Uitgerekend September 2019

MelissaW: jaa iedereen hier weet ervan, alleen niemand "weet" hoe ik mij voel. En dat is echt heel vervelend, want hoe leg je uit hoe je je voelt? Mijn vriend is heel lief voor mij alleen is het voor hem ook moeilijk omdat hij het niet allemaal weet. 
Ik werk door tot halverwege augustus en ik doe winkelwerk. Misschien dat ik wel 50% kan gaan werken, alleen voel ik me dan weer zo bezwaard. Als je ziek bent, bel je op met griep. Als je je been hebt gebroken, bel je op dat je met een gebroken been zit. En waarvoor zou ik opbellen? Ik zit niet lekker in mjjn vel en ik ben moe... echt heel moeilijk ? 
Sorry voor het geklaag hoor ?

Jessie:  ik zit in een andere situatie wat ik me nogal druk om maak en de mensen om me heen weten het. Alleen ze weten hoe hoe ik me voel of hoe het voelt. Je probeert t zo goed mogelijk uit te leggen maar ze voelen het niet.  Frustrerend maar ook begrijpelijk omdat ze niet in die situatie zitten. Gelukkig ia je vriend heel lief voor je. 

Ook snap ik van je werk maar uit eindelijk gaat je eigen gezondheid voor. Ik denk dat sommige vrouwen het heel goed kunnen uithouden tot hun verlof en andere hebben er meer problemen mee. Iedere zwangere vrouw is verschillend toch?  En zwanger zijn is toch ook een rede van minder werken of denk ik nu te makkelijk? ?

Oh beste Jessie-x- kies alsjeblieft voor je eigen gezondheid. En gezondheid is breder dan alleen griep of een gebroken been hè?
Heel fijn voor de mensen die zwanger zijn en tot het einde de volle uren kunnen maken. Maar je bent lang niet de enige als dat niet gaat. En je werk krijgt ook vanuit het UWV vergoeding als je (deels) ziek bent/ wordt vanwege zwangerschap. 
Ik werk ook 50% en ben blij met deze  'regeling' omdat ik zo met alle kwalen/ vermoeidheid maar ook mentaal op tijd mijn rust kan pakken. 
Je eigen gezondheid en dat van je kindje gaat echt voor werk. En wie weet als je nu op tijd wel even gas terug neemt, je straks het alsnog weer op kan pakken. Maar zo niet, dan niet. Het is echt heel relatief.
Wat zou je tegen jee vriendin of collega zeggen die dit bij jou zou aangeven? 

Jessie ik zou me vooral niet te bezwaard voelen, ook al is dat moeilijk. Je kunt bij je leidinggevende aangeven dat je merkt dat fulltime werken nu teveel voor je begint te worden. Dat je lichamelijk op bent en niet voldoende tijd hebt om te herstellen en dat je wilt praten over een andere regeling tot aan je verlof bijv. 50% werken, halve dagen ofzo. 
Er zijn veel dames die het vanaf 20 weken gewoon heel zwaar hebben en ik vind dat je leidinggevende daar begrip voor moet hebben. 
De gezondheid van jou en je kindje is belangrijk genoeg om even n stapje terug te zetten als dat nodig is! En dat geeft je lichaam heel goed zelf aan. 
Probeer niet in te vullen wat anderen (je werkgever o.a) ervan vinden. Succes en denk aan jezelf!

@ Jessie: inderdaad echt het gesprek aangaan. Ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan destijds ivm bekkenklachten. Nu werk ik nog wel iedere dag maar i.p.v. tot 17:00 uur nu tot 15:00 uur. Als ik thuis kom ga ik 1,5 uur op de bank liggen (meestal val ik even in slaap) en dat geeft mij voldoende verlichting qua pijn en vermoeidheid dat ik het tot nu toe goed vol weet te houden. Fijner voor jou én voor de werkgever. Ik had ook een enorm schuldgevoel (klein team, veel werk op kantoor en ik ben er altijd) maar met steun van verloskundige, huisarts en vriend toch gedaan. Uiteindelijk dus spijt dat ik niet eerder naar m’n lichaam heb geluisterd. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je verplicht met 34 weken met verlof gaat (regel van UWV).
Vandaag moet ik nog precies twee weken werken tot mijn verlof. Ik ga mijn werk wel missen maar tel wel nu echt de dagen af ☺️!

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Na een hele slechte nacht en mer buikpijn wakker worden, werk opgebeld dat ik vandaag niet kwam. Hij was heel begripvol en dat gaf echt een verlichting... 
Urine ingeleverd bij de huisarts: blaasontsteking... kon er ook nog wel bij ? nu een kuurtje gekregen en zo de verloskundige bellen om te vragen over hoe en wat en waar op te letten. 
Morgen gelukkig kunnen regelen dat ik maar een ochtendje hoef en de rest van de week een paar uurtjes in de avond. Echt een geruststelling zo! 

Jessie: zoals iedereen zegt luister naar jezelf. En probeer veel te praten met andere. Misschien helpt dit en heb je minder last van je emoties. Want mij lijkt dat dat je ook wel uit put. 

Verder gaat het goed met mij.  Ik heb weinog last van de warmte gehad overdag. Alleen de nachten waren ruk (slaap nu op zolder bij me ouders). Ook paar dagen zonder voedingskussen geslapen wegens te warmte dus daar kan het ook aan liggen..  Afgelopen zaterdag met die 35 graden hadden wij familie dag in de dierentuin. Erg warm en ook mn vochtbenen hielpen niet echt mee. Nu ook kleine bloeduitstortingen op mn enkel van de warmte en de druk. En gister (zondag) echt bij moeten komen. Weinig geslapen dus veel gerust gisteren. Wel even met mn vriend naar de hornbach geweest om pvc voor de bovenverdieping uit te zoeken en wat kleien dingetjes voor het nieuwe huis te kopen. Ze zijn inmiddels begonnen met beneden stucen dus er komt vaart in. De laatste bouwvakker moet 19 juli volgens planning klaar zijn. Dus nog maar 19 dagen!! Verder gaat het super goed met me ondanks de vocht benen en warmte. Vorige week controle gehad en groeide allemaal goed. Bij ons is tussen de 34-36 weken wel een groei echo inderdaad. Bij ons liep de kleine voor op groei met 20weken . Hopelijk nu gewoon normaal. Mijn beide zussen zijn met 36/38 weken beide bevallen. Hopelijk ik ook rond die tijd. Mijn oudste zus krijgt keizersnede nu met de 2e en dat zal binnen nu en 2 weken zijn dus spannend allemaal wanneer mijn nichtje of neefje gaat komen. Ikzelf woensdag alsweer 28 weken. Groei steeds beetje meer, en voel die kleine zo goed ?❤️

Terug
Bovenaan