Uitgerekend September 2019

Ja dat weer. Normaal kan ik prima tegen de hitte en zit mijn vriend te zuchten en steunen. Ik overtref hem gemakkelijk nu. Van de week ook al met de warmte, hoofdpijn en super moe. Gelukkig is het op mijn werk erg koel, dus het merendeel van de dag kom kom ik wel door. Succes en sterkte iedereen van de week!

Gister alweer 28 weken zwanger! Het gaat echt hard nu. De jongste was er 9 weken later..
Ik ben benieuwd wat dit boefje doet!

De warmte kan ik nu ook maar moeilijk hebben,  komende week veel salades maken, zoveel mogelijk alles dichthouden binnen en afkoelen in het zwembadje wanneer het kan..
De 2 jongens hebben hier tropenrooster komende week, voor hun fijn dat ze 's middags eerder thuis zijn. Maar 8 uur beginnen (ipv kwart voor 9) word even pittig qua opstaan voor beide partijen ben ik bang?!

Zo tijd geleden dat ik hier wat gepost heb! Lees wel regelmatig mee hoor. 
Ik mis vooral filet american, rosbief en carpaccio! Verder geen moeite met de dingen die niet mogen :) 
In het zonnetje doe ik ook gewoon lekker. Smeer met name mijn gezicht goed in en de rest ook als ik langer dan een half uur in de zon blijf. 
Ondertussen bijna 28 weken zwanger en begin het nu zwaar te krijgen. Tot 26 weken eigenlijk vrijwel geen klachten gehad en ik dacht wel even op die voet door te gaan tot het eind. Niets is minder waar... :( 
Mijn rug en heupen zijn in de afgelopen dagen echt extreem pijn gaan doen. Na 3 uur slapen word ik wakker van de pijn en kan ik wel janken. Staan of zitten is ook niet echt lang vol te houden. Moet dus continu afwisselen. Afgelopen dinsdag waren de klachten nog niet zo erg en heb ik op advies van de verloskundige een afspraak gemaakt bij een bekkentherapeut. Ik had donderdag al terecht gekund maar dat was tijdens werktijd terwijl ik op woensdag vrij ben. Omdat het toen nog niet zo erg was als nu heb ik de afspraak dus pas op woensdag gezet. Heb nog nooit ergens zo veel spijt van gehad want daarna is het dus behoorlijk hard achteruit gegaan. Naja.. nog een paar dagen afzien en hopen dat ze me woensdag kunnen helpen! 

Ik kan de warmte normaliter goed hebben, en nu ook nog steeds. Ik zet komende week de ventilator wel naast het bed en ga een paar keer zwemmen! Dat ga ik zowiezo wekelijks doen tot de bevalling. Echt heerlijk! Wij wonen in een dorp met een buitenbad dus naderhand nog even met een boekje op het badlaken voelt als vakantie! Afgelopen week ook baantjes getrokken terwijl de oudsten met vriendjes en vriendinnetjes zich in het water vermaakten. Dat is dan wel weer handig met oudere kids met twee zwemdiploma's.
Ik smeer me wel goed in en zonnebril op. En soms een hoed of pet. Ik heb van nature een beetje sproeterige huid, maar ben niet bang voor een zwangerschapsmasker. Heb ik de vorige keren ook niet gehad. Volgens mij moet je daar een aanleg voor hebben?
Verder gaat ie eigenlijk heel goed! Het enige waar ik last van heb is dat ik niet meer op mijn buik kan slapen en door het vele zijliggen ik afentoe wakker wordt van een zeurende heup. Dan draai ik me weer om op mijn andere zij. Op mijn rug liggen vind ik nl. ook niet meer prettig. Maar als dat het is.. oh ja, afentoe even licht door wat lage bloeddruk.
Fijne dag in elk geval! Ik maak weer even opruimingsslag in huis en 'duik' vanmiddag dan weer het zwembad in! ?
Groet,
Eefje

