Uitgerekend September 2019

Hahaha Juffielies ik moest gewoon lachen toen ik het las en hoe je het omschrijft, want mijn moeder zei laatst 'ja dan voelt het gewoon alsof je vel tekort hebt he'. Beetje net zoals jij het omschrijft ? Ik heb het ook af en toe en merk dan ook echt paar dagen erna dat mijn buik weer is gegroeid. Denk dat er dan ook gewoon spanning op komt/staat doordat het aan het groeien is en dat het zo voelt. Dus ik herken het wel ja! 
Ik ben nu 24.5 week en heb sinds vandaag 2.5 week vakantie. Heerlijk, was er ook echt aan toe: zoveel drukte op werk en stress afgelopen tijd dus was echt total loss. Merk dat ik dat toch minder goed aankan dan voor mijn zwangerschap, komt waarschijnlijk ook omdat ik een zwaar fysiek beroep heb. Volgende week lekker naar Italië voor 10 dagen met z'n tweeën. Verder bezig voor de babykamer. 

Oef uit je vel knappen klinkt idd niet comfortabel..? ik heb de laatste dagen juist het idee dat ik uit me banden scheur? echt best pijnlijk wat doortrekt naar me rug. Daarnaast sprong onze lompe overenthousiaste hond gisteravond met macht 10 tegen me buik en door slecht nieuws in de fam, beetje gestresst en daardoor waarschijnlijk rustigere stillere baby. Dus vanmorgen naar het inloop spreekuur van de verloskundige. Voelde me een beetje een zeur, maar kreeg juist op me kop van haar dat ik eerder moet bellen, al is het alleen maar om gerust gesteld te worden. Morgen urine inleveren om te checken of ik geen blaasontsteking heb. En verder het advies gekregen om wat beter naar me lichaam te luisteren. Ondertussen kregen we via de echo een springlevend kindje te zien die zich lekker aan het omdraaien was☺️ 
En ik krijg wel extra zin in die suikertest door jullie verhalen? ik moet vanwege PCOS. Lijkt me heel ranzig dat drankje op je nuchtere maag. 
Verder ook bezig met de babykamer. Dingetjes uitzoeken. Gister doos vol hydrofiele doeken binnen gekregen ? en mijn vriend is fotograaf dus wij gaan een deel van de kamer behangen met een mooie eigen gemaakte foto van het bos???

Zo hahaha de knoop doorgehakt en gister in alle drukte naar de Baby Dump geweest en toch gekozen voor een nieuwe maxi cosi. Vond ik een fijner idee dan een derdehands.
Vandaag moet ik ook voor de glucose intolerantietest. Mijn suiker in eerste trimester (de random glucose) was 5,6 dus prima en zelfs niet volledog nuchter geprikt dus snap het ook niet zo goed en zie er best wel tegenop vanwege de verhalen over het vieze drankje. Ik weet bijna zeker dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb maar de gyn wil het uitsluiten. Ik ben er eigenlijk niet tegenin gegaan onder het mom alles voor de baby maar nu zou ik het toch anders doen denk ik. Ik ga me zo maar eens klaar maken voor een tochtje naar het ziekenhuis en die 2 uur wachten pfff. Neem maar een boek mee ofzo

Haha knoop doorgehakt!? Aw leuk toch zelf de Maxi-Cosi uitzoeken die je wilt☺️ Succes zo met de glucose test!
Wij gaan vanmiddag met mijn ouders een kinderwagen uitzoeken? Zin in! 
Mientjeee fijne vakantie! Lekker nog even 10 dagen naar Italië ☀️

Haha fijn dit forum en die herkenbaarheid van jullie, Mn vel is nu weer wat rustiger gelukkig, had denk ik even een groeispurt ;-). Fijne vakantie Mientje!
Succes met de Suikertest JLG. Ben benieuwd hoe je het hebt ervaren. 

Gezellig, ik ben weer bijgelezen. 
De afgelopen week heb ik helaas een aantal dagen opgenomen gelegen in het ziekenhuis in verband met een nierbekkenontsteking. Een nierbekkenontsteking schijnt vaker voor te komen bij zwangere vrouwen. Doordat je urineleiders een beetje bekneld komen te zitten en omdat je blijkbaar geen pijn krijgt als je zwanger bent en een blaasontsteking hebt. Dus hierbij een oproepje aan jullie allemaal; drink veeel water en hou het goed in de gaten als je ineens veel kleine plasjes doet. Ik dacht dat de kleine man gewoon op mijn blaas duwde maar het bleek dus toch wat ernstiger dan dat.  

Zo zazouSept dat is schrikken! Goed om weer van je te horen. En ik ben ook blij dat ik vrijdag ff voor de zekerheid een check van mijn urine heb gedaan na wat klachten. Zeker na jouw verhaal. Nu weer alles oké met je?
Wij zijn gister geslaagd voor een kinderwagen. Ik, als bio bitch, wilde heel graag de duurzame gerecyclede Greentom?? Maar toen kwam er een andere hoogzwangere vrouw die ook kraamverzorgster is naar me toe met haar helaas minder goede ervaringen van gezinnen die deze wagen hadden. Na zelf goed getest te hebben, kwamen we er idd achter dat hij niet ideaal is als kinderwagen helaas...? Pfff lastig hoor als je zo 'onervaren' nog bent en niet goed weet waar je precies op moet letten. Wel heel waardevol die tips van ervaringsdeskundigen ?
Uiteindelijk hebben we van mijn ouders een Dubatti kinderwagen gekregen. Super blij mee...?  Daarna gauw Babypark uitgerend omdat ik die prijzen echt bizar vind????

Oh ZazouSept wat vervelend zeg! Gaat alles weer goed nu? En de kleine man nergens last van gehad? Ik moet zeggen dat ik al de hele zwangerschap last heb van héél veel plassen, af en toe zitten daar ook wel kleine plasjes bij ja. Verloskundige zei vorige week dat ik altijd even mijn urine kan controleren voor de zekerheid om het uit te sluiten, deze week verder niet meer aan gedacht maar ik ga het morgen gelijk doen ?? 

Terug
Bovenaan