Uitgerekend September 2019

Leuk om alle updates weer te lezen en grappig dat we toch met dezelfde kwaaltjes en dingen rondlopen!
Ik heb vandaag de (in principe) laatste echo van deze zwangerschap gehad. De groei was nog steeds goed gemiddeld 

Sorry voor de vele updates, ging even iets mis...
Leuk om alle updates weer te lezen en grappig dat we toch met dezelfde kwaaltjes en dingen rondlopen!
Ik heb vandaag de (in principe) laatste echo gehad van deze zwangerschap. Groei was nog altijd goed gemiddeld. Iets kortere beentjes maar nog steeds prima op de curve! Meneer was zoals gewoonlijk ook erg beweeglijk en schopte zelfs een aantal keer de verloskundige... Ze denken aan een geboortegewicht tussen de 3300-3500 gram mits hij komt met 40 weken. Ik vind het prima zolang alles maar goed gaat. Hij zit al goed vast in de bekken en is bezig met indalen. Gek om te bedenken dat de volgende keer dat we hem zien dat het dan in het echt is..
Kraamzorg is hier al paar weken terug geweest voor de intake ivm drukte. Ze komen volgende week nog even kijken naar het kamertje en de spullen zodat we de laatste dingen kunnen aanschaffen.
Vandaag ook 34 weken officieel aangetikt dus ook maar eens het e.e.a. verzamelen voor de vluchttas. It's getting real!!

Jessie-x-: Het was de Lenast matrasbeschermer. Matrasje van IKEA was trouwens wel helemaal goed hoor. 
Wij hebben nu molton hoeslaken van de HEMA gehaald op aanraden. En dus nu in de aanbieding? (zo reclame is weer gemaakt ?) 
Oh MariekeSept wat een mijlpaal weer. Als ik het zo lees vind ik het ook helemaal spannend worden. Echt gek idee toch dat de eerst volgende keer dat je je kindje gaat zien real life is en kan aanraken? en mooi geschat geboorte gewicht?
Oh en ja dat plassen, zooo irritant. Gevoel dat je nodig moet komen er idd 5 druppels uit?

[quote quote=10223814]Ja hoor, hier ook nog ongeveer dezelfde cupmaat. Borsten zijn hooguit iets voller geworden. Na de bevalling met borstvoeding wordt dat wel anders.. haha (en stuwing de eerste dagen!). Ik ben 2x thuis bevallen zonder pijnbestrijding. En ga nu weer voor lekker thuis als het kan. Ik moet wel zeggen.. ik zat 2x in een weeënstorm en toen dacht ik wel.. ‘omg.. iets tegen de pijn zou fijn zijn mocht ik in het ziekenhuis zijn’. Maar dat waren we dus niet.. . Bij de eerste schoot het eerst ook niet zo op en toen gingen ze de vliezen kunstmatig breken en het een uur aanzien en anders eventueel naar het zh. Tegelijkertijd dacht ik.. ‘hoe kom ik in vredesnaam met deze weeën de trap af en de auto in??’ Zat ik ook niet op te wachten. Ik weet dat ik de pijn aankan, maar het zal ook deze keer weer afwachten zijn hoe of wat. ’s Nachts hoef ik er gelukkig niet uit om naar de wc te gaan.. zzzzZzzz..[/quote]
Hai Eefje, ik zou ook graag thuis willen bevallen maar zit ook met de trappen in mijn achterhoofd. Dat is eigenlijk het enige wat mijn 'ideale' bevalling minder ontspannen maakt. Heb je tips hoe je je daar overheen gezet hebt? (In het zh bevallen als nodig, is geen probleem natuurlijk, maar dit is mijn 'Plan A')

