Uitgerekend September 2019

Vandaag 31 weken! Qua pijnbestrijding wil ik het ook zonder proberen. Wil ook het liefst thuis bevallen als alles medisch verantwoord is. Heb donderdag een groei echo, ben benieuwd.
Meneer is mega beweeglijk de afgelopen dagen en lijkt de hele tijd zijn billen in mijn buik te willen duwen. Heb er erg slecht door geslapen. Ook 4 keer wakker om te plassen, en herken het zoals eerder gezegd; je hebt het gevoel heel nodig te moeten maar het stelt weinig voor.
Ach ja, nog even “volhouden” en dan mogen we kennis maken met deze druktemaker. Ik kan niet wachten!

Ik wil ook het liefst zonder pijnbestrijding bevallen, maar heb wel aangegeven dat het niet 'ten koste van' moet gaan. Mocht ik het echt allemaal niet trekken dan wordt het een ruggenprik.
Net mijn kinkhoestvaccinatie gehad. Viel mij om eerlijk te zijn alles mee. Voelde het niet eens. Na kwartiertje ofzo voelde ik de prikplek wel een beetje, maar valt dus mee tot nu toe :)

Ik sluit me daarbij aan. Ik ga ervan uit dat het zonder pijnbestrijding kan, wil ook graag alles mee maken! Maar inderdaad niet ten koste van, bij mij hebben ze naast de ruggenprik lachgas en remifentanil. Beiden hebben mijn voorkeur en halen zoals de anesthesist zei "de scherpe kantjes van de weeën". Je bent wel echt een stuk minder mobiel en dan kun je denk ik minder goed weeën opvangen. Maar goed, ik houd alle opties open want geen idee hoe het gaat zijn. 
Het is ook heel erg afhankelijk van hoe je normaal met pijn omgaat denk ik. Zelf zie ik het als een functioneel gevoel en ben meer van het verdragen dan het bestrijden. Maar goed ik kan daar soms wat in overdrijven dus heb me wat flexibeler opgesteld :)
Vandaag ben ik ook 31 weken, voel me wel echt voor het eerst super ontspannen in deze zwangerschap. Niet zoveel piekeren meer, heb er nu alle vertrouwen in dat het goed gaat met de baby! Zorgen over de bevalling beginnen een beetje te komen... ?
Ik zit ondertussen op standaard 2 keer plassen 's nachts. Meestal slaap ik wel weer in maar dat duurt toch wel vaak een tijdje, ook omdat de baby dan vaak aan het dansen is, haha. Ben wel dagelijks erg moe, mede daardoor denk ik. 
Mijn buik stond afgelopen week ook super strak, maar dat is nu gelukkig weer minder. Blijkbaar is mijn huid lekker meegerekt :') Nog geen striae tot nu toe.
Mijn borsten zijn nog steeds niet gegroeid trouwens... Ik denk ondertussen ook dat zal wel niet meer gebeuren tot na de bevalling :p Tepels wel duidelijk veranderd van vorm en kleur dus ik maak me vooralsnog geen zorgen. Zijn er nog meer die dezelfde cupmaat hebben?

Ja hoor, hier ook nog ongeveer dezelfde cupmaat. Borsten zijn hooguit iets voller geworden. Na de bevalling met borstvoeding wordt dat wel anders.. haha (en stuwing de eerste dagen!). 
Ik ben 2x thuis bevallen zonder pijnbestrijding. En ga nu weer voor lekker thuis als het kan. Ik moet wel zeggen.. ik zat 2x in een weeënstorm en toen dacht ik wel.. 'omg.. iets tegen de pijn zou fijn zijn mocht ik in het ziekenhuis zijn'. Maar dat waren we dus niet.. ?. Bij de eerste schoot het eerst ook niet zo op en toen gingen ze de vliezen kunstmatig breken en het een uur aanzien en anders eventueel naar het zh. Tegelijkertijd dacht ik.. 'hoe kom ik in vredesnaam met deze weeën de trap af en de auto in??' Zat ik ook niet op te wachten. Ik weet dat ik de pijn aankan, maar het zal ook deze keer weer afwachten zijn hoe of wat.
's Nachts hoef ik er gelukkig niet uit om naar de wc te gaan.. zzzzZzzz..

