Uitgerekend September 2019

Als je nu de berichtjes bijleest krijg je meteen trek :)
Voor de bier-missers onder ons: met dat warme weer een alcoholvrij biertje of 0.0 radlertje is ook best lekker!
Ik wist niet dat je haring mag! Hoef je niet alle rauwe vis te vermijden?

LadyJ: ik heb ook nu gentle iron en dat andere heb ik nog nooit van gehoord wat je zei. 
Ik heb donderdag avond de info avond van het ziekenhuis. Ben benieuwd. Het komt allemaal wel dichtbij voor ons allemaal he.  
Vandaag even naar babypark geweest. Gewoon even kijken en maxi cosi gehaald dus die kunnen we ook weer afstrepen van het lijstje. 

Dames, wat doen jullie met dit warme weer en waarschuwing voor de zon? Heeft goed insmeren zin? Of maar gewoon de schaduw opzoeken? 
Ik ben echt een liefhebber van de zon en zou zo graag lekker gaan wandelen, in het zonnetje op het terras of aan het zwembad liggen. Maar krijg allemaal ‘waarschuwingen’ dat ik niet te lang in de zon mag tijdens de zwangerschap. 
Probeer een klein beetje nuchter te blijven in al die dingen waar mensen nu ineens panisch om doen, maar wil ook geen stomme dingen doen.

Ik ga wel in de zon maar smeer me wel in met factor 50. Hou het ook niet zo lang vol als voor mijn zwangerschap maar een beetje zon vind ik wel lekker. 

Minty: Ik ben ook gewoon in de zon in de tuin aan het werk. Heb mij wel goed ingesmeerd en heb een hoed op, zodat mijn gezicht goed beschermt is ivm zwangerschapsmasker.

Ik ga niet echt bakken, maar wandelen en fietsen of even op een terrasje in het zonnetje heerlijk?? Smeer me wel in als ik de zon in ga. Heb nu factor 30 en speciaal voor de gevoelige huid. Maar die had ik sowieso al.
MelissaW: Hopelijk gaat die gentle iron ons gauw helpen. Fijne aan deze en het verschil met andere ijzertabletten is dat deze niet je darmen verstopt. En ik zag dat ik Roosvicee niet goed had geschreven. Maar het is een vruchtensiroop, net als limonade. Zit ook extra vitamine C in die de ijzer opname bevorderd. Het smaakt niet echt lekker. Maar ook na de ijzer tabletten heb ik een bloedsmaak in me mond. Het smaakt beide ijzerig? en anders heb je ook nog floradix vloeibaar en in tablet. Daar zitten ook nog extra vitamines B in tegen vermoeidheid. Roosvicee Ferro en floradix beide geschikt voor zwangeren of vrouwen die borstvoeding geven? 
Jessie -x- : een lactatiekundige geeft voorlichting en advies over borstvoeding en bij borstvoedingsproblemen. Persoonlijk vind ik het fijn om daar goed ingelicht en voorbereid aan te beginnen om hopelijk zo de kans van slagen te vergroten en vooraf beter te weten wat ik kan verwachten. Daarnaast heb ik nog wat vragen over mijn persoonlijke situatie dus ik vind het fijn om haar ook nog een keer 1 op 1 gesproken te hebben. Samen hoop ik een persoonlijk plan te maken. 
Maar ik ben echt het type wat geen rust ervaart bij: ik laat het over me heen komen en ik zie het wel. Ondanks dat je echt niet alles kan sturen en plannen, heb ik er zelf wel baat bij om me in te lezen en naar zulke avonden te gaan. Hoewel ik bij de verloskamers ook ff een tikkie nerveus werd hoor. Ik vond het ook ineens een confronterende reality check. Maar per persoon verschillend. Dus doe vooral wat bij je past en goed voelt.
Laatste dagen ontzettend veel last van brandend maagzuur ook. Lig inmiddels met 3 kussens hoog in bed, maar ook overdag speelt het steeds vaker en heviger op. Ook zure oprispingen, boeren en gister ook overgeven. Rennies helpen niet meer voldoende. Dus na het weekend ga ik wel de huisarts bellen voor alternatief. 
En aankomende week maar een badje in de tuin voor mij en de hond om in af te koelen?. Pff kijk er een beetje tegen op. Ook met die warme klamme nachten. 

Ik smeer me ook goed in met factor 50 en vermijd de zon niet. Maar echt bakken doe ik niet. Kan me voorstellen dat het voor die kleine niet heel comfortabel is als mijn buik een broeikas wordt. 
Ik heb zo ontzettend trek in een echt biertje. Blond, Weizen, wit wat dan ook. Radler 0.0 is leuk, en alle varianten maar ik lust op deze dagen echt wel weer een goed echt biertje. Maar ja, alles voor de kleine man.
Dinsdag heb ik de 3d echo. Ben echt heel erg benieuwd. Hoop dat hij meer van foto's houdt dan zn moeder en dat we er een goed plaatje aan over houden.
Wij gaan trouwens voor de mutsy Nio adventure kinderwagen. Ik hoor zoveel wisselende ervaringen dat ik t gewoon niet meer weet. 

Prilgelukseptember. Die kinderwagen nemen wij ook in kleur sea green. Mijn zussen hebben ook de mutsy alleen dan de oude variant. Maar ik ben er zo weg van dat ik de mutsy nio wil. En die kleuren vond ik zo mooi dus de keuze was voor mij erg makkelijk. 
Verder aan iedereen over warm weer. Ik heb er nu al last van. Ben vandaag zo futloos, en gister ook alleen maar moe. Ook veel last van mn eten dat inderdaad weer omhoog komt. Niet echt maagzuur maar wel soms last van.. Verder het weer wat er nu aankomt ben ik erg bang voor. Kan zo slecht tegen de warmte. Dus ben blij dat maar een weekje is. Gelukkig heeft een gezin waar ik werk een zwembad in de tuin dus ga ik in het water. Verder kan ik zo ie zo slecht tegen de zon en er niet lang in dus veel drinken en schaduw voor mij. 
De kleine is echt extreem druk de laatste dagen. Vanmorgen om 4.45 voor het eerst wakker gelegen van het bewegen. Gelukkig kon ik daarna nog wel even slapen. Maar vanmiddag dus weer 1.5u geslapen omdat ik gesloopt ben.. Echt verschrikkelijk. Ben blij dat die kleine zo beweeglijk is en weet waar het allemaal goed voor is. Alleen denk ik wel dat ik het de laatste 13.5 week enorm zwaar ga krijgen. Dinsdag mag ik ook weer op controle bij de verloskundige.  Even bloeddruk meten, gewicht checken en de kleine de hartslag luisteren. En dan vanaf nu om de 3 weken langs. Ook begint het 3e trimester voor mij woensdag. En dus de laatste trimester. Vind zo gek dat alles zo snel gaat. Maar ook wel fijn want ik kan echt niet wachten om die kleine te zien. En eindelijk het geslacht dan te weten. Maar voor nu nog lekker genieten van het getrappel in me buik❤️

Terug
Bovenaan