Uitgerekend September 2019

Hoi hoi! 
Hier gaat ook alles nog goed,  ik kan echt genieten wanneer onze kleine meid lekker aan het trappelen is. Maar andere momenten inderdaad vaak ook erg onzeker en piekeren of alles wel goed is. Heel spannend allemaal maar ik probeer,  voor zover het lukt, zo veel mogelijk te genieten.

Woensdag weer naar de verloskundige vind het wel fijn dat de controles nu wat sneller achter elkaar zijn,  duurt toch lang allemaal!
Ik heb vorige week ook een paar dagen gehad dat onze kleine meid echt een stuk rustiger was, ik voelde ze nog wel maar was hier zo onzeker over dat ik even naar het hartje ben gaan luisteren bij de verloskundige,  wat een heerlijk geluid.  Mijn verloskundige gaf aan dat de ligging van de baby er ook goed voor kan zorgen dat je ze minder voelt. Ze zei dat ik de baby nu zeker op 3 afzonderlijke momenten moet voelen, na de 28 weken moet je de baby zeker 10 keer op een dag voelen. 
Ondertussen is ze weer lekker druk en voel ik ze weer bijna iedere 2 uur wel eventjes,  zeker als ik er even voor ga liggen. 
Ik ga wel de kinkhoest vaccinatie halen maar dat is ook mede doordat ik in de zorg werk en dus net iets meer kans heb om de kleine te besmetten. Loop liever geen risico! 

He anemoontje dat is naar. Ik heb er zelf geen last van maar dacht altijd fruit, vlees en groenten dat die goed voor je zijn bij ijzer tekort? Zou gewoon maandag even bellen, liever te vaak dan te weinig gebeld joh! 
Hier verder alles rustig. Lekker het hele huis gepoetst en nu op de bank, moe maar voldaan! En ik word meteen weer beloond met wat getrappel. Begin daar nu echt van te genieten :)

@ Anemoontje: ik ben er inmiddels vanaf maar als tiener altijd flink ijzertekort gehad. Mijn go to voedsel was: appelstroop, spinazie, courgette, aardbeien en gekookte eitjes. Daarnaast een vitamine C bruistablet nemen zodat het ijzer beter wordt opgenomen.
Ik heb de kinkhoest vaccinatie aangevraagd maar blijkbaar zijn er tekorten. Wacht dus niet te lang met je huisarts bellen als je een vaccinatie vanaf week 28 wil. Dan kan de apotheek het op tijd bestellen. Ik ben nu bijna 30 weken en het wordt krap om het voor de 32 weken te krijgen. 

Bedankt meiden! Ik heb inderdaad brood (volkoren) genomen, gekookt ei, kiwi. Toen was ik er vrij snel weer. Denk misschien even de verkeerde dingen gegeten.
Mariekesep; bedankt voor je tip! Ik ben nu 26 weken dus ga morgen maar eens naar de dokter bellen. Maar ik zag net via de GGD dat ik het daar ook kan halen en gewoon deze week online al een afspraak er voor kan inplannen. Is er verschil tussen GGD en huisarts?

@anemoontje de prijs verschilt heel erg heb ik van de verloskundige gehoort ik heb de vaccinatie thuis liggen ben dinsdag as 26 weken en mag vanaf 30 weken hem laten prikken door assistente daar.. ondanks ik in ouderenzorg heb gewerkt durf ik het bij mij zelf niet te doen. 

Ben nu sinds vrijdag thuis verging van pijn re in onderbuik blindedarm en blaasonsteking is uitgesloten wel staat mijn urine nog op kweek morgen bellen wat daar uit komt en anders is het flinke bandenpijn. 

Iris K bedankt voor de tip! Ik wil die vaccinatie ook gaan halen inderdaad, lijkt me alleen maar goed. Volgens mij is de beste termijn om te halen tussen de 28 en 32 weken toch? Ik ben morgen 27 weken, dus ik ga deze week eens even bellen ervoor. Er is nu schaarste inderdaad, hoorde ik op het nieuws.
Hebben jullie ook dat jullie buik steeds harder wordt naarmate je zwangerschap vordert? In de zin van stugger, minder indrukbaar. Ik merk nu mijn buik steeds groter wordt, dit gebeurt. Het zijn geen harde buiken want het doet geen pijn oid en nooit zeer.

Het RIVM verwacht dat er half juni weer voldoende aanbod is wat betreft het kinkhoestvaccin. 28-32 weken wordt aangeraden maar het kan in principe nog tot week 36, als het maar twee weken voor de bevalling is. Dus we hebben nog wel voldoende tijd :)
Het tekort speelt volgens mij niet in iedere regio.

Terug
Bovenaan