Wat stoer dat vele van jullie het zonder pijnbestrijding willen gaan doen of zelfs thuis!! (Mega veel respect voor deze powervrouwen) 
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik 9 maanden geroepen dat ik absoluut geen pijnbestrijding wilde, want hele hoge pijngrens, heel veel vrouwen kunnen het dus waarom ik niet, vroeger deden ze het toch allemaal zonder, eventuele bijwerkingen etc etc. Dit had ik dan ook heel duidelijk in mijn geboorteplan staan.... tot de bevalling begon. Al snel begonnen de weeenstormen die maar niet stopte, ik heb letterlijk gesmeekt/geschreeuwd (ja echt haha) om een ruggenprik. Doordat ik hier zo stellig over was in mijn geboorteplan etc moest ik dit zo’n 10 keer heel duidelijk bevestigen dat dit echt was wat ik wilde (lees: hierdoor duurde het een eeuw voor ik ‘m kreeg voor mijn gevoel) waardoor ik ondertussen flauw ben gevallen door de pijn etc. Uiteindelijk bleek mijn kindje een sterrenkijker te zijn dus dat verklaarde een hoop. 
Ik las ook bij sommige van jullie “geen pijnbestrijding, maar niet ten koste van” Deze kleine toevoeging kan dus echt iets schelen in sommige gevallen, misschien dus nog iets om over na te denken:)

Hoi Helmaaa, 
om hoeveel trappen gaat het bij jullie? Wij wonen in een normale woning met 1 trap naar de eerste verdieping. Bij de eerste wist ik niet zo goed wat ik kon verwachten en nadat de weeën begonnen (na 2e keer strippen) ben ik 'gewoon' boven onder de douche gaan staan om ze op te vangen. Ik was op dat moment helemaal niet bezig met de trap, ook omdat ik er in principe van uitging thuis te bevallen (boven in eigen bed), en kwam in die weeeenstorm (wat ik niet kende). Pas later, toen het maar aanhield, dacht ik bij de gedachte aan het zh en pijnbestrijding.. 'Oh jee.. die trap.. de auto.. een broek aan??' Maar ik denk dat ik ook zonder trap zulke gedachten had gehad. Want het was voor mij bijna onmogelijk op adem te komen tussen de weeën omdat ze elkaar meteen opvolgden. Dus elk stukje lopen, aankleden etc. was teveel.
Ik kan me voorstellen dat bij bijv. een trappenhuis zonder lift je hier extra bij stil staat. Nu is het zo dat geen 1 bevalling dezelfde is, de weeën kunnen zich ook rustig opbouwen. Dus komen ze eerst om het kwartier/10 minuten en zou je een paar trappen moeten bedwingen dan heb je nog bedenktijd wat te doen (boven/beneden, thuis/zh). Of je kunt een extra bed beneden neerzetten om te bevallen? Sommigen zijn overigens nog wel in staat met weeën trap te lopen. Ik heb eigenlijk niet echt een goede tip, omdat je het verloop van de bevalling nog niet weet en of er wel/niet indicatie tijdens de bevalling komt om toch naar het zh te gaan. Blijft lastig.
Ondanks 2x weeënstorm wil ik overigens toch weer graag thuis bevallen. Mits de kleine zich op tijd draait en met het hoofd naar beneden komt te liggen.
Groet,
Eefje

JJsept: ik kan me helemaal voorstellen dat je iets tegen de pijn wilde! Een weeënstorm is echt niet grappig. Omdat mijn tweede bevalling wel ontzettend snel ging (met weeenstorm), wil ik toch weer eerst thuis proberen te bevallen. Ik vond het na afloop zo fijn om lekker thuis te zijn. We gaan het zien..
Over de matrasbeschermers: is dit nodig in een wiegje/ledikantje? Ik kan me niet herinneren dat ik deze had bij de oudsten (alleen molton plus daarover heen hoeslaken?). Nu begin ik echter te twijfelen of ik toch nog iets extra's tegen doorlekken had voor de baby. Want is toch ook wel handig. Wat raden jullie aan? Bij de Hema hebben ze matrasbeschermers?

Terug
Bovenaan