Uitgerekend September 2019

@ Paaseitjes: bij onze verloskundige is het standaard tussen 32-34 weken om te kijken of de baby volgens de “curve” groeit en te kijken naar hoeveelheid vruchtwater. Weet natuurlijk niet of jullie verloskundige dit ook standaard doet.
@ Liesforum: ah jij bent dus ook populair bij muggen ;-). Deet geldt alleen vanaf een percentage van 40 geloof ik. Ik heb net bij de Kruidvat een lichtere variant gekocht die wel mag. Hopelijk is het sterk genoeg om met rust gelaten te worden..

Ah die muggen. Ik ben ook populair bij ze. Gelukkig zorgt een ventilator dat ze niet komen. Daar houden ze niet van.
Ik begreep dat groeiecho niet standaard is en alleen gedaan wordt als er redenen voor zijn. Erg jammer ja...

Ja het verschilt echt heel erg geloof ik. De 34wk echo was hier al standaard, er wordt dan voornamelijk naar de groei en de ligging gekeken van de kleine. En sinds een paar weken hebben ze hier nu ook standaard een 30wk echo omdat ze 1 groeiecho te weinig vonden om bepaalde conclusies te trekken. 
Hoe zit het met jullie gewicht eigenlijk? Hier helaas toch alweer boven het gemiddelde, al hou ik nu ook wel veel vocht vast. Gelukkig hebben we straks weer een dik half jaar om in vorm te komen haha

Nou wat vliegt de tijd inderdaad, alweer 28 weken... ik heb vrijdag een reguliere controle bij de verloskundige en ik heb met 32 weken ook een groeiecho. Hier standaard volgens mij.
met de warmte gaat het hier goed, voel me verder ook echt goed dus mag niet klagen. Nog 7 dagen werken met de kinderen en dan nog een aantal dagen opruimen op school en dan kan mijn vakantie/verlof beginnen. Ongelofelijk hoe snel het gaat! 
Ben oo dit moment “pas” 3 kilo aangekomen, mag helemaal niet klagen. Ben wel “bang” dat ik straks in Mn verlof flink aan zal komen. Ga toch proberen lekker wat te blijven bewegen. Wat er niet aan komt hoeft er ook niet af denk ik maar! 
Qua bewegingen vind ik er ook nog geen pijl op te trekken. De ene keer heel actief, dan weer heel rustig. Ben benieuwd of er binnenkort wat meer een patroon in komt.

Ik dacht dat ik redelijk goed de warmte had doorstaan, maar vandaag en na mijn werkdag merk pas hoe moe en gaar ik ben en ook duizelig. De korte klamme nachten hebben toch meer van me gevraagd. Inmiddels een beetje sagerijnig in bed door ook alle kwaaltjes erbij. Dikke voeten, net weer gevoelsmatig een baksteen uitgepoept met bloed erbij, schimmelinfectie sinds 2 dagen, steek en krampen en nog steeds brandend maagzuur...? 
Nu het wat koeler weer is hopelijk ff een goede lange comateuze nacht maken?
Toch nog wel iets positiefs: vandaag mijn wensen uitgesproken wat betreft mijn verlof en straks mijn werkdagen en als het goed is, begin ik pas weer 1 januari en ga ik alleen werken op de dagen dat mijn vriend thuiswerkt of vrij is? Dat voelt echt fijn dat het nu uitgesproken en geregeld is.
Slaap lekker allemaal en geniet van de koelere dagen en nachten!?

Wat een dag vandaag. Even van me af schrijven hoor. Ik heb al maanden last van m’n kaak. In het begin niet zo erg maar werd steeds erger en vaker. Tot ik een paar weken geleden met vakantie was en het eigenlijk niet te houden werd. Ik dacht dat het m’n spieren in m’n kaak waren dus ging met m’n vriend mee naar de chiropraktor, waar ik ook voor m’n bekken loop, er stond indd veel spanning op m’n kaak en dat kon komen omdat ik niet goed meer liep door de pijn in m’n bekken. Ik blij want er werd wat aan gedaan. Maar dan een week was t nog niet weg terwijl er al veel minder spanning op stond. Ik, ondertussen al op 6 paracetamol per dag, naar de huisarts. Ik kon alleen nog maar huilen van paniek dat ik niet wist wat het was en wat er aan gedaan kon worden.  Huisarts voelde ook niks raars en zei dat ik het misschien bij een fysio kon proberen.  Afgelopen weekend in elkaar gestort, huilen, s nachts van de pijn niet kunnen slapen, warmte. Het werd me allemaal teveel.  Maandag de tandarts gebeld en ik mocht s middags gelukkig komen en daar zag ze dat aan de pijnlijke kant m’n verstandskies kapot was dus die moest eruit en dat zou m’n pijn verklaren. Vandaag kies laten trekken en ik hoop echt dat dat het is geweest.. Maar daar zal ik de komende dagen wel achterkomen. Ik ben echt doodsbang voor de tandarts maar door de pijn was ik ineens veel minder bang.  

Goed, ben vandaag 30weken en morgen weer naar de VK en ook de kinkhoest vac laten zetten. En dan vind ik dat er weer even genoeg met me is geprikt/gespoten. ?

Het is hier rustig haha!
Wat balen MelissaW, hoop inderdaad dat je komende dagen niet teveel last krijgt. Heb het nooit gehad, maar hoor dat het pijnlijk kan zijn. Sterkte! 
@LadyJ vervelend af en toe al die kwaaltjes he.. 

Ik ben wel jaloers op de groeiecho's, bij mijne krijg je ze ook alleen bij vermoeden van groeiachterstand of iets dergelijks. Ik zou mijn kleine best weer even willen zien. Ik heb wel gekeken naa 3D echo's maar heb er beetje moeite mee dat ze er zo veel geld voor vragen. Ik heb het geld wel maar wil er eigenlijk niet aan toegeven haha. 
Maarja nog zo'n 12 weken afwachten tot ze echt in mijn armen ligt (hoop echt dat ze niet op zich laat wachten haha).

Oei Melissa dat klinkt pijnlijk!! Hopelijk was je kies de oorzaak.
Wij hebben afgelopen woensdag een groeiecho gehad omdat wij een grote baby hebben en dat houden ze blijkbaar ook in de gaten. Ik denk nog steeds ja, de papa is 2 meter en ik ben 176 dus zich niet heel gek maar toch, ik vind het prima dat ze af en toe kijken. Over 4 en 3 weken dus nog een keertje.
Misschien ter geruststelling Nien het stelde niet zo veel voor bij mij. Heel technische echo het duurde nog geen 5 minuten, even hoofdje buikje en bovenbeen meten. Had gehoopt om gezellig een gezichtje te zien maar daar was allemaal geen tijd voor :p Dus ja en pretecho lijkt me beter als je gewoon weer even wilt genieten! 
Wij zitten nog steeds op het 98e percentiel net als bij de 20 weken echo, dus netjes op de groeicurve. Ben benieuwd en een beetje huiverig voor wat ik er straks uit moet persen :')

Terug
Bovenaan