Uitgerekend September 2019

Haha leuk om te horen Jessie-x- dat je bij de HEMA hebt ingeslagen. 
Eefje jij bent hier de ervaringsdeskundige wat betreft of dat nodig is voor een matrasje?. Jij hebt al kids en ervaring. Ik werk wat dat betreft gewoon een lijstje af? 
Ik heb nu dus een molton en geen beschermer meer. Gewoon voor extra opvang van urine, poep of spuug. Ervaring zal het leren of dat genoeg zal gaan zijn?
De kraamverzorgster zei dat zelfs een groot badlaken eventueel ook volstaat hoor. 
Kinkhoest vaccinatie zit erin? vond het een beetje prikken/ branden maar verder viel het mee. 
JJsept: blij met je toevoeging. Idd knap vervelend als je toch pijnbestrijding wilt en dan nog iedereen lang moet overtuigen omdat je in je bevallingsplan het tegenovergestelde hebt laten vastleggen ?? ik word nu al naar bij het idee van een naald in me rug. Ik ga al bijna knock out bij bloedprikken ?? maar ik wil wel voor of de ruggenprik of de morfine pomp gaan. Maar wil dit nog even verder bespreken met de verloskundige en wacht de voorlichtingsavond van hun nog even af

Gister tijdens de controle een informatieboekje gekregen over eventuele pijnbestrijding en ondanks dat ik het niet wilde.... wil ik nu wel iets achter de hand hebben. Ik heb, zoals in het boekje staat, 4 keuzes:

Ruggenprik
Injecties met pethidine
Pompje met remifentanil
Lachgas

De pethidine wordt niet in elk ziekenhuis gegeven en de baby kan ook suf worden ervan, wel een reden om deze niet te kiezen denk ik. Het pompje met remifentanil kan invloed hebben op de hoeveelheid zuurstof in je bloed en verdoof minder goed, ook een reden om t misschien niet te doen. Dus voor nu twijfel ik tussen de ruggenprik en lachgas. 
Dit zijn trouwens kleine voorbeelden van voor- en nadelen hoor, heb ze niet allemaal overgetypt. Elk ziekenhuis is natuurlijk anders en waarschijnlijk staan op internet duidelijkere voor- en nadelen!! 

Vandaag de extra groei echo in het ziekenhuis gehad, maar er had een dubbele afspraak moeten zijn (echo+consult) maar ik heb alleen de echo gehad... 
Best balen, want het hoofdje en buikje waren wel gegroeid maar nog steeds "klein" en had wel meer informatie willen hebben. Maandag dus wéér terug, voor het consult... 
Hoorde net trouwens dat er meerdere aan mijn moeders kant van de familie een klein hoofdje hadden in de buik dus alle zorgen zijn ineens wel verdwenen ?? ze had wel nog steeds lange benen en de bloedvaten waren verder allemaal goedgekeurd. 

@Jessie-x- echt te klein of wat kleiner dan gemiddeld? Vervelend dat je je echo en consult niet kon combineren en nu weer even moet wachten met je vragen..

@LadyJ haha ja hier dus ook geen fan van naalden maar op dat moment hadden ze me 30 ruggenprikken tegelijk mogen geven. Niks kon de pijn van de weeenstorm overtreffen in mijn ogen haha. 

Ben nu dus ook weer echt aan ‘t twijfelen over eventuele pijnbestrijding. Iets in me zegt nog steeds van fuck it doe het gewoon zonder joh maar tegelijkertijd denk ik weer van waarom zou ik mezelf in godsnaam (onnodig) extra kwellen. Herkennen andere zich hierin? Haha

@Eefje het lijkt me idd zo ideaal om lekker in je eigen vertrouwde omgeving te zijn! Manlief durfde een thuisbevalling niet aan ivm eventuele complicaties. Achteraf gezien de juiste keuze aangezien we medisch werden en ook nog een week hebben moeten blijven in het ziekenhuis. Vandaar dat ik nu ook weer liever voor een ziekenhuisbevalling ga. Was het bij jou trouwens ook echt zo dat je tweede bevalling “makkelijker” was? Ik weet dat elke bevalling weer anders is ofc maar het stelt me ergens wel iets meer gerust haha.

Vinden jullie het trouwens ook zo bizar om topics als “uitgerekend maart 2020” voorbij te zien komen? Voor mijn gevoel zijn wij ook nog die groep die het gisteren nog over de positieve testen en de eerste kwaaltjes had.. wat gaat het snel!!

Haha LadyJ, de laatste keer is wel weer 9 jaar geleden. Ben er weer helemaal 'uit'. Als ik erover nadenk heb ik volgens mij toch alleen maar een molton en hoeslaken gebruikt.
JJSept: zo zie je maar weer, op eigen gevoel vertrouwen met de bevalling. Hopelijk deze keer geen complicaties! En qua pijnbestrijding.. je kunt het ook eerst even aanzien? Je bent iig in het zh dus ze hebben iets bij de hand.
Mijn 2e bevalling ging idd 'makkelijker'. Dit omdat hij erg snel ging (2 uur vanaf de eerste wee), maar was niet minder pijnlijk. Hoefde ook nauwelijks te persen.. ze werd zo ongeveer gelanceerd ?. Wel 2 dagen behoorlijke naweeën gehad. Ik hoop dat deze bevalling ook snel gaat!

Groeiecho gehad, hij is wat aan de kleine kant maar niet zorgelijk, fijn! Hij had zelfs al haartjes op zn hoofd, heel gek en leuk om te zien. 
Meneer ligt (nog) in stuit, maar dat kan nog veranderen (hoop ik wel in ieder geval!) 
Fijn om hem weer even te zien :) gaan nu lekker een paar dagen naar zee, genieten! 

Wat leuk Juffielies!! En bijzonder dat je de haartjes kunt zien zeg.. wat schattig :p Ik heb volgende week weer een groeiecho, zal eens vragen hoe het met de haartjes ervoor staat!
Veel plezier aan zee!

JJsept: neee niet té klein. Nog netjes binnen haar eigen groeicurve, maar net klein genoeg voor extra controle in het ziekenhuis. 
Leuk dat ze de haartjes kunnen zien Juffielies! Zagen ze dat met de "gewone" echo of via 3/4D? 

Terug
Bovenaan