Uitgerekend September 2019

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Minimin! Hopelijk sterkt ze snel aan en mag ze mee naar huis!
Heb ook al een tijd niks meer gepost, maar lees nog steeds altijd mee. Heb ook (gelukkig ;) niet echt een spannende zwangerschap, heb me tot nu toe heel goed gevoeld en geen bijzonderheden. 
We zijn twee weken geleden nog heerlijk samen naar Griekenland geweest, laatste keer zonder poepluiers. Toen we terugkwamen las ik een artikel van een stel dat vast zat in Griekenland omdat ze met 28 weken bevallen was daar, toen dacht ik wel even oei... dat kan je ook gewoon gebeuren.
Begin deze week last minute toch voor de zekerheid nog maar snel een kinkhoest vaccinatie laten zetten, dacht toch liever het zekere voor het onzekere. 
Verder is de nesteldrang wel goed toegeslagen, deze week alle laatste dingen besteld om het babykamertje af te maken, geeft heerlijk rust in mijn hoofd :) na dit weekend nog 4 weken werken, denk dat ik daarna ook wel echt toe ben aan verlof. 
Heb me een tijdje geleden ingeschreven voor een cursus samen bevallen (bij gebrek aan zwangerschapsyoga oid in de buurt) en wil toch een beetje voorbereid zijn (en dat mijn vriend ook een beetje weet wat hij kan verwachten). Zijn er meer dames die zoiets gaan doen of hier ervaring mee hebben? 
Wilde nog zeggen tot nu toe trek ik de hitte vrij goed, maar na vannacht had ik het toch wel even gehad. Hopen op een onweersbuitje en een graad of 10 koeler vandaag.. Sterkte allemaal weer met deze temperaturen!

@ Melissa: ik had gisteravond een enorme huilbui van de hitte, ik wist gewoon niet meer waar ik het zoeken moest. Dus herken je verhaal wel een beetje. Ik heb vannacht weer maar 3 uur geslapen en ben echt gesloopt. Het feit dat we nog tot en met vannacht moeten dealen met deze temperatuur breekt me op. Gelukkig brengt mn vriend me zo naar mijn ouders. Die hebben een schaduwrijke tuin en een zwembad voor mn neefje dus daar ga ik de dag doorbrengen. Ik tel echt de uren af tot morgen!
@ Majom: hoe is het met jullie kat? Ik heb ook een kat en kan me voorstellen dat het heel verdrietig is. Hopelijk kunnen jullie nog even van hem genieten :)
@ Anemoontje: ik maak me niet veel zorgen over vroeggeboorte maar merk wel dat ik het nu een soort zielig vind voor onze kleine man dat hij voor mijn gevoel in een enorme broeikas zit. Aan de andere kant een pasgeboren baby in dit weer lijkt me ook echt moeilijk. Probeer je niet teveel zorgen te maken, procentueel is de kans zo gigantisch veel hoger dat ze langer blijft zitten dan vroeger komt!
@ Anne Nas: wat heerlijk dat het tot nu toe goed verloopt en dat jullie nog even samen hebben kunnen genieten in Griekenland! Hier ook flink nesteldrang, ik vind het zelfs echt moeilijk dat je met dit weer gewoon niets kunt doen haha

@mariekesep ik heb gister ook echt om alles gehuild.. ik kon niks zeggen of ik was alweer aan t huilen..  hopelijk gaat vandaag beter!  

Ook hier al tijdje niks van mij laten horen lees al die tijd lekker mee. Ben inderdaad blij als de warmte voorbij is is niet te harden ook. Ben as dinsdag 32 weken en vind gelukkig de weken omvliegen ondanks dat ik vanaf week 27 thuis zit werk in de kraamzorg en had opeens flinke groei dus flinke bandenpijn mag ook niet werken meer van verloskundinge en leidinggevende .. Verder hier een mooie zwangerschap zonder klagen op bandenpijn na met genoeg rust is dit het enigste. Ik verwacht 24 september een jongetje. As dinsdag weer naar de verloskundige voor controle ben eigenlijk benieuwd of ze nog een ligging/groei echo doen. Merk wel dat de kleine echt letterlijk uitsteekt vanaf boven gezien links hoofdje tegen ribben/zijkant buik en rechts voetjes/beentjes kont en dat meerdere malen per dag  vandaar die heerlijke pijn bj ribben en bandenpijn agh ja nog even uitzitten maar.

