Uitgerekend September 2019

@Mariekesep. Die scores representeren percentages. Dus in het geval van P6 hebben 6% van de baby's kortere benen en 94% langere benen. Alle waardes zijn in principe goed, het zegt alleen iets over hoe groot of klein het is vergeleken met het gemiddelde gemeten op dat moment in je zwangerschap. Het is voor zover ik begrepen heb belangrijker dat de groei constant is, daarom heb je meerdere groeiecho's nodig om iets te kunnen zeggen. Dat ze niet ineens minder hard groeien oid. Bij mij was het bijvoorbeeld bij de 20 weken echo P98 en bij 28 weken nog steeds, en nu heb ik volgende week weer een groeiecho bij 32 weken. Ik heb dus het tegenovergestelde juist :p
Bij mij waren de beentjes ook korter dan het buikje en hoofdje maar mijn verloskundige maakte zich er ook niet druk om. Benen zijn minder zo belangrijk zei ze, als de buik en het hoofd maar relatief op dezelfde groeicurve zitten. 
Maar ik zou ook gewoon nog even bellen als je je zorgen maakt voor meer informatie. Is ook niet gek dat je het later pas allemaal verwerkt en dan vragen hebt :) Er komt soms zoveel op je af!

@ Minni: ah ik begrijp het nu wat beter, thanks! Rest van de P waardes zit tussen de 49-62 dus dat is dan heel gemiddeld en de hoofd/buik meting was ook prima. Wij zijn zelf gemiddeld (of tegenwoordig wat kleiner voor Nederlandse begrippen) qua lengte dus verwacht ook geen lange stelten ;-). 
Zijn jullie beide lang? Want P98 is dan inderdaad echt het tegenovergestelde haha!
Ik vraag het volgende week nog eens na want moet nu toch iedere 2 weken langskomen voor een update. 

Haha, ja wij zijn allebei lang maar ook zitten grote baby's in allebei onze families :p dus ik maak me wel een beetje zorgen over hoe het allemaal gaat passen ?
Wie weet zegt de beenlengte van nu ook nog niets? Ik hoop in ieder geval dat de beentjes later nog in verhouding bijgroeien. Ik zie nu bij mij een poppetje voor me met een enorm hoofd en hele kleine beentjes ?
Op zich is mijn buik nu nog steeds niet heel erg groot ofzo ik denk alleen dat ze gewoon niet echt veel ruimte meer heeft. Weet ook eigenlijk niet hoe groot de verschillen zijn tussen "gemiddeld" en P98 misschien valt dat ook wel mee en gaat het om een paar centimeter. Heb in ieder geval weer zin om haar weer te zien. 
Ik ga vandaag lekker in het zonnetje zitten ? Zag net dat het later deze week 38 graden wordt... Ben benieuwd hoe dat nu gaat zijn ?

Goedenmiddag allemaal dames. 
Ik ben afgelopen donderdag weer trotse tante geworden van een nichtje (nr4) Noï ❤️. Ze is gekomen met een spoed keizersnede omdat mijn zus niet normaal mocht bevallen en alles gaat super goed.
Nu kan ik alleen niet meer wachten tot ons eigen wondertje er is ?. En ben zo benieuwd nu wat het wordt, al denk ik zelf een jongen. Maar we gaan het zien.. 
Van de week ook een mega dip gehad, want wederom vond ik de namen niet mooi die wij gekozen hadden voor de kleine. Gister avond samen met mn vriend echt gezeten voor nieuwe namen en gelijk een geboorte kaartje uitgezocht. En we zijn er aan uit. En ik ben nu dolgelukkig over de nieuwe namen en het kaartje.
Alleen merk ik dat ik er wel flink doorheen zit.. Wil de kleine zo graag ontmoeten en het wachten duurt gewoon te lang. Ook zitten we nog niet in ons huis die overigens al wel ver klaar is maar duurt nog weekje of 2/3 voor we erin gaan..
Wel heb ik de meeste spullen al in huis op de kinderwagen en kamertje na. Maar dat hebben we bewust gedaan ivm de grote dozen die we nu niet kwijt kunnen.. 
Gelukkig tik ik de 31 weken aan vd week en hoef ik nog maar 4 weken te werken. Waarvan 2 weken 4 dagen en 2 weken 2 dagen. Het aftellen voor mij is dus echt wel begonnen.. Ben zo aan verlof toe.
Ik lees bij veel vrouwen dat ze niet kunnen slapen snachts. Ik slaap daar in tegen als eeb roos. Wordt soms 3x wakker om te plasseb maar kan er makkelijk in en uit. En slaap vaak ook gelijk weer in en soms wat lastiger. Maar verder wordt ik soms niet eens wakker om te plassen en slaap dus heel goed (altijd al een goede slaper geweest) en heb het ook nosig die rust.
Spannend de komende weken voor iedereen. Ben zo benieuwd na alle namen en wie wanneer bevallen is. Succes de laatste weekjes ?❤️

