Uitgerekend September 2019

Ik slik ook de Davitamon Mama tabletten. Daar zit erg veel in, ik heb zoiets kan sowieso geen kwaad en het voelt prettig om dat 's ochtends gewoon al binnen te hebben.
Ik heb niet iets wat ik specifiek mis qua eten nu. Ik at hiervoor al weinig rauwe producten en alcohol dronk ik sowieso zelden, dus dat was geen moeite. Wel merk ik met uiteten gaan dat ik het gewoon irritant vind: de helft van de kaart mag je vaak al niet! Ik verlang er vooral weer naar om gewoon weer alles te mogen eten zonder erbij na te denken of achteraf panisch om te worden of het wel echt goed gaar was, toch niet ineens niet mocht etc. Gewoon weer wat onbezorgder eten ?
Wij hebben afgelopen dinsdag een 3d echo gehad. Ik vond het zo gaaf!! Ze lag heel vaak met haar handjes voor haar gezicht maar we hebben uiteindelijk veel mooie plaatjes kunnen afdrukken. Ik word zó verliefd als ik ernaar kijk: dat zij gewoon van ons is en in mij groeit ? Ook nu nogmaals de bevestiging gezien dat het écht een meisje is? 
Ik ben afgelopen maandag weer begonnen op het werk. Merk wel echt dat ik het rustiger aan moet doen, ik vlieg normaal van hot naar her in sprintsnelheid en let niet altijd op mijn houding. Afgelopen week even gemerkt dat dat toch wel extreem belangrijk is geworden als je meer dan 27 weken zwanger bent, had dinsdagavond enngisteren echt veel last van mijn bekken ? Vandaag echt erop gelet en het is gelijk stukken minder, dus even reminder naar mezelf ?

Tijdje niet gereageerd, maar lees alle berichtjes ongeveer 1 keer per week hoor!
Hier alweer ruim 28 weken. Zaterdag heb ik een 3D echo. Zo benieuwd. Onze kleine man niet meer gezien sinds de 20 weken echo.
Hij is de laatste week gelukkig weer wat actiever. Was echt even 2 weken minder. Ik moet zelf zeggen dat ik veel drukker was.
Wij hebben ook nog een badkamer verbouwing die eind juli klaar is. Dus dan nog 6 weken (ongeveer dan) om schoon te maken, baby kleertjes te wassen en de laatste dingetjes te halen.
Oh. En waar ik echt zin in heb? Een broodje ossenworst, carpaccio of filet American. ?
Sushi en een klein wijntje lijkt me ook wel weer heerlijk. Laatst heeft mijn man nog wel heerlijke sushi voor me gemaakt hoor. Met kip en garnaal. Maar toch fijn als je ze allemaal weer mag.

Oh ik mis vis echt héél erg. Makreel, paling, tonijn, ansjovis.
Ik eet nu alleen maar sardines en zalm maar die komen echt mijn neus uit. 
En bier!! Ik drink nu wel dat zoete alcoholvrije bier maar dat haalt het niet bij een goed bitter blond biertje :p

Ik mis vooral me rose wijntje. Vooral met dit warme weer mis ik het extreem.. Verder eet ik veel wat ik altijd at. Alleen de sushi met zalm mis ik wel (verder eet ik wel sushi die he gewoon mag met zwangerschap). En mn crackers filet American mis ik ook wel. Voor de rest niet echt dingen die ik mis. Dus dst scheeld een hoop. 
Ik ga half juli alle spullen bestellen zodat het gelijk als ons huis klaar is alles in elkaar gezet kan worden. Kan niet wachten tot het zover is.
Ik merk dat de kleine een stuk hoger is gaan liggen. En oh wat beweegt het veel. Heerlijk. Ook de namen zijn we nu aan uit. En probeer het zoveel mogelijk te zeggen (tegen mezelf) en blijf ze tot nu toe mooi vinden. Dus nu duimen dat dit zo blijft. Haha

Oeh ik zie al lekkere dingen voorbij komen om te eten na de bevalling. Voor mij wordt het een broodje met salami en drentse droge worst, heerlijk. Verder heb ik niet echt moeite met dingen niet kunnen eten en drinken gelukkig.

MelissaW: bij mij kwam er deze week ook uit dat mijn ijzer drastisch omlaag was gegaan en mij is gentle iron van Solgar aangeraden door de verloskundige en ik heb nu rovicee Ferro in huis. Op naar weer meer ijzer? 
Ik mis niets bijzonders qua eten en drinken want vanwege mijn chronische migraine dronk ik al zelden en eet plantaardig. Het enige wat ik mezelf nu wel toe sta is mijn enorme zucht naar melk chocola en kaas? dat zijn echt mijn quilty pleasures? 
Vanavond naar de voorlichtingsavond over bevallen geweest in het ziekenhuis. Pff komt zo wel weer een stapje dichterbij. Toch best een tikkie spannend merk ik aan mezelf. Maar ook heel fijn wel om alles uitgelegd en gezien te hebben gekregen. En bovendien ook wel een gezellig avondje met al die zwangeren bij elkaar? en de lactatiekundige was er ook waar ik al mail contact mee heb gehad. Dus leuk om elkaar alvast ontmoet te hebben. 

@LadyJ: wat doet zo een lactatiekundige precies? Bij de verloskundigepraktijk waar ik zit heeft wel twee avonden een "bijeenkomst" maar ik heb geen idee wat ik mij er bij voor moet stellen... 
Zo'n voorlichtingsavond over bevallen heb ik bewust niet gedaan. Ik ben al zo een typ die bij elk krampje/steekje denk dat het foute boel is en ik raak bijna al in paniek als ik aan de bevalling denk dus leek het mij beter om t niet te doen en alles over mij heen te laten komen ??

Terug
Bovenaan