Uitgerekend September 2019

Wij zijn weer lekker terug van zee en nog een fijne middag in de tuin gehad met schoonouders. Zegt mijn schoonmoeder ineens: ja want ik begrijp als we na de bevalling niet iedere dag langs kunnen komen. Maar ik wil wel gebeld worden als je gaat beginnen hoor...! 
Ik had hier zelf nooit zo over nagedacht, dacht meer dat dit een moment voor mijn  partner en mij was.. heb er een beetje een vreemd gevoel bij. Mijn man vindt het best logisch om zijn moeder op dat moment te bellen zegt hij net. Diegene die al eerder bevallen zijn: hoe deden jullie dit? Of voor diegene die net als ik een eerste kindje krijgen: hoe denken jullie hierover? 

Hallo!! Ook voor mij weer even geleden.

Momenteel bijna 33 weken zwanger dus nog een dikke week werken! Toe aan verlof. Kijk wel op tegen deze aankomende week, vind die hitte niet te doen terwijl ik er normaal nooit last van heb. 
Verder krijg ik een geplande keizersnede en ivm de situatie met mijn vader halen ze haar met 38 weken dus dat is al over 5 weken! Aftellen ?
Ook had ik nog een vraagje! Ik wil graag na mijn verlof beginnen met wassen maar welke wasmiddel gebruiken jullie? Ik vind neutral echt niet lekker ruiken en volgens mij mag je ook sensitive wasmiddel gebruiken die toch nog enigzins een beetje lekker ruikt?? Tips zijn welkom! 
En wat betreft informeren familie/schoonfamilie. Als ik normaal zou bevallen zou ik heel graag mijn moeder en bij willen hebben maar dat wordt m al niet, verder    komt mijn familie als ik ze bel na de operatie denk ik. Ik zou als ik normaal zou bevallen ook de rest van de ouders/gezin/schoonouders bellen als ik daar aan toe ben! Verder is het maar net hoe je er zelf in staat en al helemaal op dat moment zelf lijkt mij! 

Juffielies van zo'n opmerking zouden mijn nekharen overeind gaan staan haha. Wel heel lief en betrokken van je schoonmoeder, maar het gaat in eerste instantie om wat jullie willen! Dat is het belangrijkste. ? 
Zelf wil ik het even aankijken. Van de bevalling ga ik verder niemand op de hoogte brengen totdat het voorbij is. Ook de eerste paar dagen daarna denk ik dat het heel fijn is om met zijn drietjes te zijn (en kraamzorg) dus dat heb ik voor nu gewoon gezegd. Maar wie weet heb ik op dat moment wel heel erg behoefte aan mijn moeder dus dan zou ik haar alsnog uitnodigen. Of misschien kan ik niet wachten met laten zien hoe het kindje eruit ziet. Maar ik denk dat ik het héél lekker vind om vooral zelf te wennen aan de nieuwe situatie zonder bezoek ?

Minni nou die nekharen bij mij gingen ook overeind inderdaad Haha maar omdat mijn man zo lauw reageerde dacht ik: zijn dit mijn hormonen of ...? 
Fijn dat jullie aangeven doen wat je zelf wil. Zal het gesprek met mijn man nog eens aan gaan van de week ;-) 

Oeh lekker, een aantal nog even op vakantie. Genieten!
Ik ga vanochtend even verder met opruimen en de binnenkant van een kast plamuren plus voorbehandelen en morgen witten. Ik probeer het te doseren. Dus vanmiddag weer lekker niks en met de kids naar een mooie theetuin. Vakantie en verlof is begonnen!
Over bevallen: ik had geen enkele behoefte ouders/schoonouders te laten weten dat 'het' was begonnen. Die druk dat dan bij wijze van de halve familie weet 'ze zijn bezig'.. nee dank je. Dus lekker gebeld ná de bevalling. Vind ook dat niemand 'recht' heeft te weten dat je bevalling begonnen is. Behalve bij de tweede moesten we mijn schoonouders bellen om de oudste op te halen. Dat was niet anders. Maar voor de rest ook opnieuw iedereen gebeld na de bevalling.
Familie (en een paar vrienden) mag (mogen) van mij wel snel komen als de baby er is. Maar we gaan voor de rest een kraamfeest houden. Ik was de vorige keren gesloopt door al die kraamvisite. Continu gebeld worden, inplannen.. pff. Terwijl ik zo'n behoefte had aan cocoonen en er normaal ook niet zo vaak in korte tijd mensen langs komen. Dus alles lekker in 1x. Gelukkig hebben we daarvoor de ruimte (eigen bedrijf aan huis).
Wasmiddel: heb daar nooit op gelet. Gewoon gebruikt wat ik altijd gebruik. Kids reageerden daar verder ook niet op qua huid.
Fijne dag!

Toevallig had ik het hier laatst over met mijn moeder die zich afvroeg wanneer ze gebeld zou worden. Ik heb haar aangegeven dat ik pas bel na de bevalling. Stel je belt als het begint en je bent nog 16 uur bezig, dan zitten zij ook niet lekker thuis. Ik wil niemand erbij hebben behalve mijn man dus ze horen het wel als het zover is.
Ik denk dat mijn ouders, zus en schoonouders snel welkom zijn om de kleine man te bewonderen. Voor de overige naasten was ik fel tegen een kraamfeest want dat voelde onpersoonlijk en leek me heel druk. Nu merk ik dat mijn mening daarin is veranderd. het lijkt me heerlijk om alles in 1 dag achter de rug te hebben. mensen die echt heel dichtbij staan komen toch wel langs. De mensen waarmee je het persoonlijke aspect wilt zeg maar. Nog maar een keertje over hebben met mijn man denk ik. 

Ik denk dat wij ook niemand gaan informeren. Even alleen wij tweetjes en daarna drietjes.
Qua wasmiddel gebruik ik nu eigen merk appie die vergelijkbaar is met neutraal. Alleen wat goedkoper. Haha.
Ik moet nog 2 weken werken tot de 36 weken. Ik werk normaal 28 uur maar lever nu deze maand elke x ongeveer 8 uur vakantie uren in. 

Misschien dat jullie het heel raar vinden maar naast mijn vriend zal ook mijn moeder bij de bevalling aanwezig zijn. Natuurlijk in overleg met m’n vriend. Mijn moeder is altijd mijn steun en toeverlaat geweest. Heeft de ergste paniekaanvallen bij gestaan.  Ze is een rustige vrouw en zal op het laatste moment van de bevalling ook een stapje terug doen zodat dat moment voor mij en m’n vriend is.  
Daarna is het aan hoe ik me voel hoe snel andere ons kindje gaan ontmoeten. Moet ook 2 dagen na de bevalling blijven ivm medicijnen die ik slik. 

Terug
Bovenaan