Uitgerekend September 2019

Kleintjepluis: Weet je waardoor de duizelingen komen? Ik ben afentoe erg licht (of ik dat nu echt duizelig moet boemen weet ik niet) in mijn hoofd, maar dat komt doordat mijn bloeddruk laag is. Meestal rond de 60/100, en als ik me licht voel dan zit hij waarschijnlijk op dat moment lager (het gaat namelijk op zich goed). Ook is mijn ijzergehalte bepaald vandaag en daaruit bleek dat dit te laag is. Ik moet met minimaal een waarde van 6,2 (dacht ik) de bevalling ingaan. Misschien werkt dit afentoe ook niet mee met lage bloeddruk besefte ik me (combi moe en lage bloeddruk = afentoe extra licht voelen?). In zh komt nu 2e check (buisjes bloed ivt vingerprik) en heb al briefje voor de apotheek mee om iets te halen en ijzerwaarde omhoog te krijgen.
Ik ga zo vaak als het kan even liggen/zitten als ik me licht voel. Dat vraagt mijn lijf dan echt. Ik heb ook 2 (wel al iets oudere) kids en drukbezet man, dus idd soms komt dan soms veel op jezelf aan. Maar werk wel als ZZP'er, dus vrijheid om wel even tussentijds voor mezelf te kiezen. 
Ik weet niet hoe dat voor jou is (en of je die mogelijkheid hebt), maar wel sterkte gewenst!

@ JJsept: ik heb 'm vanochtend gehaald en niet misselijk of ziek! Wel al flinke stijve arm.
@ Kleintjepluis: ik heb dat soms ook maar komt bij mij door lage bloeddruk. Ik neem af en toe een dropje, dat helpt. Ik krijg het zelf vaak met/na douchen en na "snel" (want tegenwoordig kan ik het niet echt snel meer noemen ;-)) opstaan. 

Ik heb vorige week woensdag de kinkhoest vaccinatie gehaald (28+2), op zich weinig ast van gehad. Alleen wat extra vermoeid en een soort hoofdpijn/ druk op mijn hoofd (heb dat normaal nooit). Ik had de vaccinatie overigens al 2 maanden in de koelkast liggen, lees hier dat er te weinig voorraad is? 

Nog even het gas erop las ik? ik ben mijn gaspedaal al enige tijd geleden verloren??
Ben benieuwd naar mijn ijzer. Ook mijn bloeddruk is laag... Verklaart de vermoeidheid en idd soms duizelig. Ik zorg dat ik altijd wat te eten bij me heb en soms kan iets zouts goed eraan doen. 
Vanmorgen heel gedoe met de huisarts. Die doen niet aan de kinkhoest vaccinatie want ze zijn niet ingelicht door het RIVM en risico zou niet bekend zijn. Of ik even met het RIVM contact op kon nemen. Oké mijn hormonen en geduld werden toen echt even op de proef gesteld en uitgelegd dat dit hele beleid van zwangere vrouwen vaccineren bij het RIVM vandaan komt en eind dit jaar standaard wordt aangeboden. Maar wisten hier dus helemaal niets van af en wilde ook niks regelen...?? Dus toen maar naar de GGD gebeld en kan gelijk volgende week terecht. Binnen minuutje geregeld. Hier gelukkig geen te kort. Maar in sommige regio's idd wel. 
Verder was ik echt een linksslaper, maar door de constante lava en fik in mijn slokdarm eindig ik nog wel eens met 3 kussens op mijn rug en soms ook op rechts. Verloskundige heeft hierover ook niets gezegd tegen mij en tegen mijn schoonzusje heeft ze gezegd dat het belangrijker is dat je aan je slaap toe komt dan dat je aan het stressen bent over op welke kant je ligt. Idd je lichaam regelt het zelf indien nodig?
Jeetje Marieke alweer indalingsweeen! Gaat hard nu... Ik zit helemaal aan de andere kant van september. Toch best een verschil. Heb net pas de 28 weken aangetikt.
Dit weekend heb ik (denk ik) wel een soort oefen weeën gehad in de nacht. Harde buiken die kwamen en gingen.. nog niet eerder gehad en na een half uur epte het ook weer weg en het liep qua gevoel niet op. Maar vond het best spannend. Daarna nog wel een harde buik gehad, maar eenmalige die niet ritmisch terug kwamen zoals die nacht. 

Ook ik heb een afspraak gemaakt voor de vaccinatie. Morgen ophalen en vrijdag kan de huisarts hem zetten, fijn! 
Ik slaap ook zowel links als rechts, links schijnt beter te zijn inderdaad maar ach ben al blij dat ik slaap.. heb een aantal slechte nachten gehad. Nu met vowdingskussen en kom eindelijk weer aan slapen toe. Ben een gelukkig mens ;-). 
Duizeligheid heb ik geen last van, gelukkig. 
Morgen 30 weken en onze jongen wordt echt steeds sterker. Zie ook echt al billen (Althans ik denk dat het zijn billen zijn) af en toe een duw geven tegen mijn buik aan. Heel bijzonder! 

Wat is er weer lekker veel geschreven!
Ik heb een aantal jaar geleden zelf kinkhoest gehad dus mijn longarts zei dat ik genoeg natuurlijk antistoffen heb aangemaakt en deze doorgeef aan de beeb. Dat is weer een meevallertje. 
Slapen gaat hier prima. Zou het de hele dag kunnen hoor als ik daar de tijd voor zou hebben ;). In krijg inderdaad wel een stijve heup en wissel dan van kant. Als ik op mijn rug lig heb ik daarna ook wel wat last van mijn bekken. Afwisselen lijkt me dus het beste. 
Sinds een paar dagen zijn de bewegingen in mijn buik een stuk heftiger geworden. Soms schrik ik er zelfs een beetje van. Waar je eerst een porretje voelde komen er nu echt ledematen voorbij geschoven voor mijn gevoel. Is weer even wennen :)

Afgelopen keren bij de verloskundige idd lage bloeddruk, dus dat zal het nu ook wel zijn. Morgen weer controle, kan ik het gelijk even vragen. Zoute dropjes ook bij de hand, nu ook maar thuis voor het grijpen leggen en niet alleen in de auto!
dat gaspedaal ben ik ook al even kwijt ?

Vandaag de sleutel geehad van ons nieuwe huis. Dus de drukte gaat beginnen! Elk weekend zullen we bezig zijn en m’n schoonvader is er door de weeks. Hopelijk zijn we op tijd klaar en besluit onze dochter om niet eerder te komen. Ben nu 32 weken. 
Vorige week kinkhoest vaccinatie gehad en ik had nergens last van. Slapen doe ik niet goed maar ook niet echt slecht. Ik draai veel en daar word ik wakker van (bang dat ik haar plet als ik via m’n buik draai ?) 
Donderdag weer naar de vk.. 

Terug
Bovenaan