Uitgerekend September 2019

Trouwens @Liekeseptemberbaby echt respect hoor. Zo'n flinke verbouwing met 25 weken! Fijn dat alles goed gaat. Hopelijk blijft het voorspoedig verlopen en kunnen jullie binnenkort verhuizen en lekker het kamertje gaan inrichten :)!

Anemoontje: wat fijn dat het hartje weer wat meer naar links lijkt te zijn gegaan! Maar wel een pittige tijd voor jullie.. Ik hoop dat jullie en de baby goed geholpen kunnen worden. Fijn dat bezig zijn met het kamertje en haar voelen ook afleiding brengt.
Lieke: wat zullen jullie blij zijn als het huis straks weer bewoonbaar is!
Ik voel me zelf vrij goed. Voel afentoe wel een steekje in mijn buikspieren met iets tillen of onverwachtse beweging. Maar verder wel genoeg energie. Ik word gelukkig niet wakker in de nacht van schopjes.. ? Ik ga rond 6 weken vantevoren met verlof. Ik ben zelfstandige, maar werk nog net zoveel als voordat ik zwanger was. Ik kan wel wat makkelijker overdag beslissen om even rustmomentje te nemen. Maar omdat we even gas erop moeten zetten met de kamers (en het ook erg druk is met de kids in de laatste weken op school/clubjes/speelafspraakjes/kinderfeestjes die we ook nog moeten geven) verwacht ik wel dat het wat pittiger wordt de komende weken. Heb mezelf als doel gesteld dat de boel af is voor de zomervakantie van de kids.
Voor iedereen die voor 'het' suikerdrankje staat in het ziekenhuis. Ik had dus een compromis gesloten met verloskundige om eerst nog eens nuchter te prikken. Meteen samen laten vallen met bloedprikken om rhesusfactor te bepalen van de baby. De nuchtere suikerwaarde was goed, dus voorlopig geen suikerdrankje! Had echt geen zin en tijd daarin/daarvoor en er waren verder geen aanwijzingen dat er iets niet goed leek te zijn. Mooi dat het dus zo kon. Misschien voor anderen ook een tussenoptie?
Iedereen een fijne dag!
Ps: voor degene, weet even niet meer wie, die twijfelt tussen twee namen; soms wordt het meteen na de geboorte vanzelf duidelijk welke naam past en het beste voelt. Komt vast goed!

Ook voor jou pittig Mariekesept! Hopelijk komt de bekkeninstabiliteit wat meer tot stilstand/rust wanneer je straks echt met verlof bent. Zorg goed voor jezelf, als minder werken al door je hoofd gaat, dan misschien toch al aankaarten? Ook na de bevalling kun je last houden van instabiliteit en pijn dus kies echt voor je eigen gezondheid en bewegingsfunctioneren. Ook voor de toekomst.

@ Eefje-: Ga ik inderdaad doen, morgen werk ik een dagje thuis en dan wacht ik even het weekend af. Als het niet afneemt dan maandag even opnieuw het gesprek aangaan. Ik voel me alleen heel snel schuldig tegenover werk. Ik weet dat mijn gezondheid en zeker die van de baby voorgaat maar het is moeilijk om me hieraan over te geven. Gelukkig dringen de verloskundige en bekkenfysio er ook op aan dus het is maar niet anders!
Ik vind het knap hoe je alles doet met nog twee dochters en de drukte rondom het afronden van school etc. En super dat je suikerwaardes goed waren en voorlopig dus geen suikerdrankje!

ik werk nu ook fulltime 8 dagen in de kraamzorg en op korte dagen terugbeller en dan 3 a 4 vrij en weer 8 werken. Ik heb gelukkig geen last behalve het moe zijn. Ik ga door tm 36 weken als dit lukt. Dan start 28 aug mijn verlof.  Ben nu 25+2 

Ik mag gelukkig met 31 weken stoppen met werken. Dan begint mijn zomervakantie. Ik ben nu al aan het aftellen dus diep respect voor de gene die tot week 34 of 36 door gaan. 
Waar ik de laatste dagen tegen aan loop is ontzettende misselijkheid. het hele eerste en tweede trimester geen last van gehad en nu ineens onwijs veel zuur tussen mn kaken, brandend maagzuur in mn slokdarm en soms komt t ook echt omhoog (sorry voor de beelddenkers onder ons). Meer van jullie die hier ineens last van hebben? Beetjes eten en kleine slokjes water helpen niet. Mocht er een gouden tip zijn dan hoor ik het graag!!

Sterke pepermunt eten helpt tegen maagzuur (en dan niet helemaal kapot kauwen, maar kleine brokjes doorslikken) en kamille thee of warme melk met honing. Ik heb er ook enorme last van en heb dit aangegeven bij VK. Toen eerst magnesium gekregen (soort sterkere rennie) en nu sinds weekje omeprazol omdat ik zo ziek bleef en dat werkt zoveel beter!
Dus als je last blijft houden met huis tuin en keuken middeltjes, zeker VK bellen hoor!

Bij mij helpt een slokje melk tegen maagzuur, water en kleine maaltijden maakt bij mij ook niet uit inderdaad. 
Als het echt ernstig is neem ik een maagzuurbinder (Rennie alleen dan huismerk), dat zijn van die kauwtabletten, dan is het echt direct voorbij! Vooral 's avonds voor het slapen is dat wel fijn.

Terug
Bovenaan