Sterkte met de warmte dames!
Nu dit typende lig ik heerlijk op bed met de ventilator aan. Op zich goed te doen zo! 
Voor morgen is hier in dit deel van het land nog steeds 32 graden voorspeld ?, maar scheelt toch veel mbt 40 graden! Vanaf zondag weer echt een daling. Mijn moeder komt dinsdag weer een dag helpen, dit keer met de nieuwe kamer van mijn jongste dochter. En de schilder is beneden bijna klaar. Fijn! 
Wilde eigenlijk straks even naar de Hema en Kruidvat voor wat uitzetdingetjes, zoals dekentje, speentje, nog een thermometer etc. Maar kan denk ik beter even wachten t/m morgen.. haha.
Marieke: je moet maar zo denken, de baby zit al die tijd al met 37 graden lichaamstemperatuur (als je geen koorts hebt) van binnen. Die merkt niet zoveel van de hitte buiten de buik.
Anne: superfijn dat jullie nog even lekker op vakantie zijn geweest! Wij gaan niet meer, misschien in de herfstvakantie in eigen land. Naar de Wadden, Drenthe. Eens kijken hoe het gaat met de baby dan.
Ik voel de baby vrij goed bewegen. Ook echt uitsteeksels als kont en voet. Heel gezellig. Ik probeer ook echt te genieten, omdat dit mijn laatste zwangerschap is, tegelijkertijd vliegt de tijd door. Gek besef dat als ze er is, ik dit dus nooit meer mee ga maken. Daarnaast voelt het ook nog onwerkelijk. Ik ben dan wel degene die de baby draagt en voelt, maar kan tegelijkertijd het pas echt geloven als ze geboren is!
Fijne dag allemaal en houd je taai!

@MariekeSep. We hebben vanochtend helaas onze kat moeten laten inslapen. Ik zag aan hem dat het snel ging en hij niet meer echt lekker kon liggen. Dus ervoor gekozen om hem een lijdensweg te besparen. Ik ben er erg verdrietig onder en huil veel (mede dankzij de hormonen). Maar het is beter zo. 
Ik blijf deze dagen ook zoveel binnen als het maar kan. Lekker op de bank met de ventilator aan vandaag en de afgelopen dagen op het werk gelukkig airco. Nog maar 2 weekjes werken en dan verlof. Gek hoor.

Majom wat ontzettend verdrietig. Jammer dat het niet langer meer kon. Sterkte!
Eefje- ik vind de baby ook nog steeds heel abstract. Ik voel haar wel heel goed, maar toch meer bobbels en drukpunten dan echt een voet oid, omdat de placenta aan de voorkant ligt denk ik. Het is voor mij de eerste keer maar ik denk ook dat pas als ik de baby zie daar ik denk "goh, dus jij hebt de hele tijd in mijn buik gezeten?!" Mooi dat je ook zo bewust aan het genieten bent van je laatste zwangerschap, dat lijkt me heel waardevol :) Succes met shoppen morgen! (Misschien ook wel de laatste keer uitzet shoppen??)

Minimin: gefeliciteerd met jullie dochter ? Zal wel schrikken en heftig zijn geweest, maar wat fijn dat ze het zo goed doet. Vast nu al apetrots op haar. Sterkte de komende weken en hopelijk mag ze lekker goed doorgroeien en daarna gauw mee met jullie naar huis.
majom: wat verdrietig...? Kan me voorstellen dat je daar flink wat tranen om laat. Zeker met de hormonen er nu bij.
anemoontje: ik ben een tijd lang erg bang geweest voor vroeggeboorte. Bij alles wat ik voelde was ik bang dat de bevalling begon. Inmiddels ebt deze angst wel weg, omdat we nu in de veilige zone komen qua weken. 
Pfff ik ben 'blij' om te lezen dat ik niet de enige ben die het zo slecht heeft met de warmte. Gister had ik het badje op gezet voor de hond, maar ben er uiteindelijk zelf in gaan zitten? lig regelmatig in een lauw water bad boven en ventilator staat non stop op standje orkaan. Ik sliep al niet best, maar deze week is echt afzien met de warmte erbij... Had net ook wel echt ff een meltdown. Zit er gewoon doorheen en kijk uit naar koelere dagen. Vriendlief heeft ook een onredelijke bui over zich heen gekregen... Terwijl hij echt alles doet om mij te ondersteunen en te ontzien? voelt gewoon een beetje eenzaam. Zeker 's nachts. Wij hebben nu feestweekend/ week en hij moet natuurlijk lekker gaan, maar soms trek ik het even niet... Ik voel me een opgezwollen, oververmoeide dikke broedmachine die überhaupt blij is dat ze haar dagen doorkomt op tempo slak? 
Groei echo vandaag was goed. Wij krijgen geen P waardes. Alleen groeilijn waarin ze mooi haar eigen gemiddelde aanhoud. Ze schijnt al echt een hele bos haar te hebben? Ben héél benieuwd!
Ga nu wel over op ijzer tabletten op recept. Hopelijk gaat dat ook helpen bij rusteloze benen, want die irriteren mij mateloos en houden me wakker.
Sterkte meiden... Nog even volhouden.. koelere dagen komen eraan??

Terug
Bovenaan