Uitgerekend September 2019

Anemoontje goed om te horen dat het hartje wel al meer naar links zit. Maar de komende tijd blijft het nog wel spannend. Hoop echt met 30 weken dat er nog meer positieve ontwikkelingen zijn. Pff en ondertussen die gesprekken over operaties..? Fijn om te horen dat het voelen van jullie meisje en het kamertje inrichten wel positieve energie en afleiding geven ? 
En liesforum herkenbaar hoor die piekerdagen en momenten... Goed dat je naar een zo een poli ben geweest. Ik bespreek het ook met de verloskundige en een aantal keer een extra belletje en 2x naar inloop spreekuur geweest. Daarna ervaar ik gelijk rust als ik of telefonisch of met een echo gerust gesteld kan worden. Daar zijn ze ook gewoon voor.. niet alleen fysiek je begeleiden maar ook mentaal. Zelf heb ik ook preventief gesprekken bij de pop poli omdat er in mijn directe familie wel wat mentale problemen tijdens en na de zwangerschap zijn geweest en ik zelf daar ook gevoelig voor ben/ aanleg voor heb. Nu gaat het gelukkig erg goed, maar ik wil niet afwachten of dat zo blijft en heb daarom in een vroeg stadium al een doorverwijzing gevraagd en dat geeft me veel rust. De verloskundigen zijn ook echt een steun en vinden het jammer dat er nog best een taboe op is terwijl ze aangeven dat er zoveel vrouwen zijn die tijdens hun zwangerschap piekeren, angsten hebben of nog zwaardere mentale problemen. Je 'moet' blijkbaar op een roze wolk zitten, terwijl die lang niet bij iedereen altijd roze is en verschillende tinten aan neemt.
Rennies is trouwens al een tijdje mijn grote vriend en ligt trouw op mijn nachtkastje voor het naar bed gaan. Dan heb ik het meeste last. Staat echt in de fik? 
Vannacht kreeg ik ineens onwijze kramp in mijn kuiten en stond te dansen naast me bed ? Ik sla volgens mij werkelijk geen één kwaaltje over deze zwangerschap ? 
En idd respect voor alle zwangeren die fulltime werken en/of doorgaan tot week 36. Ik doe het jullie niet na... 
Morgen lekker een lang weekend met vriend en hond weg naar de bossen? 
Slaap lekker!

Spannend allemaal zeg Anemoontje! Wel goed om te horen dat het hartje wat meer naar links ligt. Naar al die ziekenhuis bezoeken steeds en dat je voor je gevoel niet echt steun hebt van een VK of gynaecoloog. Veel sterkte nogmaals ?
Wij zijn inmiddels weer terug uit Italië en genieten nu nog even van de laatste daagjes vakantie. Die vooral gevuld zijn met babykamer inrichten, van alles in elkaar zetten ervoor en ook heel veel stuff kopen voor de kleine. Het kamertje wordt zo gaaf en ben er zo blij mee? Maandag moet ik weer beginnen met werken na de vakantie, ik ben dan 27 weken. Hoop enorm dat ik het tot 36 weken vol kan houden, wat wel pittig is met mijn beroep. We gaan het zien, nog steeds weinig klachten op enkel soms wat vermoeidheid na. Belangrijkste is dat ik op het werk gewoon goed oplet dat ik op normaal tempo werk en goed op mijn houding let, stress zoveel mogelijk vermijden. Dan is het wel te doen denk ik. Ik plak achter mijn verlof nog 4 weken vakantie aan, dus ik hoef ook pas begin januari 2020 weer te beginnen ?? Betekent dat ik dit de laatste 9 weken werken zijn in 2019, klinkt toch bizar...

Even een vraagje. Wie heeft er nog meer dat je dagen lang minder beweging voelt? Ik ben nu 25 weken en waar ik mijn meisje eerst heel veel voelde bewegen, is het sinds een aantal dagen heel rustig. 
Normaal was er gelijk geschop als ik rustig ging zitten op de bank na een lange werkdag. Gister en eergister was er niks. Pas toen ik rustig ging liggen en porren, kreeg ik een paar schopjes. Maar veel minder dan normaal. 
Moet ik mij zorgen maken? Er is dus nog wel beweging.. 

Ik had dat 2 weken terug met 27 weken. Nu is het ook weer wat rustiger. Ik voelde nog wel bewegingen en de hik, maar minder. Kan net aan de ligging van de kleine liggen en hoe druk je zelf bent. Ik las dat veel mensen dit hadden rond dat tijdstip en dat het kan betekenen dat het kindje aan het groeien is. Ik kreeg ook daarna een gevoel van een strakke buik alsof mijn buik weer moest oprekken. Daarna werd het weer wat drukker. Duurde aantal dagen (2/3 dacht ik).  

Vraagje , wie heeft ook het idee serieus geen 1 kwaaltje over te slaan??
- restles legs
- kramp in me kuiten
- maagzuur 
- inmiddels weer misselijk ( 29 weken nu )
ohh wat kijk er er naar uit dat ze er is!! Elke dag is er wel weer wat anders haha ?

En wat betreft het minder voelen kan heel
goed hoor meiden , pas vanaf week 28 moet je elke dag een patroon voelen. Daarvoor kan het ene moment druk en andere moment lekker rustig zijn ?

Had vandaag een dag vol schilderen gepland maar helaas niet helemaal fit. Buiten adem, hart kloppingen, oorsuiz etc ging Google en kwam op ijzertekort uit. 
Nu zag ik dat melk producten dit remmen nou goed nieuws was gestart met kwark en net dacht ik bah ben niet lekker neem wat vla met aardbeien. Kortom die blijven dus het ijzer af te remmen.
iemand tips hoe ik me weer fit ga voelen? Zal dit eenmalig zijn of denken jullie bel maandag even om het te laten checken. 

Wat weet je lichaam het toch goed aan te geven he, wanneer je wat te druk bent geweest. Luister daar maar goed naar, hoewel dat voor de planners onder ons wat lastiger is los te laten ? zo ben ik afgelopen week niet naar het personeelsfeest gegaan. Soms is het keuzes maken. 
Ik ben nu 25+4. Ik herken de twijfels ook wel, en die roze wolk heb ik ook niet echt ervaren tot nu toe. Misschien ben ik daar te nuchter voor ?..
Ik werk 4 dagen, gaat nog best goed. Laatst in een conflict beland, dat trek ik nou echt slechter, gelukkig bood een collega aan het over te nemen ?. Oja en mij helpt lijstjes bijhouden en alles opschrijven! Mijn voornemen is ook tot 36wkn door te gaan. 
Nog even iets anders. Weet niet of het al gevraagd is, niet recent volgens mij.. gaan jullie inenten tegen kinkhoest? Vanaf volgend jaar wordt het gratis aangeboden aan zwangere vrouwen. Nu kost het rond de 25 euro. Hier wat info hierover: https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-kinkhoestvaccinatie-voor-zwangere-vrouwen#hoebeschermtvaccineren
Ik ben benieuwd ☺️ 
Oja nog 1 dingetje: super blij met de nieuwe maxi cosi hoes van Dookie (grijs met sterren) voor de 2e hands maxi cosi!

Terug
Bovenaan