Uitgerekend September 2019

Hey dames!!
ik ben ook semi nieuw, ruim 3 jaar geleden meegeschreven op dit forum en nu een zoon van 2,5 jaar.
nu na meer dan een jaar en 1 vroege miskraam eindelijk zwanger. Toevallig had ik volgende week een afspraak in het ziekenhuis om te kijken waarom het niet lukte.
gelukkig nu niet meer nodig maar ben wel erg onzeker of het goed gaat dit keer!
mijn uitgerekende datum komt op 22 september.
Lijkt me leuk om mee te schrijven!

liefs kwartje 

@Hoopjegeluk; ik heb bij mijn eerste twee kids rond de 6/6,5 week een echo gehad en op beiden konden we toen een hartje zien. Deze keer heb ik ook een echo ingepland op (ongeveer) 6,5 week maar ik weet dat het goed mogelijk is dat er nog niets te zien is (en dat dat niet meeen betekent dat er niets zit). Mogelijk dus weggegooid geld en meer onzekerheid maar ik ga het er toch op wagen want wil zo graag weten of de zwangerschap “intact” is. 

Wij hebben drie dagen na de positieve test de verloskundige gebeld. Echt wel heel erg spannend zo de eerste keer. Ik ben me bewust van wat er mis kan gaat maar zit zo lekker zacht op mn roze wolk nu!

Hi iedereen,
ook ik mag me aansluiten bij de groep :). Nogal onverwachts zwanger geraakt maar uiteraard zijn we er super blij!! Ons eerste kindje is nu bijna 10 maanden en ik ben als het goed is bijna 5 weken zwanger. Er zal straks dus maar 1,5 jaar tussen mijn 2 kleintjes zitten. Moet eerlijk zeggen dat ik dat wel heel spannend vind en ergens ook wel een beetje eng.
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik me nogal slecht gevoeld. Gelukkig hebben Netflix en een hele hoop napjes mij er toen doorheen getrokken;-). Deze keer heb ik natuurlijk al een wondertje thuis zitten en kan ik niet even “ontsnappen” aan de kwaaltjes wanneer ik dat wil. Tot nu toe heb ik nog nergens last van, hopelijk blijft het zo!! 

Hallo allemaal,
Gefeliciteerd iedereen! Fijn om hier alle verhalen van jullie te lezen en mijn eigen verhaal kwijt te kunnen.
Ook ik heb gisteren, zaterdag 12 januari, een super duidelijke positieve zwangerschapstest gedaan. Heel erg blij, al vind ik het ook allemaal heel spannend. Ik denk dat ik nu tussen de 5-6 weken zwanger ben.
Heb bewust langer gewacht met de test doen, aangezien ik begin december na een week overtijd te zijn ook een positieve test had. Helaas een paar dagen daarna een vroege miskraam gehad, ter controle bij de verloskundige geweest (afspraak stond toch al) en toen bleek inderdaad dat mijn zwangerschap afgebroken was en mijn nieuwe cyclus alweer op gang was gekomen. En nu 5-6 weken later gelijk weer zwanger! 
Morgen ga ik gelijk contact opnemen met de verloskundige want door de vorige miskraam zou ik al sneller dan de eerste echo krijgen, denk dat ik het pas echt ga geloven als ik de echo gehad heb en alles goed blijkt te zijn.
Ik ben trouwens 30 jaar en dit is voor mij het 1e kindje. Mijn vriend heeft wel al 2 dochters. Ik denk dat ik zo rond 12 september uitgerekend ben.

Hoi JJsept,
tussen mijn dochters zit ook anderhalf jaar. Ik was na 9 maanden weer zwanger. Ik heb het als heel positief ervaren tot nu toe (even los van hoe je je in de zwangerschap kunt voelen en hoeveel kwaaltjes je hebt). Maar mijn oudste was totaal niet jaloers toen de tweede kwam (het schijnt dat dat vooral vanaf 2 jaar zou kunnen gebeuren) en ze hebben altijd heel veel aan elkaar gehad en nog. Het is me in periodes regelmatig gevraagd of het een tweeling was en ze spelen veel samen. Ik pakte relatief veel rust als de oudste naar de creche was. 
Ik ben heel blij met hoe het bij ons gegaan is en nu na 9 jaar ben ik zwanger van onze derde . Nog even 3 weken afzien tot de eerste echo.. pfffff... (komt omdat ik een jufje ongeduld ben hoor..). Verder voel ik me wel okee!
Ik ben wel weer heel benieuwd hoe het zal gaan met een baby straks.. weer eentje die door de kamer kruipt en waarbij je je ogen overal moet hebben.. ben alweer veel vrijheid gewend. Maar ik vertrouw erop dat het allemaal wel weer losloopt. Ik hoop wel dat deze op zijn of haar zussen lijkt.. want die sliepen heeeeel snel door! Hehe.. :)
Groet,
Eef

@eefje na 9 jaar voelt het ook al weer bijna als een eerste zwangerschap denk ik alles is weer nieuw en waarschijnlijk veel o ja momentjes. Hebben de zussen er al zin in?
Ik merk dat ik wel wat misselijk wordt veel eten staat me na een paar happen erg tegen. Ook wordt ik wat kribbiger en kan ik wat minder hebben op mijn werk.  Zal blij zijn als collega's het weten dan kan ik sommige dingen wat makkelijker uit de weg gaan. (werk met gehandicapten met gedrag problemen)
Ik ben ook nooit uitgerust me energie mis ik wel. 
Ik heb trouwens mijn vriend zover gekregen dat we het toch met 8 weken aan onze ouders gaan vertellen ben zo blij. Hoe gaan jullie het vertellen? Of hoe hebben jullie het verteld? 

Hoi allen! Dit wordt mijn eerste bericht op dit forum. Allereest voor degene met een positieve test van harte gefeliciteerd!
Mijn naam is Rowena, 29jaar, en ben sinds oktober 2017 bezig om zwanger te worden. Afgelopen donderdagochtend 9 januari eindelijk m'n eerste positieve test in handen gehad! Jeetje wat en geluk. Smiddags meteen de clearblue test gehaald waarop +3 werd aangegeven. Tranen van geluk!
Op donderdag 31 januari staat de eerste echo gepland. Jeetje wat ben ik nieuwsgierig, maar tegelijk ook bang, dat er iets niet goed is.
Ik heb ook bijna geen klachten, behalve af en toe zere borsten en het warm/koud gevoel. Zonder echo voel ik me zo onzeker of ik al wel echt blij mag zijn.. Wil zo graag weten of er echt iets groeit. Kan iemand zich daarin vinden? 

Terug
Bovenaan