Uitgerekend September 2019

Ik ben gevalletje 'ik wil echt geen babyshower'?. Dit heb ik gelijk duidelijk gemaakt aan het begin. 
Super leuk haartjes te zien op de echo? ik verwacht hier een meisje met een paardenstaart gezien de hoeveelheid brandend maagzuur? (maar schijnt niet altijd te kloppen, dus hou ook nog maar ff rekening met een kale knar?)
Volgende week hier ook weer een groei echo. Ik heb toch het idee dat het allemaal grove schattingen zijn. Heb nu al 2x dichtbij mee gemaakt dat ze er goed naast zaten (echt 800 gram). Maar goed, toch altijd fijn extra check up en zeker dat er ook gespiekt kan worden. Maar die opmetingen zijn echt millimeter werk. Kan me voorstellen, zeker als ik zie hoe bewegelijk onze dame is, dat dat niet heel nauwkeurig gemeten kan worden. 
Wij waren al met 16 weken uit over de naam. Die 'leeft' nu ook bij ons. Dus ze is voor ons al echt ... Kan me geen andere naam er meer bij voorstellen eigenlijk ?
Fijne dagen voor de mensen die er nog even tussenuit gaan? 
Wij een weekend vol verjaardagen en de nesteldrang loopt soms hoog op, dus daar gaan we ook lekker mee verder. Vandaag onze schommelstoel binnen gekregen. Ik zie me daar wel lekker in zitten☺️

Volgens mijn vk is een liggingsecho niet standaard maar als ze twijfelen of als je het zelf heel graag wilt ‘hebben we zo even gekeken’. 
Ons mannetje lag nu wel met het hoofdje naar beneden maar heeft nog ruimte genoeg dus wie weet draait hij nog alle kanten op.
Ik vond het heel grappig om de bewegingen in mijn buik op beeld terug te zien op de echo :) 

Wij krijgen wel een standaard liggingsecho, heb hem half augustus, hoop dat meneer gedraaid is want hij ligt nu echt nog lekker andersom.
Een babyshower doen wij als vriendinnengroep vaak lekker lunchen oid en een cadeautje. Er werd al gevraagd wie ik er bij wil hebben dus ik denk dat die nog zal komen ;-) 
De naam zijn we ook helemaal uit. Gebruiken hem ook al als we met zn tweeen zijn :) zo leuk! 

@Eefje: wij krijgen alleen standaard 1x een groeiecho mits er reden is om er nog één te doen. Hier geen liggingsecho want hij ligt al vast in mijn bekken en is ingedaald. Je kon dat al op de groeiecho zien doordat het schedeltje zich al aan het vormen was. 
Ook geen babyshower voor mij, ik houd er niet zo van al klinkt de variant van @Juffelies wel leuk en gezellig. Zolang er maar geen spelletjes aan bod komen ;-).
Nu het volgende week weer zo bloedheet wordt ben ik blij dat ik met verlof ben. De nachten worden steeds korter en meer oncomfortabel. Dat omdraaien in bed is echt een hel aan het worden. Ook opstaan voor de vierde keer om te plassen ben ik wel een beetje zat. Vooral omdat ik eerst 5 minuten oefeningen moet doen alvorens ik mag opstaan vanwege mijn bekken. Ik voel me soms echt zielig 's nachts haha. Maar we gaan nu richting de veilige grens van 37 weken (nog 2 weken en 3 dagen te gaan) en dat is toch wel heel erg fijn! Naam staat sinds 20 weken ook hier vast. We gebruiken 'm zelf nog niet omdat ik anders bang ben dat ik het verklap. Wel staat de proefdruk van het kaartje op de kast (mits er niemand langskomt) en nog steeds heel blij mee!
Is hier iemand overigens ervaren met de P waarde voor de beentjes? Met de groeiecho was alles goed maar de beentjes waren niet zo gemiddeld als de overige waardes. Ik ga me altijd pas achteraf druk maken over dit soort dingen en had vannacht een nachtmerrie. De verloskundige maakte zich niet druk maar ik ben benieuwd of P6 met 34 weken echt klein is of dat dit wel mee valt.. Misschien heeft één van jullie hier wat ervaring mee!

Ik voelde net een adembeweging bij de baby. Dacht echt even je bent gek lies dat kan niet, maar even googlen en het kan inderdaad oefenen zijn. Zo grappig! Ze heeft 3 keer op een dag de hik dus ik merkte echt dat het anders was. 
Overigens ook echt totaal geen ritme nog hier qua slaap en wakker zijn van de baby. Maak mij inmiddels wel minder druk erom. Eerst werd ik er onrustig van als ze te lang stil was. Maar merk wel dat als ze stil is dan is dat echt even lang! 
Verder merk ik ook dat het slapen van mijzelf moeilijker gaan. Vaak ‘s nachts wakker en kom dan niet meer in slaap. Gelukkig wel maar 1 x plassen per nacht. Door de vermoeidheid nu wel besloten met 34 weken met verlof te gaan. Vind het zwaar zat worden! En behoefte aan rust van werk ook.
Kan echt niet wachten tot ze geboren wordt haha, zo veel zin om haar eindelijk vast te kunnen houden. Ben ook steeds meer bezig met de geboorte en bevalling. 

@nobba ja lastig uit te leggen maar voelt eigenlijk als op en neer gaan van borstkas. Zag het ook aan mijn buik, weer anders dan als ik mijn hartslag in mijn buik zie. Voelde onder mijn hand de beweging. 
Ze zit vandaag ook echt te duwen niet normaal, doet soms gewoon pijn. Vraag mij af of ze nog genoeg ruimte heeft haha?

MariekeSep ik weet nog vanuit de 20-weken echo dat de waardes van de groei bij mij allemaal tussen de p41 en p58 lagen en dat de verloskundige zei dat dat zo mooi was, want p50 is gemiddeld. P6 lijkt wel wat kleiner, maar ik weet niet of het met 34 weken anders geldt dan met 20 weken?
Hier wordt de vermoeidheid ook steeds meer, de nachten worden steeds slechter blegh haha. Ik moet ook inmiddels zoooo vaak plassen, zowel overdag als ‘s nachts (had ik de hele zwangerschap al maar het is de laatste week wel echt extreem geworden). Ik heb deze week laten testen op blaasontsteking maar dat had ik gelukkig niet. Twijfel nu of ze niet aan het indalen is geweest, omdat ik ook veel harde buiken heb gehad deze week, krampgevoel in mijn onderbuik en ik ineens zoveel meer moet plassen. Ze lag de afgelopen 3 controles ook al constant met haar hoofdje naar beneden. Dinsdag a.s. weer controle dus ga het eens navragen.
De bewegingen zijn inmiddels zo krachtig en soms doet het gewoon echt zeer. Wel super mooi om te voelen.

Terug
Bovenaan