Uitgerekend September 2019

Toen drukte ik op verzend haha. Ik wou zeggen wat zijn die momenten met getrappel in je buik toch fijn. Dat ga ik wel echt missen denk ik. 
Gister besloten om ipv met week 36 toch met 35 met verlof te gaan. Vind het ook wel pittiger worden en wil echt wat rust gaan nemen. Nog 6 weekjes werken dus, aftellen jeej. 

zooo hier weer eens een berichtje van mij. Inmiddels ruim 28 weken en al weer eea gebeurd aan onderzoeken etc. Wij zijn op vakantie geweest dus vandaar wat minder actief hier maar wel bijgelezen. Bij mij is adhv de glucose test zwangerschapsdiabetes geconstateerd. De waardes waren niet schrikbarend te hoog maar wel te hoog volgens de norm. Gelukkig nog geen medicatie maar moet 2 dagen per week een dagcurve bijhouden met 4 vingerprikken. Ik ben ontzettend bang voor naalden dus dat was wel even een drempeltje.
Daarnaast groeiecho gehad en de baby zit bovenaan in de curve maar niet te veel vruchtwater (wat vaak een gevolg is van zwsuiker). Doet het verder heel goed dus dat is mooi. Verder dus afspraken gehad bij de internist en kennismaking met anesthesist ivm info over pijnbestrijding. Als je overgewicht hebt zoals ik doen ze dat in ons ziekenhuis schijnbaar standaard omdat ze dan een kleine screening willen doen voor t geval het een spoed keizersnee of geplande keizersnee wordt. Gelukkig is van een geplande nog geen sprake. Afhankelijk van de groei van de baby kan er wel over inleiden gesproken gaan worden, als dat ter sprake komt gaan ze in week 38 inleiden.
Ik voel me verder prima. Wel wat moe met dit warme weer en na een drukke dag een beetje zeurende rechterheup en onderrug maar verder gaat alles goed. Maandag ga ik weer werken na de vakantie en dan nog 5,5 weken werken! Ik ga met 35 weken met verlof zoals het er nu uitziet

Nien-september wat fijn dat je zo een goed gesprek hebt gehad bij de verloskundige en jullie tot die afspraken en acties zijn gekomen?
Hier ook zeker piekermomenten, maar zoals eerder gezegd probeer ik daar aan toe te geven en te accepteren dat het erbij hoort. Het is nog al wat allemaal, mentaal en lichamelijk. 
Ik merk zelf dat ik zo ontzettend moe ben. Vorige week veel te lang op werk blijven hangen terwijl ik gewoon 50% ziek sta. Maar als je collega dan op vakantie is, is het toch lastig om grenzen te bewaken en je niet te verantwoordelijk te voelen. Maar dat heb ik de dagen erna wel geweten. Je kon me opvegen. Dus deze week gelijk de agenda met mijn collega erbij gepakt en voor de komende tijd elke dag de tijden opgeschreven dat ik kon en weer naar huis ga. Dat geeft wel weer rust. 
Wat me ook veel energie kost zijn irritaties op werk. Hormonen werken daar leuk in mee.. blad voor de mond heb ik niet meer? nja wel lekker duidelijk... Of het altijd handig is, is een tweede. Ik kijk uit naar verlof... Echt aftellen. 
Verder is bij mij een harde buik wel heel duidelijk. Het voelt als een soort halve basketbal die ik dan nog moeilijk kan indrukken. Doet niet pijn maar voelt gek en ziet er ook gek uit. Het is letterlijk of ik een bal heb ik geslikt...? 
Dit weekend weer verder met meubeltjes in elkaar zetten. Wordt echt steeds meer af zo?

Pff zo’n mentaal zware dag had ik vandaag. Voor het laatst fulltime voor mijn groep op school. Ik zat vanmorgen in de auto en ineens drong het door: alles zal veranderen en niets wordt meer zoals het ooit was! Heb net even flink gejankt toen ik thuis kwam. Begrijp me niet verkeerd; ik heb heel veel zin om mama te worden maar het loslaten van dit “tijdperk” doet me toch ook wel iets. Zo lekker douchen en niet te laat naar bed, dat helpt vast ;-) fijne avond allemaal 

Fijn om weer van die herkenbare dingen te lezen. Ik pieker dan niet veel over de baby maar dat van de hormonen herken ik maar al te goed! Vandaag huilend in de file gestaan haha.
bedankt voor jullie ervaringen met harde buiken. Ik voel het inderdaad ook bijv bij wandelen en soms als ik te abrupt opsta. Bij het wandelen is het zo strak dat ik gewoon een beetje voorover wordt getrokken voor mijn gevoel. Als ik ook daadwerkelijk voorover buig ontspant het meteen weer. Soms is dit echt al na 5 min lopen maar dat moet toch wel gewoon kunnen? Ik doe echt rustig aan maar 10 weken helemaal stil zitten lijkt me ook niet echt gezond ;) 

ZazouSept hier precies hetzelfde, soms kan ik een uur in het bos wandelen met de hond. Niks aan de hand en de andere keer na 5 minuten al? ik ga dan ook gebukt naar voren lopen voor verlichting? Maar blijven bewegen is volgens mij heel goed. De ene keer moet ik alleen wat eerder weer afhaken en rust pakken als de andere keer?
Na het weekend ga ik bellen voor de kinkhoest vaccinatie. Ik hoop dat ze er zijn v?Hoorde van me zusje die bij het consultatiebureau werkt over enorm te kort? Raden ze iets aan, kunnen ze het niet waarmaken?

Ik voel mij af en toe ook bejaard met wandelen. Zit op dit moment op een bankje terwijl vriendlief de auto haalt. Wandelen was te ver ;) Kreeg harde buik en steken die ik onderin mijn buik voel en vagina volgens mij? Niet heel lekker. Toch maar iets rustiger aan doen haha. 

Pfoeh nou mijn hormonsters (hormonen?) nemen ook de loop met me afgelopen week.. Was ook gewoon oververmoeid omdat ik al minstens een week beroerd slaap en druk ben met werk, allemaal andere dingen dus dat helpt ook niet echt mee. Gisteravond kwam ik na het werk thuis en ik was zo moe en had een harde buik en voelde haar op dat moment ook even niet bewegen (terwijl ik de hele dag haar heel veel had gevoeld maar toch ?), dus ik schoot echt even volledig in de stress met een flinke huilbui in de armen van mijn vriend. Luchtte wel heel erg op hahaha, afgesproken om dit weekend maar eens even 2 dagen gewoon rustig aan te doen en eens even uit te rusten. 
Ik merk ook gewoon dat ik steeds dichterbij kom (ben a.s. maandag 30 weken) en ik steeds meer af begin te tellen. Elke week die ik verder ben, ben ik blij ? Kan echt niet wachten tot ik haar in mijn armen heb. Wat een intense liefde kan je voelen voor je kleintje.. ❤️

Terug
Bovenaan