Uitgerekend September 2019

Zo na het werken lekker in het zwembadje geplonst, heerlijk! Het was een warme dag maar al met al viel het me mee. Gewoon heeeeeel rustig aan gedaan en veel gedronken. Nu lekker even afkoelen. Fijne avond allemaal! 

Even niet op het forum geweest en veel gelezen. Eerlijk gezegd fijn om terug te lezen dat meer mensen zwanger zijn af en toe mentaal zwaar vinden. Bij mij gaat het de laatste weken gelukkig beter, wat minder pieker momentjes gehad☺️
Vandaag bij de verloskundige geweest, alles was goed. Geprikt voor rhesus-c, hoop iig dat daar niks uit komt! Aangezien je voor C geen anti prik hebt.. En mijn ijzer was erg hoog, zelfs omhoog gegaan dat vond ze nog verwonderlijk. Ze vertelde idd ook over kinkhoest, de HA gelijk maar gebeld en kan volgende week al terecht. Ben dan 28 weken dus mooi op tijd!
Waar ik wel van baal is dat ik pas vorige week naar bevallingscursussen ging kijken en nu alles al vol zat in de regio. Ik was tot nu toe niet bezig met de bevalling?
Hoe voelt iedereen zich met de hitte? Lekker veel waterijsjes eten☀️

Even klagen hoor: ik heb al aantal dagen last van misselijkheid die 's middags komt opzetten, soms ook met licht gevoel in mijn hoofd /hoofdpijn en veel moe. Vandaag helaas weer. Ik google de symptonen en kwam dus ook op zwangerschapsvergiftiging uit, merk dat ik daar nu beetje over ga piekeren. Nou weet ik wel dat vorige week vrijdag mijn bloeddruk nog heel normaal was 120/63 dus wss kan het niet. 
Zijn er meer die daar rond deze periode last van hebben (27 weken). Ik zat al te denken dat het misschien ook kan zijn dat de baby hoger ligt en tegen mijn maag aan duwt ofzo? Mijn baarmoeder was wel erg gegroeid namelijk. 

Nien,  ik heb er geen last van (28 weken) maar zou het misschien door de warmte kunnen komen? Ik herken namelijk je klachten wel van oververhit zijn.. Zou gewoon voor de zekerheid contact opnemen met je verloskundige.
Mariekesep wat fijn dat de baby al mooi is ingedaald! Badbevalling lijkt mij ook heel erg fijn. 
liesforum ik duim met je mee, ik wist geeneens dat er verschillende soorten waren, succes met afwachten!
Voor de dames met schurende benen, bij mij helpt het om preventief wat vette crème op de plekjes te smeren. Dan gaat het niet irriteren en kun je gewoon lekker met blote benen wandelen.
Ik moet zeggen dat ik het weer wel lekker vind! Maar ja, ik hoef niet meer te werken dus ik kan lekker een beetje in de tuin rommelen en luieren ? 
Afgelopen weekend had ik dus een bruiloft en ik heb het erg naar mijn zin gehad. Was wel warm en ik heb eigenlijk bijna de hele dag gestaan dus had in de avond wel opgezwollen enkels, raar gezicht alsof je je enkel gekneusd hebt. Maar goed voetjes omhoog,veel drinken en toen trok het snel weer weg!
Ik ben uiteindelijk niet naar het dansfeest geweest. De muziek stond keihard uit de speakers te blazen en ik kreeg daar een heel harde buik van plus de baby was onrustiger dan ooit. Voelde me daar niet comfortabel bij dus ben op tijd naar bed gegaan. Wel balen natuurlijk, ik had erg veel zin om te dansen. 
Meer mensen die daar last van hebben gehad met een dreunende bas?

Liekeseptemberbaby Ik heb inderdaad ook van die korte leggings, ik noem ze lange onderbroeken ? maar het elastiek zit nu zo strak ? mijn 'gewone' zitten dus niet meer comfortabel en had tot nu toe alleen lange zwangerschapsleggings. Veel getwijfeld maar gisteren toch twee korte besteld bij bol. com ? ik dacht een zomer blij voor 35 euro, gun het jezelf ? ik gebruik ook dove deodorant roller voor mijn benen ter anti schuur.
Oncomfortabele, zweterige bhs zijn hier ook bekend! Die beugels in je ribben! Het liefst heb ik de bh tops van Hema aan maar dat staat echt niet onder kleding.. vraag me af hoe lang ik dat nog 'belangrijk' vindt ?
Hang nu al vanaf 4 uur op de bank met de  gordijnen dicht en de ventilator op mijn hoofd... joepie!

@Nien-september:
Ik was gisteren bij de verloskundige. Het onderwerp misselijkheid komt dan ook altijd ter sprake (aangezien ik al zes maanden overgeef) en zij vertelde dat met dit warme weer de misselijkheid doorgaans erger is. Dus ik denk dat het heel 'normaal' is wat je nu voelt. 

@zazousept, jeetje wat heftig al 6 maanden overgeven. Voel je je voor de rest wel goed ? 

Ik probeer nu ook maar te denken dat het normaal is en pas als ik er meer klachten bij krijg even bellen (A)

Hi meiden,
alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb. Hier gaat alles goed! Bijna 30 weken alweer pfffff, wat gaat het snel he? Mijn vorige zwangerschap leek wel een eeuwigheid te duren, nu mag het van mij nog wel even wat langer duren aangezien er deze keer een drukke dreumes rondrent thuis haha. 
Volgende week hebben wij een groeiecho (dan 30wk). Meer meiden met dit vooruitzicht? 
En voor de schurende beentjes, dijenbanden kopen!! Echt een lifesaver en een van m’n beste aankopen van afgelopen tijd haha. Niet te zien onder een jurkje/rokje en ook niet zo warm als een legging o.i.d. 
Ik zelf heb deze aangeschaft, die kan ik echt iedereen aanraden!!
https://www.caresse.nl/dijbescherming/caresse-silky-satin-dijenbanden?gclid=CjwKCAjwr8zoBRA0EiwANmvpYG0_ksdTr2GaItepKUxvRBsPqF09FGFfoU2jPF3Q4jubd7KppJMFwRoC0YkQAvD_BwE

Terug
Bovenaan