Uitgerekend September 2019

Liekeseptember; wat leuk zo’n verjaardagsfeestje in je buik. Dan voel je je extra jarig. Hier voelde mijn vriend de kleine voor het eerst op Moederdag en afgelopen zondag op vaderdag voelde hij hem voor het eerst echt super duidelijk een paar keer achter elkaar. Het leek wel of die kleine mijn halve buik door ging. 

Wat betreft die buik, dat valt mij ook op. Iedereen mag er wat van vinden. Mijn moeder vindt mijn buik enorm en vraagt zich af of ze er niet een maandje naast zit. En vandaag zei iemand anders: je lijkt wel afgevallen. Ik zit nu met 26 weken op 5 kg. Dat is best prima toch? Hoe zit dat bij de rest van jullie?

Vandaag ben ik 27 weken! Voelt goed en de tijd lijkt echt weer wat sneller te gaan.
LiekeSeptember Gefeliciteerd! Super leuk zo'n buikfelicitatie ?
Ik krijg juist veel opmerkingen over dat mijn buik nog niet zo gegroeid is. Terwijl ik 'm zelf enorm vind! Dus dat is niet zo leuk want ik wil juist het tegenovergestelde horen, omdat ik zo trots ben ?
Inmiddels ben ik 3 kilo aangekomen ten opzichte van voor de zwangerschap. Maar als je kilo's erbij optelt die ik eerst was afgevallen is het 8 kilo. Ik vraag me ook af of daar rekening mee wordt gehouden in die gemiddelde lijstjes. 
Ik ben trouwens nog nooit gewogen bij de verloskundige. Bij mij is het niet eens een gespreksonderwerp, ze kijkt alleen naar de baby. Dat vind ik eigenlijk ook wel heel erg fijn en geruststellend, dat het niet zo belangrijk is hoeveel ik weeg. Maar zelf ben ik er wel door geobsedeerd hoor, haha. ?

Hebben jullie nog tips qua ledikantdeken? Ik kom er maar niet uit.. al die tog waardes. 
Welke tog waarde heb je ongeveer nodig? Wil er eigenlijk 2 aanschaffen en wat warmere en minder warme. Dan moet het wel goed komen denk ik. 

Hebben jullie nog tips qua ledikantdeken? Ik kom er maar niet uit.. al die tog waardes. 
Welke tog waarde heb je ongeveer nodig? Wil er eigenlijk 2 aanschaffen en wat warmere en minder warme. Dan moet het wel goed komen denk ik. 

Omdat ik Mn gebruikers naam niet veranderd krijg sluit ik Mn berichtjes gewoon af met mn naam. Vind ik toch wat leuker als een nummer Haha.

ik ben vandaag 29 weken en ik word steeds meer onzeker over mijn buik. Mensen vinden hem groot. Bekende en onbekende. Zelf zit ik prima op gewicht en de kleine groeit precies op schema.  En ik loop ook wel een beetje moeilijk door de pijn in mn bekken. 

Mn vriend en ik krijgen als goed is begin volgende maand de sleutel van ons nieuwe huis. Er moet aardig wat verbouwd worden maar we doen ook pas dingen na de bevalling. Als haar en onze slaapkamer en de woonkamer maar klaar is.  Maar het word allemaal wat krap. Ik probeer me er geen zorgen over te maken. 
Gisteren intake gehad met de kraamzorg. Ik heb er een goed gevoel bij. Omdat ik een angststoornis heb krijg ik uren extra, wat ik een heel fijn idee vind..  
Volgende week moet ik weer naar de verloskundige en dan word de kinkhoest vaccinatie gedaan. 

Melissa 

Bedankt voor de reacties. Gerustellend om te horen dat meer mensen soms even wat minder beweging voelen. Inmiddels schopt ze er weer op los! Veel gezelliger ;) 
Wat betreft de buik herken ik de onzekerheden wel. Ik heb een mooie buik vind ik zelf, maar toch als mensen zeggen van 'wow jij groeit hard' denk je toch even ben ik al groot? Ik ben ook al 10 cm in de omvang gegroeid. Kilo's 8, maar die wisselen wel een beetje ik denk door vocht vast houden. Het is wel duidelijk alleen mijn buik dus vind het prima :) 

Ben eigenlijk vooral heel trots op de mooie zwangere buik :D 

@ Anemoontje: ik kan je niet helpen, wij gaan in principe voor een slaapzak (of inbakeren, deze baby is zó druk in de buik dat ik betwijfel of hij ook niet straks zo druk is ;-)). Kunnen ze je bij een winkel niet goed adviseren? 
Wat betreft de buiken, ik ben er ook trots op. Volgens mij ben ik redelijk gemiddeld. Mensen die me een tijdje niet hebben gezien vinden m'n buik flink maar anderen die ik dagelijks zie vinden het weer een net "buikje". Het interesseert me eerlijk gezegd vrij weinig zolang ik maar zeker weet dat de baby goed groeit. Moet wel zeggen dat ik nu écht onhandig ben. Opstaan uit bed, veters strikken, sokken/broek aantrekken en dat soort dingen zijn wel een flinke uitdaging. 
Vanmiddag een extra echo (verloskundige in opleiding bij de praktijk die moet oefenen met groeiecho's), echt leuk om hem na dik een maand weer even te zien en meteen te weten of alles goed gaat :). Ik had ook de laatste dagen wat last van harde buiken dus ze wilde sowieso even wat controles doen.

Terug
Bovenaan