Uitgerekend September 2019

Ongelovelijk. Vandaag alleen een meubeltje geverfd enn energie level is gelijk 0,0..  Ik merk sinds dat we de sleutel hebben ik alleen maar met het huis bezig ben. En wat er allemaal nog moet gebeuren. Zelfs snachts slaap ik onrustig.  Ook vind het ik best heel spannend. Voor het eerst samen wonen en moeder worden met die angststoornis.. Eerlijk gezegd had ik niet meer gedacht dat ik iemand zou vinden die z’n leven met mij wilde delen en de droom om moeder te worden had ik ook laten varen..  
Morgen mag ik weer naar de vk. Krijg een inwendig onderzoek. Er was nl eerder gezien dat er iets met m’n baarmoedermond was.. Ik zou niet niet eens meer kunnen uitleggen. Maar morgen gaan ze kijken of het is hersteld en of ik dus gewoon kan bevallen.  Dus best beetje spannend. Ook al zeiden ze dat ik me geen zorgen hoefte te maken en dat het vanzelf goed zou groeien.. Dus we gaan het zien. 

Ha meiden,
Vanmorgen heb ik ook de kinkhoestvaccinatie gekregen bij de GGD, bij mij was het geen probleem om een afspraak te maken op korte termijn. Heb er geen last van, alleen een beetje spierpijn in de prikarm, maar niet moe ofzo! Vind het ergens wel fijn om weer een beetje een idee te hebben wat onze baby'tjes moeten ervaren met al die vaccinaties het komende jaar. 
Ben nu 30 weken en het gaat nog steeds superfijn. Ik doe alweer 10 weken zwangerschapsyoga en merk echt nu veel soepelheid in bekken en rug, waardoor ik er veel minder last van heb dan in het begin! 
Ik merk ook dat de fysieke ongemakken nu wat beginnen toe te nemen. Ik wandel iedere dag een rondje van 3 kwartier maar eigenlijk gaat dat gewoon niet meer, ik krijg dan teveel last van de banden. Dus nu ga ik maar nieuwe kortere rondjes zoeken. En wie weet is het tijdelijk, heb ik ook wel gemerkt dat sommige dingen en beetje komen en gaan ofzo. 
Vind het ook herkenbaar om te lezen dat veel van jullie nu wat meer behoefte aan rust hebben. Ik vind het echt fijn om thuis te zijn en heb eigenlijk helemaal geen behoefte meer om dingen als vakantie te ondernemen haha. De nesteldrang spreid zich ook uit naar mijn vriend, sta ineens veel meer voor hem te doen van strijken tot bammetjes smeren ? Hij vind het allemaal heerlijk. 
Over twee weken gaan we trouwen, in klein gezelschap. Ook veel zin in! Heb een mooie jurk gevonden, kon natuurlijk pas een beetje op het laatste moment want je weet niet waar het heen gaat. Ik vind het wel leuk om straks met zo'n grote buik de ceremonie te doen :)
Vanavond voor het eerst slapen met een voedingskussen, ook omdat een aantal van jullie zo blij ermee zijn. Ben benieuwd!

Vanmorgen de groei echo gehad en het hoofdje is te klein en het buikje is iets aan de kleine kant. Qua gewicht loop ik zelfs voor op schema. Morgen moet ik bellen naar het ziekenhuis voor een nieuwe groei-echo en alhoewel ik geen zorgen zou moeten maken, doe ik dat onbewust wel. 
Iemand misschien ervaring? Als er iets mis wat met placenta/doorbloeding of zo dan zou alles wel achterlopen denk ik toch?  

Jessie ik kan me voorstellen dat je je zorgen gaat maken. Maar ik zou inderdaad proberen te wachten op de volgende groeiecho want 1 meting is eigenlijk nog helemaal niet betrouwbaar. Qua ervaring ik heb het ook van een paar vriendinnen gehoord waarbij later de groei nog bij trekt. Wel vervelend dat afwachten! 
Melissa mooi om te lezen dat je je zo dankbaar voelt :) Succes vandaag met de check!

