Uitgerekend September 2019

Hoi allemaal,
ook hier is er net de eerste laag door de stukadoor opgezet. Nu moet er nog een stuk van 1 muur afgehakt worden, kan helaas niet helpen, gelukkig hebben we hele lieve familie! Voel me soms dan wel schuldig maar heb na het werken echt harde buiken, beter om even niets te doen.. 
Ik ben nu 3 kilo aangekomen. Houd nu wel echt vocht vast, heb me vandaag een paar dikke voeten, schrok er net best een beetje van! Als dat al na twee warme dagen is hoop ik dat dat geen voorteken voor deze zomer is! 

Melissaw: de eerste 2 weken van planning waren slopen. Maar dan ook alles moest eruit. Ik heb plinten eraf geslagen en voornamelijk puin naar de container gelopen. Maar na de eerste week heb ik al plat gelegen me buik deed toen zo zeer. Dus 2e week weinig gedaan. 
Wij hebben ook veel familie en kennissen die nu de 2e en 3e week geholpen hebben. Zijn nu in de 4e week en bezig met nieuw leidingwerk en electra. Dit wordt gewoon door professionele loodgieters en electiciene (mijn zus en neefje) gedaan. Stucadoor en trap etc wordt ook allemaal door vakmannen gedaan. Voot onszelf is het voornamelijk schoonmaken nu. Maar ook daar help ik niet mee nu.. Straks met de meubels terug zetten zal ik dirigeren waar alles moet staan ?. En samen met paar man schoonmaken ?.
Ik heb behoorlijk last van de warme dagen. Altyd al moeite mee maar als zwangere vrouw nog meer hoor. Mn voeten en benen zetten helemaal op door het vocht. En doen zo zeer met lopen. Dus voor mij hoeft het geen extreem warme zomer te worden hoor ?

MelissaW: wat 'fijn' om te horen dat ik niet de enige ben met een angststoornis en nu ook ?. En goed om te horen ook dat de kraamzorg daar op aangepast wordt. Ik was het al van plan om aan te kaarten of ze me dan extra in de gaten kunnen houden, maar nu ik dat zo van jou lees werkt dat nog extra drempelverlagend. Thnx! 
Minty: haha zooo herkenbaar. Ik heb ook al in mijn broek geplast toen ik moest niezen. Ik kon toen de wc gelijk overslaan en naar boven verschonen en wassen. Maar ik dacht ook echt.. OMG? 
zazouSept: hoe gaat het nu je weer begonnen bent met werken? Is het te doen voor je?
liekeseptemberbaby: nog van harte en wat leuk dat je een felicitatie vanuit je buik kreeg? dat zijn nog eens mooie cadeautjes!
Jessie: hoofdpijn en loom voelen komt hier idd ook voor met warm weer! Niet vooruit te branden en die hoofdpijn is echt vervelend. Soms neem ik paracetamol en massage van mijn vriend helpt ook goed. Misschien ook een idee om bij jou thuis voor te stellen??
Ik heb vandaag de glucose test gehad. Ik begon heel heldhaftig en klokte in 1x dat drankje weg. Alleen na 3 kwartier werd ik niet goed en werd zwart voor me ogen en piep in me oren... Uiteindelijk op de brancard beland en de rest van de tijd met man en macht liggend dat drankje binnen proberen te houden? Gelukkig waren de waardes goed, maar man wat een heftig vroeg avontuurtje.. de rest van de dag was in 1 klap al mijn energie weg en flink brak gevoeld? 
Vanmiddag weer bij de verloskundige geweest. Bijdehandje in mijn buik, die ging tegen de doptone lopen beuken? Maar een springlevend kindje dus met nog steeds mooie hartslag. Volgens de schatting groeit ze nog steeds iets bovengemiddeld. 
Afgelopen weekend lekker weggeweest met vriend en hond naar Sauerland. Veel gewandeld. De ene keer hield ik het wat langer vol als de andere keer. Soms veel last van bandenpijn, soms nergens last van? Geen idee waar het aan ligt, maar volgens de verloskundige heel normaal. Wel wat frustrerend. Maar verder heerlijk ontspannen dagen gehad in the middle of nowhere??☀️

@ Liekeseptemberbaby: heb je wel een voorgevoel qua geslacht? Wij weten het inderdaad maar ben benieuwd hoe ik me op dit moment zou voelen als ik het nog niet zou weten! 
We hebben sinds week 16 een naam, niet meer aan getwijfeld. We hebben nu ook het geboortekaartje helemaal af en een proefdruk gehad en iedere keer als ik de naam zie ben ik er weer gelukkig mee. Ook hebben we een 3D echo gedaan met 25 weken en als ik naar z’n gezichtje kijk klopt het voor mijn gevoel.
Vandaag een groeiecho gehad. Hij ligt al een stukje ingedaald (redelijk vroeg maar geen reden voor zorgen), groeit goed en is weer lekker gemiddeld. Ook tijdens de echo zo ongekend beweeglijk, verklaart wel de beurse plekken bij m’n ribben.. ?

Nog een nieuwsgierig vraagje. Hebben jullie ook zo’n rare buik bij het opstaan/aanspannen van je buik? Soort ei vorm. Ik weet dat dit de buikspieren zijn die wijken. Maar een vriendin van me heeft me een beetje bang gemaakt dat weinig vrouwen dat hebben. 

Hartstikke normaal hoor Wendess! Hier ook een soort puntvormige buik als ik recht omhoog kom. Probeer nu ook meer vanaf me zij op te staan. Voelt voor mij iets fijner.

Mariekesep: ik heb totaal geen idee wat her wordt. Geen voorgevoel. Maar komt denk omdat mn zus ook zwanger is en het niet weet. Maar heel anders draagt dan mij. Zij is eind juli uitgerekend. Als het bij haar een meisje wordt, zou ik denken dat wij een jongen krijgen of andersom. Ik heb wel zn formulier met van die stellingen gelezen. En 9 van de 14 stellingen wezen uit op een jongen. Wat wij ook heel graag hopen (ivm met al 3 nichtjes is een jongen nu wel leuk) maar een meisje is ook prima. Ons maakt het niet uit, als het maar gezond is. Maar we gaan het zien of de stellingen kloppen ?.
Verder hebben wij nu wel de namen. Even goed nagedacht met mn vriend en de namen opgeschreven en we waren en snel aan uit gelukkig. Ook totaal andere namen als we hier voor hadden maar nu wel overtuigd. En gek genoeg gebruikte ik deze jongens naam vroeger vaak met sims enzo ??.
Dat je buik ei vormig is kan misschien ook zijn dat de kleine meer naar die kant ligt of iets. Het heeft vast een reden, en lijkt me niet iets om je zorgen om te maken hoor ?.
Ik tik vandaag alweer de 26 weken aan. Oh wst gaat het snel. Maar kan ook echt nier wachten tot her september is. Hahah ???. 

Terug
Bovenaan