Anemoontje: wat fijn om te lezen. Snap dat er voor jou geen zorgeloze tijd meer in zit, maar dit geeft goede hoop en moed. Hopelijk straks met 3-6 maanden ook goede uitslag?
Ik ben idd toch blij om te lezen dat er meerdere zijn met een laag energie niveau ? inmiddels heb ik omeprazol voor de maagzuur, maar vannacht (door verkeerde combi van eten) overgegeven en echt ellendig gevoeld. 
Ik moet zeggen dat ik het ook soms gezien heb met zwanger zijn hoor? maar goed, eerder dat een veilig termijn hoeft ze nou ook weer niet te komen. Dan maar nog even lekker op slakken tempo kwaaltjes verdragen. Zwanger zijn is een hele goede joker om het rustig aan te mogen doen. 
Gister intake van de kraamzorg geweest. Als blijkt tijdens de kraamweek dat ik meer kraamhulp nodig heb vanwege mijn angststoornis dan wordt dat geregeld. Dat is een hele geruststelling. Al ben ik nu positief en voel ik me gelukkig goed. 
De matrasbeschermer van IKEA is bij ons afgekeurd doordat het waterafstotend is kan je er moeilijk doorheen blazen/ ademen en dat raden ze af. We hebben zelf ook even de proef op de som genomen en idd je blaast er niet doorheen. Dus de prullenbak in... Vind het stom dat het dan verkocht wordt?
Maar goed wel echt goede tips gehad. Bij de HEMA hebben ze goede moltons en thermometers en nu ook in de aanbieding ?? dubbel win win. Ze hebben sowieso leuke aanbiedingen nu. Dus er kan weer gestreept worden van de uitzetlijst ? 
En de uitzetlijst van de kraamzorg is een stuk vriendelijker zeg. Die houden wij nu aan. 
Verder goede tips gehad. Bijvoorbeeld dat als je wilt dat je hydrofiele luiers toch zacht uit de was komen, je een scheutje natuur azijn bij de was kan doen. En zo had ze nog meer van die handige weetjes. Ideaal. Hoop dat zij bij ons komt?
Verder ben ik voor pijnbestrijding eigenlijk ? ruggenprik lijkt me wel eng, maar volgens mij boeit dat me niet meer op het moment zelf. Bij mij zit er wel de reden achter dat ik wat minder uitgeput de bevalling hopelijk uit kom door pijnbestrijding ivm mijn gevoeligheid voor stemming en angst. Ik hoop door pijnbestrijding wat meer rust te kunnen ervaren. Misschien zelfs ff een tukkie als het een lange bevalling wordt? ben niet bang voor de pijn. Ik ben chronisch migraine patiënt en sterf het soms 3 dagen achter elkaar af. Ik denk/ schat in dat ik daar door mijn jarenlange ervaring goed mee overweg kan om mezelf rustig te houden. Ik kan heel goed in mezelf keren, hopelijk komt deze nare pijnervaringen eindelijk eens positief van pas?

Leuk om weer zo veel herkenbare dingen te lezen. Hier donderdag ook de (eerste) groeiecho. Ben benieuwd om hem eindelijk weer even te zien. Ik merk ook dat ik meer over de bevalling begin te denken en dromen. Ik ga in het ziekenhuis bevallen en sta redelijk neutraal tegenover pijnbestrijding. Ik ben nog nooit bevallen dus ik vind het lastig van te voren een uitspraak te doen over of ik dat nodig heb of niet. Met de opname met die nierbekkeninfectie dacht ik alleen maar: geef me iets tegen deze pijn! Dus wie weet gaat dat met de bevalling hetzelfde ;). Mijn cupmaat is ook niet heel erg veranderd. Inderdaad vooral wat voller/ronder. Ik draag sinds een week of 15 een maat groter dan voorheen. Zal tegen het eind nog maar voedingsbh’s aanschaffen in nog een maatje groter. 

LadyJ: welke matrasbeschermer van de ikea had je als ik vragen mag? Ik heb nog geen matrasbeschermer namelijk, maar wilde wel bij de ikea gaan kijken van t weekend. 
Fijn ook dat ze met goede tips kwam! Wij hebben 7 augustus onze intake en ben al bezig met een lijstje met allemaal vragen ??

Leuk om alle updates weer te lezen en grappig dat we toch met dezelfde kwaaltjes en dingen rondlopen!
Ik heb vandaag de (in principe) laatste echo gehad van deze zwangerschap. Groei was nog altijd heerlijk gemiddeld. Iets kor

Terug
Bovenaan