Uitgerekend September 2019

Hi mama’s-to-be,Hier van mij weer even een berichtje. Vandaag onze laatste dag van de babymoon in Griekenland. Ah wat was het fijn! Heerlijk relaxt gedaan en m’n buikje is lekker gegroeid!Begint bij jullie de nesteldrang ook al te komen? Ik merk dat ik er veel mee bezig ben en vooral wil dat alles af is. Kamertje is nog niet helemaal af (plinten moeten nog gedaan worden), gordijnen, etc. En dan nog de meubels. Ledikantje is besteld maar een levertijd van 4-10 weken. Dus dat duurt nog even.  Ook ik merk dat de laatste tijd m’n buik wat harder is zo nu en dan. Vooral als ik een drukke dag heb gehad merk ik het. Wordt gelijk even terug gefloten, zo voelt het. Dus dan verplicht rustig aan doen. Morgenochtend naar het ziekenhuis voor de glucose intolerantie test. Ben benieuwd!

Ik heb ook meer harde buiken minni.. mijn verloskundige gaf aan dat wanneer je ze savonds hebt je echt wat rustiger aan moet doen.
Ik moet nog 1 dag werken (althans een hele dag, volgende week kan ik werken wanneer en hoe lang ik wil dus dat voelt al een stuk relaxter) kan niet wachten!

Ik vind het best wel lastig wat nou precies harde buiken zijn. Soms doet het echt zeer en voel je echt zo’n harde band over je buik lopen. Die samentrekking is toch wat er wordt bedoeld met een harde buik? Maar ik heb ook wel eens dat mijn buik heel strak staat maar geen pijn doet,.. en dat kan ook wel wat langer duren. Voor mijn gevoel is het dan niet echt een samentrekking maar je merkt wel dat de buik dan veel minder soepel is. Dus wat noemen jullie: ‘harde buiken’?

Ha,
ik weet ook niet zo goed wat harde buiken zijn. Soms wat harder aan 1 kant, maar dat is dan een kont/deel van de rug. Bij de laatste controle lag ze met het hoofd naar beneden. Hopelijk blijft dat zo. Ik voel het meeste getrappel aan de (voor mij) rechterkant, maar ze draait nog wel om de as. Ook het hoofdje zit al vrij diep voor mijn gevoel. Voel het afentoe echt drukken daar onderin.
Heb de afgelopen 2 dagen trouwens al 3x in mijn broek gepiest met niezen (ik moest eigenlijk, dus zat me al wat hoog).. ? Verder gaat het wel okee. Voel alleen de druk van in huis nog schilderen. Merk dat ik verder aardig uitkijk naar het werk achter me laten. Ik ben ZZP'er en ga over 2 weken met verlof. Ben dan 33,5e week. Heerlijk! Heb nooit doorgewerkt t/m 36 weken trouwens (bij de anderen). Merk dat ik me echt eerder moet losweken en kijk daar naar uit. Boog staat nog heel even gespannen.
Voor iedereen die wat onzeker is/piekert: het is ook gewoon een intense periode met een grote verandering op komst die steeds dichterbij komt. Maar jullie kunnen dit! ?
Liefs,
Eefje

Ik vind een harde buik een beetje vergelijkbaar met kuitkramp alleen dan zonder pijn. Je ziet bij mij ook wel echt de baarmoeder samentrekken, het wordt dan een kleinere bal die ook meer omhoog komt. 
Ook ik had al even met de verloskundige overlegd en die zei dat het allemaal normaal is zolang het geen pijn doet, en geen vocht/bloedverlies hebt. Sommigen hebben er blijkbaar gewoon meer last van en anderen merken het niet op. Kan een teken zijn dat je te druk bent maar dat is bij mij eigenlijk geen optie, kan ook gewoon door een volle blaas/darmen of omdat je baby zelf de baarmoeder prikkelt. Als je er gevoelig voor bent dus.
Ik verwacht het nu wat vaker te voelen omdat de baby overduidelijk te krap zit :')
Ik voel haar nog wel met hoofd naar boven en dan weer naar beneden draaien maar dat gaat met erg veel geweld, haha. Hopelijk blijft ze snel ondersteboven liggen.
Veel succes iedereen die met de laatste loodjes bezig is of als je nog een aantal weken moet. Ik ben ondertussen al een tijd lang vrijwillig met verlof en heb diep respect voor jullie harde werken. Eerlijk gezegd snap ik niet hoe jullie het doen! 

@liekeseptemberbaby vervelend dat je ook last hebt van een mentale dip. Misschien zijn het ook gewoon even de hormonen. Een vriendin van mij zei gister dat je het soms ook even moet accepteren, laat de gevoelens er maar even zijn. 
Wel super leuk dat je binnenkort tante wordt, alvast lekker knuffelen met een baby :) lijkt mij heerlijk haha! 
@minni de harde buiken heb ik eigenlijk alleen bij een stuk lopen (15 minuten). Goed dat je het de VK even gevraagd hebt en om te weten dat het geen kwaad kan. 
Ik heb inmiddels ook even gepraat met de verloskundige en ben er al heel erg door geholpen. We hebben wat afspraken gemaakt om mij te helpen de komende periode met de piekermomenten. Ik mag in ieder geval elke week even langskomen en moet vanaf nu echt bellen als ik iets niet los kan laten. Daarnaast ook wat hulpverleners ingeschakeld wat fijn voelt en ook wel spannend dat je er aan toe moet geven. Maar het lucht iig op dat het nu uitgesproken is. 
De kleine schopt trouwens de laatste dagen wel echt harder. Gister schopte ze mijn vriend heel hard voor zijn oor ;) 

Zo, weer even bijgelezen ? nu 28w+3 
Vervelend, die onzekerheid. Als je daar al gevoelig voor bent zorgen de hormonen ervoor dat het uitvergroot wordt. Relativeren of jezelf gerust stellen is dan extra lastig. Het helpt mij ook om het uit te spreken. En zeker het forum helpt goed! Ik noem het vaak de september club ?
Gisteren had ik eigenlijk voor het eerst een mental breakdown, op mijn werk.. fijn ? voelde ineens zoveel druk! Gelukkig was er veel begrip en voelde ik me wel gehoord. Maar ik had de rest van de dag nog last van een neerslachtig gevoel. En toen ik thuis kwam last van spanning in mijn buik. Zodra mijn man thuis kwam moest ik huilen ?. Daarna was het gelukkig weer minder. 
Vandaag weer een nieuwe ervaring. Benauwdheid! Het gevoel dat ik heel weinig adem krijg. Hoort er ook bij las is al, maar vervelend gevoel. 
Veder leuke dingen, vandaag badje ophalen, de lakentjes worden bezorgd en ik krijg nog een zak kleertjes ? kan ik weer wat dingen van de lijst strepen ? oja en vanavond beginnen met zw yoga ?

Leuk om weer even bij te lezen inderdaad. De af en toe mentale break downs herken ik wel. Mooi wat jij zegt @eefje het is ook een onzekere periode. Soms is het dan even te veel! Maar wat zijn die momenten met het heerlijke getra

Terug
Bovenaan