Uitgerekend September 2019

Ik ga nog best goed op de warmte. Alleen het slapen is echt drama. Wij logeren ivm verbouwing bij mn ouders op zolder. Dus lekker zweterige plak nachten.. Maar verder ga ik onwijs goed op de hitte. Nu doe ik wel extreem rustig aan. En een gezin waar ik oppas hebben een zwembad in de tuin dus dat was grootte lol toen ik gister ook  ging zwemmen. En het was nog heerlijk ook.
Gisteren ook weer een check bij de verloskundige gehad. En het gaat allemaal goed met de kleine.  Groeit goed, beweegt goed. En ik voel me goed. Ik vertelde haar dat we een stellingen lijst hadden en 9/14 stellingen op ene jongen wees. En zij vertelde als ze alleen naar hartslag luisterde ze denkt dat het idd een jongen wordt. Maar dat ik nu niet uit moet gaan van een jongen. Wij weten het nog steeds niet wat het wordt, en zijn blij met beide. Maar heb al 3 nichtjes. En nichtje of neefje nr 4 komt in juli. Het zou leuk zijn als er nu een keer 2 jongens komen. Aangezien ik ook uit een huishouden kom met 3 meiden, en mn zus ook nog met een vrouw getrouwd is. Dus bij ons zijn de mannen maar met zn 3e en dus flink in de minderheid. Maar zoals ik al zij beide zijn welkom en vind het beide enorm leuk. Dus we gaan het zien.
Vandaag 27 weken dus nog maar 13 te gaan. Gaat zo snel! 

Ik heb ontzettend te doen met degene die moesten werken met de hitte van afgelopen dagen. Gelukkig had ik deze week vrij gepland, dus ik had mijzelf lekker opgesloten binnen met alles dicht en de ventilator aan. 
Gister controle gehad en de uitslag van de suikertest. Gelukkig een goede uitslag daarvan gekregen! We hebben het hartje van onze baby weer gehoord en die klopte heel goed. Ze bewoog zelfs nog even voor de verloskundige. 
10 juli hebben wij de 30 weken echo, en ondanks dat ze goed groeide volgens de verloskundige van de pretecho, heb ik wel een beetje spanningen... 
Twee weken terug hadden we de pretecho en toen zei ze dat ze nog vrij hoog lag en met haar billen naar beneden. Ze heeft nog tot week 35 om te draaien, maar gister lag ze nog steeds stuit... 
Iemand ervaring met het draaien van de baby? Iedereen zegt dat het binnen 5 minuten gedaan is, maar hoe groot is de kans dat ze weer terug gaat draaien? ?

Jessie: fijn dat de test goed was!
Zwemmen is echt even fijn met dit weer. En 's nachts een ventilator bij bed. Tegen de muggen hebben we bladeren van een notenboom op de vensterbank (lijkt echt te werken), want alles 's nachts open. Wij wonen in een oud huis en de warmte blijft boven ontzettend hangen.
Ben benieuwd wanneer wij de liggingsecho krijgen. Ben eind deze week 30 weken. Over 7 weken kan het al zover zijn.. Nesteldrang is hier dan ook wel toegeslagen. Nog 3 weken werken!
Ons kind is rhesus positief dus ik moest de anti-D prik. Volgens mij ook nog een keer het ijzergehalte bepalen. En dan hebben we denk ik wel alle testen e.d. gehad.
Ik ga even verder, want mijn oudste gaat op schoolkamp, dus nog even wat dingetjes halen in de stad.
Fijne dag!
Groet,
Eefje

Oeps ja die muggen... Ik word altijd helemaal lek gestoken dus had Deet all over gedaan zeg maar. Toen bedacht ik me opeens, mag dit wel ??‍♀️? Niet dus. Gelukkig hebben we wel horren maar twee weten er altijd op de 1 of andere manier binnen te komen... Wel heel blij dat het vandaag een stuk koeler is, afgelopen nacht was echt niet te doen ?.
Ik heb de groeiecho pas met 34 weken. Nog drie weekjes wachten. Nesteldrang is hier ook aanwezig al kan ik door die gigantisch irritante bekkenklachten zo weinig doen. Baal daar enorm van. Maar iedere dag een beetje. Hier nog maar 12 dagen werken! 

Hoi! Is die (30w) groei echo standaard procedure? Ik heb er nog niks over gehoord en inmiddels maar n pretecho ingepland. Zonde als we binnenkort sowieso n echo krijgen.. oeps!
(Zonde qua centjes maar ook vrij vragen van werk.. verder is koekeloeren natuurlijk altijd leuk)

@Minni over de bas. Ervaring met harde concerten met veel bas maar geen harde buik of onrustiger(e) baby. Af en toe op gevoel de zaal uit gelopen.
Ken anderen die zich er minder goed bij voelden (ook concerten) bijv. door trappende baby. Denk dus echt dat je goed op je eigen intuïtie bent afgegaan en de ervaring bij iedereen verschilt :)
Heb overigens wel bijna de hele tijd de buik vastgehouden om te voelen of t ‘drukker’ werd en om contact te maken ‘geruststellend’. Heb t idee dat de baby vooral van de moeder ‘schrikt’ als die zich onrustig voelt; adrenaline, stress, hoge hartslag.. dus als jij rustig bent, is t Okay. Dénk ik :)

@paaseitje groeiecho is niet standaard. Ik heb er maandag nog naar gevraagd. Veel verloskundige doen het overigens wel standaard als ik het om mij heen hoor, maar de mijne doet het alleen als ze vermoedens hebben van te klein/groot kindje. 
Ik vond het stiekem jammer dat ik niet kon koekeloeren haha! 
@Mariekesept. Van de Deet wist ik niet. Heb me al dagen helemaal volgesmeerd haha? Maar alsnog kapot geprikt dus ach... 
Mijn meisje was de afgelopen twee dagen wat rustiger met de hitte en nu loopt ze weer te trappen joh? De verloskundige zie dat er inmiddels een patroon herkenbaar moest zijn, maar bij mij dus echt niet. Ene dag ‘s avonds druk en de volgende week ‘s ochtends. 

Terug
Bovenaan