Wat leuk, wij hebben ook voor de Mutsy kinderwagen gekozen. Een grijze variant. Ik vond die cognackleurige details zo leuk erbij. Hebben jullie ook de bijpassende voetenzak genomen voor als de kleine in het zitje kan zitten?
Met de warmte gaat het tot nu toe nog heel goed maar ik zie wel een beetje op tegen aankomende week. Werken met 30 graden lijkt me echt geen pretje. En wat doe je aan dat een beetje koel is maar waarmee je er ook nog toonbaar uit ziet ;)
Ik probeer heel veel te drinken. Nu het warmer is merk ik meteen dat ik minder plas en met die nierbekkeninfectie nog vers in het geheugen probeer ik maar zo goed mogelijk alles door te spoelen. 
Gisteren ben ik door mijn schoonmoeder verrast met een babyshower. Super lief. Erg verwend met alle aandacht en cadeautjes. Van het geld dat we hebben gekregen gaan we een co-sleeper kopen,.. die stond nog op het verlanglijstje. Iemand tips? 

Oh ja de 'wat ga ik in hemelsnaam aantrekken' vraag! Vandaag met familie wezen wandelen in het bos bij lage vuursche. Toch maar legging aan ivm schuren van benen. Daarna geluncht, legging uit en in de  schaduw ?, ging een tijd goed totdat ik het echt zo warm en benauwd kreeg dat we snel en als eerste weer weg waren ?.
Werken komende week wordt een uitdaging!
Succes allemaal met de warmte!

Iris k. Voor de schurende benen. Overal verkopen ze tegenwoordig korte leggings. Die je makkelijk onder een jurkje aankan en dus niet zichtbaar is voor andere. Ik draag ze al jaren en ben er onwijs blij mee dat het bestaat want heb er altijd al last van gehad.
Verder is het voor mij ook lastig kleding aan te doen. Dit omdat vooral me bh erg zweterig is en dus zeer doet.. Maarja even doorbijten..
Wij slapen nu bij mijn ouders (ivm verbouwing) op zolder. Ik was enorm bang voor de warmte maar vanacht met open raam, deur en ventilator aan geslapen. En het ging prima. Goed te doen en heerlijk geslapen. Dus voor de mensen die het warm hebben etc. Ventilator op standje 1 aan. En ramen open en je slaapt als een roos.
Verder ben ik vooral moe en futloos al een paar dagen.. Miss toch mede door de warmte en omdat het me steeds zwaarder wordt. Maarja. Ik ben inmiddels al aan het aftellen. Nog maar 13 weken te gaan hihi.
Morgen ook weer een check bij de verloskundige. Dus ben benieuwd. 
Vandaag ook eindelijk een filmpje kunnen maken van die drukte maker in mn buik. Zo leuk om te zien. En vind dit wel leuk om te bewaren voor later. Dan kan ik het laten zien.
Succes allemaal nog met deze hitte! 

Die warmte is geen grap. Ik kan er zelf al niet goed tegen maar nu ik 31 weken zwanger ben is het echt niet leuk haha. Ben een beetje jaloers op de mensen die goed met hitte kunnen omgaan. Alles gaat gewoon op standje slak op dit moment en zit vandaag geloof ik al op drie liter water ?. Moet wel zeggen dat ik erg blij ben nog geen opgezwollen voeten / enkels te hebben. Hopelijk blijft dat zo.
Vandaag ook weer een afspraak gehad bij de verloskundige. Bloeddruk en ijzer is nog altijd prima. Baby is ingedaald en volgens haar 0 kans om zich nog te draaien, fijn om te horen. Ook de laatste echo afspraak (groeiecho) gemaakt. Het komt nu wel allemaal dichtbij ?! Mijn grootste wens is om nu niet medisch te worden zodat de badbevalling door kan gaan.
Succes iedereen met de hitte, doe het rustig aan ?!

Terug
Bovenaan