Uitgerekend September 2019

Interessant die vaccinatie tegen kinkhoest. Ik had er nog niks over gehoord, zal mij er eens wat meer in verdiepen. Waar vraag je dat aan bij je verloskundige of bij de huisarts?

@ Majom: kans is groot dat je verloskundige er volgende afspraak over begint. Je vraagt de vaccinatie aan bij je huisarts. Kan ook bij de GGD maar dat is echt flink duurder!

Hi! Bij mij werd het rond de 16 weken al door de verloskundige verteld. Ze gaf me een foldertje mee en verwees me naar de GGD, aangezien zij een van de weinige hier in de buurt zijn die de vaccinatie aanbieden aan zwangeren. 
Ben morgen 26 weken dus ga er binnenkort maar eens een afspraak voor maken.

Ook heb ik steeds vaker last van ‘hardere’ buiken. Merk echt dat de ruimte steeds beperkter wordt en dat het sneller strak staat ofzo?! 

Bedankt MariekeSep! Ik ben afgelopen dinsdag nog op controle geweest, maar er is mij niks over de inenting verteld. Ik zal zelf eens even gaan informeren.
Komt wellicht ook omdat ik Rhesus negatief ben en we het daarover gehad hebben en hoe dat nu verder gaat. Fijn dat het hier aangekaart is in het forum, kan ik er zelf achteraan :)

Hallo allemaal
Vandaag ben ik jarig en kreeg vanmorgen een groot feestje ik mn buik. Nog nooit heeft ons kleintje zo van zich laten voelen als vanmorgen dus vond het extra speciaal nu met mijn verjaardag. Een soort van felicitatie vanuit de buik ?.
Verder kan die strakke harde buik komen omdat je kindje nu steeds minder ruimte heeft in de buik, het wordt groter en dus de ruimte in de baarmoeder kleiner waardoor je die harde buiken kan hebben. Ik heb er namelijk ook last van, soms wel met pijn maar gok dat dat gewoon bandenpijn is.
Ik ben woensdag 26 weken. En heb 25 juni afspraak staan. Ben benieuwd of de verloskundige begint over die vaccinatie.
Verder hebben wij dit weekend het kamertje en kinderwagen uitgezocht en bestellen wij zodra ons huis bijna af is. Tot nu toe staat het allemaal nog als voorraad dus is het de dag later geleverd. 
Alleen ons probleem is nu dat ik de namen die we hadden voor ons kindje niet meer mooi vind. Dus gaan we van de week maar weer uitgebreid zitten om die toch te gaan kiezen. In de hoop dat ik ze nu wel mooi blijf vinden ??.
Verder gaat alles goed met me en weinig kwaaltjes. Alleen merk ik in de weekenden wel dat ik gas terug moet geven want dan heb ik enorm last van me buik, en erg moe.. Dus daar gaan we maar even aan werken. 
Groetjes lieke 

Hii All!
Ik ben even nieuwsgierig. Wat voor opmerkingen krijgen jullie over jullie buik? De een roept “jeetje wat heb je een kleine buik” de andere keer wordt de vraag gesteld of ik al bijna uitgerekend ben ? (donderdag 28 weken) merk dat ik over de grote van mijn buik nogal onzeker ben ?

OMG Ik heb net tijdens het niezen gewoon in mijn broek geplast ??? dat had ik nog niet aan zien komen eigenlijk!
Wendess nou pff, mijn buik blijkt enorm lijkt het. Ik krijg alleen maar reacties met: nou dan groei je flink zeg! Maar vraag me vaak af waar ze t vandaan halen? Mijn buik groeit netjes naar voren en ik ben 5 kilo aangekomen in 27 weken.. dus probeer me er vooral niet teveel van aan te trekken, ook al maakt het me een beetje onzeker net als jij aangeeft. Ons meisje zit netjes op ‘schema’ wat groei betreft, dus er is niet echt n probleem denk ik.
Liekeseptember gefeliciteerd! Wat bijzonder dat die kleine een vreugde dansje deed in je buik! Heerlijk dat actieve bewegen hè?! Hoe gaat het met de verbouwing? Ik krijg er wel echt stress van hier, komen allerlei verrassingen tegen en het schiet mij niet hard genoeg op! En dan dat klussen na werk en in het weekend met mijn dikke buik ? 

Wendess herkenbaar. Ik krijg ook zulke wisselende reacties. De een zegt van nou ben jij 27 weken? Toen was ik echt veel dikker. Ik dacht dat je veel minder ver was. De ander zegt nou nou het wordt al echt een buik! Ik heb dus maar beslist dat het me allemaal helemaal niets boeit ;-) 

Terug
Bovenaan