Uitgerekend September 2019

@liekeseptember: ik denk dat ik niet heel veel meer kan doen. Ik ben vandaag 29weken en bekkeninstabiliteit.  Daar voel ik me ook best schuldig over.  Bij ons moeten er nieuwe plafonds in, alles geverfd, nieuwe badkamer, nieuwe keuken.  Ook willen we op de zolder dakkapels en bemensen een uitbouw maar kwa tijd gaan we dat denk niet meer redden, aangezien ik 4sept ben uitgerekend. En hopen dat ze niet eerder komt... ?
ladyJ: ik hoefte er niet eens om te vragen. Ik vertelde dat ik een angststoornis heb en toen zei ze zelf gelijk dat ik recht had om 16uur meer. Nou graag zelfs! Ik vind het best wel eng allemaal. 
Vandaag week 29. Wat gaat het toch snel allemaal! Het lijkt wel gisteren dat we erachter kwamen dat ik zwanger ben haha

Melissaw: bij ons hebben we het hele huis leeg gesloopt. En wordt er deze week weer gestucd. Ook komt er gelijk een vaste trap. Volgende week beneden stucen. En boven de badkamer tegels geplaatst. Week erop wordt beneden de vloerverwarming ingevreesd en ingelegt en dan de vloer beneden. En dan wordt nog het hele huis geverft door de schilders. En dan half juli moet t klaar zijn met de vakmannen en is het voor onszelf een questi van afwerken.  En onze spullen een plaats geven.  De keuken komt pas na half  augustus dus allemaal nog optijd voor ons. Maarja wij hadden een oerstrakke planning van 9 weken. En geluk dat alle vakmannen nog een plaatsje hadden voor de bouwvakvakantie ?. En ik kijk erna uit om er te gaan wonen. En nog even te genieten zonder de kleine ?. 

Weten jullie waar ik tegenaan loop?  Ern matrasje kiezen voor in het ledikantje.. wat een keuze.. ik zie door de bomen het bos niet meer.  Hoe kiezen jullie dat?  

@ Wendess: dat is heel normaal hoor, maar probeer wel nu via je zij op te staan uit bed / van de bank bijvoorbeeld. Het is niet meer goed om deze buikspieren aan te spannen (dit was een semi dringend verzoek van mijn bekkenfysio). 
@ MelissaW: wij hebben de Ikea Krummelur gekocht. Mijn zus had deze voor haar zoontje en mijn ouders hebben hem ook in het logeerledikantje (mijn neefje sliep regelmatig bij hun i.v.m. het werk van mijn zus). Ook even gekeken naar de testen van de consumentenbond en de reviews. Ik zou er niet op besparen als een duurder matrasje beter zou zijn maar het is vooral een marketingcircus, laat je dus niet gek maken.

@mariekesep    Ik hoorde indd dat je bij de Ikea ook prima matrasjes hebben. Gister bij mijn intake van de kraamzorg ook even gevraagd. Zij zei ook dat dure matrassen niet nodig zijn. Maar vind het nog steeds erg lastig.  Heb ook gekeken op de site van de Consumentenbond.  Je wilt het beste natuurlijk, en dan ga ik twijfelen.. 

Wow.. respect voor de verbouwers! Heel veel succes met alles!
Ik ga deze keer ook voor een Ikea-matrasje voor in het ledikant. Hoorde/las ergens dat een specifieke van de Ikea heel goed uit de test was gekomen. Scheelt toch weer in de portemonnee.
Nog nooit van die dekenwaardes gehoord en is toch al mijn derde kindje! ? Heb bij de eerste gewoon 'een' deken gekocht, van de Hema dacht ik. Eigenlijk nooit gebruikt. De kraamverzorgster vroeg of ik een fleecedekentje had en die gebruikten we gewoon (met lakentje eronder). Binnen een maand lag de oudste al in een slaapzakje (toen winter). De tweede sliep hooguit onder een lakentje. Was toen erg warm. Het is maar net hoe het weer komt straks in september. Ben nu eigenlijk op zoek naar een mooi wit gehaakt/gebreid dekentje. Die je ook kunt kunt gebruiken in de box of kinderwagen of gewoon lekker over de baby heen bij je op de borst. Iemand een tip?
Moet vooral nog even een geboortekaartje ontwerpen, kraampakket bestellen, en de 2e en 3e naam verzinnen. De eerste naam staat vast en zal niet meer veranderen.
De baby is trouwens rhesus positief, en ik ben negatief. Dus gisteren de anti-D gehad. Beeb lag ook mooi met het hoofd naar beneden. Nu graag zo houden! ?

Ik heb een (ABZ) koudschuimmatras gekocht, die is iets dikker en dat leek me wel fijn. En het heeft een tencel tijk, dat absorbeert vocht heel goed. Ik vind 'm zelf erg lekker liggen, haha.
Deze heb ik met korting voor €50 euro gekocht bij Prenatal (normaal iets van €70). Dus dat dat valt wel mee.
Verder gewoon doen waar je je goed bij voelt. De verschillen zullen minimaal zijn :)

Gezellig om alles weer bij te lezen. :)
Iemand vroeg hoe het nu met werken gaat. Vorige week was dit nog niet zo’n succes. Woensdag was ik weer begonnen maar donderdag gaf ik zo veel over dat ik vrijdag weer alles moest afzeggen. Zo balen als zzper! Deze week maandag en vandaag gewerkt en dat ging beter. Ik heb nu twee dagen niet overgegeven en dan voel ik me meteen een ander mens. Ook mentaal scheelt dat; voel me vrolijker, trotser op mijn buik etc. Morgen lekker vrij en dan vrijdag nog een dagje werken. 
Leuk om ook over jullie zoektocht naar namen te lezen. Wij weten het al een tijdje maar soms twijfel ik ineens. ‘Zullen andere mensen het wel leuk vinden? Straks vinden ze het een hondennaam’ haha, dat soort gedachten. 
Respect voor alle verbouwers want ik vind het al erg dat er nog lampen opgehangen moeten worden en meubels moeten worden gekozen. Het echte klussen ligt al even achter ons maar door het gebrek aan energie zijn de bezoekjes aan de meubelboulevard steeds uitgesteld. 
Ik heb gisteren de suikertest gehad en het is me alles meegevallen. Net na het drankje had ik een half uurtje wat hoofdpijn en wazig zicht maar daarna ging het al weer. Ik vond het twee uur lang moeten wachten eigenlijk het vervelendst aan het onderzoek ;)

Terug
Bovenaan