heb dit in de ochtend wel eens. Als ik dan te lang op een zij heb gelegen staat er zo’n spanning op mijn buik dat het lijkt alsof hij elk moment open kan scheuren, niet prettig.
Heb jij het ook op een bepaald moment?

Ja ik heb het nou juist vaak in de avond volgens mij. Kan ook zijn dat ik overdag te veel bezig ben en het niet zo ervaar/voel. Ga er eens op letten de komende periode ;-) ik vind het echt een heel apart gevoel, en inderdaad niet prettig! 

Terug
Bovenaan