Net als Lieke kijk ik ook uit naar mijn verlof. Ik moet nog 3,5 week werken. (Ik stop met 35 weken zwangerschap). 
Sinds twee dagen begin ik voor mijn gevoel ook wat vocht vast te houden dus ik hou mijn hart vast voor de komende week. 
Morgen wordt de babykamer geleverd en gemonteerd dus dan kan ik eindelijk lekker gaan rommelen en krijg ik weer een beetje overzicht wat ik allemaal heb en wat nog niet. Vinden jullie ook dat je zo extreem verwend wordt door mensen als je een kindje krijgt? Wij heb zoveel cadeautjes gekregen: vooral veel kleertjes maar ook knuffeldoekjes, hydrofiekdoeken, speelgoed. Ik heb inmiddels echt geen idee meer wat we allemaal al hebben. 

Zazousept, ik herken het! Heb ook totaal geen overzicht in hetgeen wat ik wat gekregen/gekocht en dus nog nodig heb. Maar daar ga ik na deze post verandering in brengen !
Even een doekje door de lades van de commode en dan alles erin leggen. Zooo heerlijk! ? Nesteldrang ten top hahah heerlijk!
Ben verder niet echt vooruit te branden. Weinig energie. Heb zelfs vanmiddag een klein slaapje gedaan op bed terwijl ik moest wachten tot manlief de geverfde deur en nieuwe deurklink erin had. Binnen 30 minuten vertrokken haha zal het wel nodig hebben denk

Aanstaande dinsdag alweer 31 weken en hopelijk kunnen ze dan eindelijk eens goed voelen hoe ons dametje ligt. Ben zo benieuwd namelijk. Vermoed nog in stuit.

alvast een fijne week allemaal met die hitte 

Heey allen,
Wat is er weer een hoop te lezen als je een paar dagen niet gekeken hebt haha.
Ik heb nu een week vakantie erop zitten. Ik kom helemaal tot rust, heerlijk. Zonder gêne kan ik zo nu en dan de hele dag Netflixen. Vandaag wel de hele dag de hort op geweest naar een festivalletje, en dan merk je dat je bijna 32 weken zwanger bent. Helemaal gesloopt.
Mijn kindje ligt ook vaak in stuit, maar voor mijn gevoel doet hij 4 salto's per dag. Ik krijg behalve de 10 en 20 weken echo helemaal geen echo's. Geen groeiecho of liggingsecho. Mijn vk heeft geen eigen apparatuur dus krijg ook geen kans op een extra echo. Dat is wel jammer. aan de andere kant geeft het me geen reden om mij zorgen te maken over curves, dus dat scheelt. 
Ik hoop dat de kleine man wel op tijd goed gaat liggen want ik wil thuis bevallen, zonder pijnbestrijding. Wellicht kom ik hier later op terug ?.
Woensdag vertekken we voor een weekje naar de Veluwe. Zin in!

Hallo allemaal! 
Vanmiddag had ik mijn babyshower. Ik was echt verrast, had niks door van te voren. Maar het was echt heel leuk. Wezen high tea’en en zoveel leuke dingetje gekregen.   Ik heb ook echt al zoveel spulletjes gekregen. Vooral kleertjes en knuffeltjes. 
Ik slaap ook echt heel slecht. Lig alleen maar te malen. En over het huis en over m’n baby. Word gewoon gek van mezelf want lichamelijk ben ik echt kapot aan het eind van de dag. 
Ook al word het bloedheet van de week, ik ga toch proberen want te doen in ons nieuwe huis. Ik kan dat ook moeilijk uit handen geven en hoe eerder het allemaal af is hoe beter.. 
Heel veel sterkte iedereen van de week met die hitte!  

Terug
Bovenaan