Uitgerekend September 2019

MelissaW. Zo raar is het niet. Mijn zus wilde bij de eerste bevalling ook perse me moeder erbij hebben. Niet afgesproken daarvoor maar tijdens de bevalling wilde ze alleen maar mijn moeder.. Dus ik vind het niet raar. 
En zoals meerdere al zeggen ik ga pas bellen als het er is. Wie weet hoelang je bezig bent.. Mijn ouders, schoonouders, zussen en schoonzus en opa en oma mogen de eerste dag van mij komen. De rest liever in de loop van de week. Maar ik wil graag een babyborrel en housewarming in 1 geven. Omdat we toch dan net pas in ons nieuwe huis wonen. En wil genieten met mn vriend en straks de kleine. Zie ik het idd niet elke avond onderhand visite te hebben. Vaak zijn ze optijd weg en komen ze maar even.. Maar toch, we moeten ook heel ons huis showen en dat dan meerdere dagen in de week lijkt me geen fijn idee. Dus ik ga denk voor een baby borrel in de tuin, en dan gewoon van 14u-17u. Das lang zat haha. 
Ook ben ik best benieuwd hoe ik ga reageren met bevalling. Ik wil zonder pijnbestrijding.. Ook denk ik dat ik eerder ga bevallen (de baby ligt al hele zwangerschap vrij laag). En ik denk dat ik ga bevallen als mijn ouders en schoonouders op vakantie zijn. Ik denk dat de baby dit aanvoelt en denkt haha ik kom er nu lekker uit. Hahah... Gelukkig zijn mn zussen als goed is niet op vakantie in september dus die kunnen ons kindje komen bewonderen ??.
Gelukkig kan ik beginnen met aftellen. Deze week en volgende week nog 4 dagen werken. Volgende week woensdag afscheid van mn 2ling oppaskindjes. Want na mn verlof ga ik niet meer daar werken. Dat zal zwaar worden aangezien ik hun vanaf dat ze 2 maanden oud zijn verzorg.. Maarja alles voor je eigen toekomst. En dan nog 2 weken 2 dagen werken en dan 15 aug laatste dag en begint mijn verlof.
16aug hebben we gesprek mer kraamzorg. En 20aug nog een echo van de kleine. Ben nu wel erg benieuwd wat het wordt hoe het eruit ziet en hoe ik ga reageren als ik echt moeder ben..
Iedereen een fijn verlof /vakantie. En geniet er allemaal van ❤️

Bij ons is alleen het logeeradres van de hond die ingelicht gaat worden voor de bevalling ? Voor nu met mijn vriend afgesproken dat de eerste paar uur na de bevalling voor onszelf zijn en we daarna familie inlichten. Maar dat is geen harde afspraak. Beetje afhankelijk van hoe het loopt en waar we dan behoefte aan hebben. Wij liggen ook ivm medicatie nog 24u in het ziekenhuis ter observatie. Wil het dan ook een beetje rustig houden en qua kraamvisite max 1 per dag als richtlijn. 
Ja qua wasmiddel vroeg ik mij dat idd ook al af?? 
Gister hebben wij de co sleeper van mijn zusje te leen gekregen incl een hele lichting lakentjes en deken. Ook voor de kinderwagen. Hoop weer kunnen afvinken zo op de uitzetlijst?✔️ Alle spullen liggen tot nu toe op een grote hoop in de rommelkamer bij ons. Inmiddels ook geen idee meer van hoe of wat. Maar mooie en leuke klus voor straks als ik met verlof ben. 
Ik was ook echt een goede slaper van mezelf, dus deze slapeloosheid is voor mij echt helemaal nieuw. Vannacht weer pas om 2.45u? Dus vanmiddag lekker gecrasht op de bank ? van de verloskundige moet ik er ook maar overdag aan toe gaan geven, dan kom ik nog een beetje uit op wat uurtje slaap gemiddeld. 
Liekeseptemberbaby wat fijn dat jullie nu over de namen uit zijn?? geeft denk wel wat rust.
En de eerste aankondiging van een geboorte dus al voor RT? spannend zeg! Fijn dat er rekening mee gehouden wordt met de situatie van je vader? 
En MelissaW niks gek of raar. Jouw bevalling en jouw wensen toch. Snap heel goed dat je je moeder erbij wilt hebben.
Ik vind het allemaal wel lang duren... 9 maanden, wie heeft dat ooit verzonden ook?? en ik moet er nu nog 2? en als het 'tegen' zit misschien wel 2,5 maand en komt hier een toch een oktober baby? duurt langggg... 

LadyJ. Ik vind het juist snel gaan hahah.
Mijn vriend hoopt dat de baby juist gewoon rond de uitgerekende datum komt. Zodat ie kan bijkomen van de verbouwing. Nu komt het bij ons wss ook wel door het verhuizen dan de zwangerschap zo snel gaat. Want in januari wisten wij dat we zwanger waren. In februari hebben wij het bekend gemaakt dat we een kleintje krijgen. Toen kwam carnaval, is mijn vriend nog op skivakantie geweest. En daarna zijn wij vanaf eind februari alleen maar opzoek gegaan naar ons ideale nieuws huis. Die wij in maart vonden, eind mei kregen, en nu alleen maar non stop hebben verbouwd tot op de dag van vandaag.. Dus als we er over 3/4 weken inzitten vind hij het fijn nog even rust te hebben en samen te genieten. Ik ben benieuwd of de kleine dit toelaat. Van mij mag het rond de 37 weken al komen hahah. 