@ Jessie: het hoofdje van mijn kindje was bij de 20-wekenecho en de groeiecho ook wat te klein. Ik heb deze week (5 weken later, morgen 31 weken) weer een groeiecho gehad en nu was het weer bij getrokken! De vk zei tegen mij dat klein niet erg is, als het maar niet in verhouding steeds kleiner wordt, dan zou het iets kunnen zeggen. Het moet gewoon een gezonde eigen lijn volgen. Ligt je kindje in stuit? Dan is het vaak ook wat kleiner. 

Hey meiden, 
Leuk om weer bij te lezen en idd echt respect voor de verbouwers onder ons? Zo te lezen komt gelukkig wel het einde in zicht bij de meeste. Hier wordt momenteel het laatste meubel in elkaar gezet voor de babykamer door vriend en schoonvader?️ terwijl ik in bed lig.
Slapeloosheid neemt hier wel serieuze en vervelende vorm aan. En ondanks dat ik versteld sta van wat ik eigenlijk allemaal trek en aan kan op zulke korte nachtjes heeft de verloskundige wel haar zorgen uit gesproken. Want het batterijtje is natuurlijk wel een keer echt op. We gaan nu kijken of accupuntuur kan helpen en anders kan ik een nachtje in het ziekenhuis met slaapmedicatie door brengen om bij te tanken. Het idee alleen al uren slapen klinkt echt hemels. Maar eerst nog even die andere optie proberen? 
Groei echo was voor nu goed. In die zin dat ze een beetje op dezelfde lijn zit als toen met 20 weken. Maar zoals eerder gezegd kunnen ze pas over 2 weken met de volgende groei echo pas echt conclusies trekken. Ze ligt wel met haar hoofd al naar beneden.
Ik ben ook gewogen en de teller staat op +10kg... En met nog 11 weken te gaan toch maar een beetje opletten dat ik iets vaker een gezonde keuze maak ipv chocola? 
Ze beweegt echt behoorlijk. Zelfs de verloskundige was onder de indruk van onze beukster? Qua vruchtwater zit ik nog net gemiddeld. Maar was wel veel. Gelukkig is diabetes eerder al uitgesloten. Voor nu heeft ze gewoon nog even een extra large zwembad ?
Verder krijg ik nu ook medicatie voor de maagzuur. Want dat is ook niet te harde en een extra belemmering 's nachts. Als ik op mijn zij lig voelt het of er een bak lava door mijn slokdarm stroomt..? 
Aw MelissaW wat mooi om te lezen dat de toekomst toch heel anders heeft mogen lopen als dat je zelf dacht. Hoop dat je nieuwe stekje straks snel vertrouwd en als thuis aan voelt? 
Nou ik ga kijken of mij nu wel wat uurtjes slaap gegund zijn?? powernap time!?

Zoals de anderen al schreven: Succes meiden die momenteel aan het verbouwen zijn! Hou nog even vol!

Zelf zijn we (althans m’n man) ook het eea aan het doen. Toch nog even alle deuren, plinten en kozijnen op de eerste verdieping verven, zodat het toch weer lekker fris is en het echt af is. Jammer genoeg mag ik niet zoveel veel doen gezien het verf op terpentine basis is. Dus ik moedig maar vooral aan ?
Ook de babykamer begint eindelijk vorm te krijgen. Hier is het verven al gedaan dus het leuke gedeelte kan beginnen! Gister de commode bij Ikea gehaald (de welbekende Hemnes) dus die wordt na het weekend in elkaar gezet. Kan ik eindelijk de gekregen en gekochte spulletjes erin kwijt en krijg ik hopelijk weer een beetje overzicht in hetgeen wat ik nog moet kopen.
Afgelopen dinsdag weer bij de VK geweest en de uitslagen van de glucosetest besproken. Uitslagen waren goed en ijzergehalte ook. Scheelt weer. Verder kon ze de baby moeilijk voelen ondanks dat ik 29 weken ben. Placenta ligt aan de voorkant en ik vermoed dat ze in stuit ligt. Helaas kon de VK dat niet bevestigen of nog beter ontkrachten.

Anemoonthe en Lisapisa, hoe gaat het met jullie en de baby?

Goodmorning. Vandaag alweer 33 weken. Gek idee dat de kleine over 4 weken al mag komen. Afgelopen dinsdag kraamzorg over de vloer gehad. Alleen zorgen voor een andere molton, rest was goed. Binnenkort maar spullen bestellen als bedverhogers, zijn we daar ook weer vanaf...

Terug
Bovenaan