Ok, ook even van me afschrijven ?.
Ik slaap goed, heel blij mee, al wordt het omdraaien wel wat lastiger. Nog steeds heel blij met mijn zwkussen!
Gek hoe het ineens in een week of 3 van subtiele bewegingen naar een soort buik verschuiving is gegaan. Logisch ook, maar het voelt soms zo raar. Ik merk dat hij af en toe de hik heeft ☺️
Net besefte ik me ineens dat er in de reiswieg ook beddengoed moet ? dus nog maar even van de aanbieding van de Hema gebruik gemaakt. 
Afgelopen week de luiertas ontvangen! Ook weer zo'n leuk item om te hebben ? eind van de week komt het luieretui en vast 3 speentjes van bibs om boven de 25 euro uit te komen, die zijn zo leuk ?
Voor mij nog 5 weken werken. Lijkt lang, hopelijk gaan ze snel voorbij. We zijn onlangs bij de informatie avond geweest over de bevalling, en samen het geboorteplan ingevuld. Dan begint het toch meer te leven.
Ik wil ook dat mijn moeder ik de buurt is. Ze is echt mijn emotionele steun waar dat voor mijn zeer nuchtere en praktische man lastig kan zijn. ?
Dus, lets beat the heat deze week en rustig aan allemaal ??

Ik ga echt niemand bellen als de bevalling begonnen is.. Je weet nooit hoe lang het gaat duren. Mijn beste vriendin is ook zwanger en van haar hoef ik het ook pas achteraf te weten. Anders zit je alleen maar in spanning van oh hoe gaat het en is het al geboren nu etc. Na afloop (als ik zelf een beetje bijgekomen ben en we wat geland zijn), bel ik mijn ouders en schoonmoeder (en onze broertjes), die op de dag zelf echt wel langs mogen komen. De rest volgt later wel.
Ohhh wat zie ik op tegen die hitte komende week, vooral op het werk? Maarja we moeten er toch doorheen. Ik was net zo blij dat het afgelopen weken niet zo warm was.

Haha Liekeseptemberbaby kan me voorstellen dat jullie de tijd heel anders beleven? 
Och ja die warmte...? Morgen gaat hier het badje op en ik heb al het één en ander geschrapt uit de agenda. Ik ga weer ff terug naar tempo ? de komende dagen. Misschien verkoeling in de bioscoop opzoeken? 
Succes allemaal, rustig aan voor zo ver dat lukt en kan!?️☀️

MelissaW, helemaal niet raar! Mijn moeder gaat er ook bij zijn. Mijn man en ik vinden het belangrijk dat ik mij op mijn gemak voel en ik denk dat mijn moeder daarin kan bijdragen. Ook weet ik zeker dat zij precies weet wanneer ze n stapje terug moet doen. 
Hier was het even stil, verbouwing hakt erin ? het duurt me veel te lang allemaal. Hoop dat ze mooi tot 40 weken blijft zitten, want we zijn zeker nog 3 a 4 weken bezig ?
Slapen gaat niet zo best nu, wordt veel wakker en kom moeilijk in slaap. Heb ook regelmatig nachtmerries en wordt dan badend in het zweet wakker. Slaap overdag maar een beetje bij aangezien ik niet meer veel werk.
De uitzetlijst is gelukkig compleet, dat geeft een beetje rust. 
Het gaat ook zo snel nu! Mijn buik groeit als een malle, herken mezelf soms niet eens haha. Woensdag (op mijn verjaardag) groeiecho en een tweede poging tot 3D echo, de vorige keer verstopte ze zich. ? Heb het idee dat ze nog steeds hetzelfde ligt dus ben heel benieuwd wat we zien.
Slaap lekker allemaal en heelveel succes komende dagen ☀️⛱

Wat een warmte he dames! Gelukkig hebben we op werk airco! 
Vanochtend weer bij de VK geweest. Bloeddruk was perfect. Hartje geluisterd en weer probeerde ze te voelen hoe de kleine ligt. Ze kon het weer niet goed voelen dus toen zei ze: ik ben ook wel benieuwd dus laten we even kijken! Ze heeft even een snelle echo gemaakt!  En ja hoor, mevrouw ligt heeel diep in m’n bekken waardoor ze bijna niet te voelen is. Hetgeen wat ik vaak uit voel ‘steken’ is d’r kont. ? Dus ze ligt gewoon goed! Zo blij mee om te horen. Natuurlijk kan ze nog draaien maar de VK vermoedt dit niet aangezien ze diep ligt.
pfiew, weer een ‘zorg’ minder. 

Terug
Bovenaan