Uitgerekend September 2019

Jeetje dat waren een paar pittige dagen. Hier ook regelmatig huilbuien, paniek omdat ik dacht er niet meer uit te komen. Gelukkig is de ergste hitte even voorbij...
Mijn man is ook heel lief, zegt op zo'n moment dat het wel weer weggaat,  en de bui is over.. maar wat een ellende. 
Ik slaap echt heel slecht, of het aan de warmte ligt geen idee, maar inslapen duurt gerust 2 uur. Heel vermoeiend!
Maandag lekker nog een weekje weg met z'n 4tjes, voelt wel gek. Volgende vakantie zijn we met 5 personen ♡
Zo, en nu mijn huishouden maar weer doen. Lekker alles opengooien in huis en de vlag uithangen

Hmm.. lekker nog dat weekje weg Patty! Zal je vast goed doen!
Vervelend dat sommigen zo slecht slapen. Koeler weer in aantocht!
Heb vandaag even wat laatste dingetjes gehaald: sudocreme, eerste speentje, billendoekjes, een mooi boekje van Woezel en Pip, thermometer voor mezelf, nagelschaartje, nog wat hoeslakentjes, paar hemdjes voor mezelf voor na de bevalling etc. Maar ben er toch nog niet helemaal qua spullen. Zo ga ik wel voor borstvoeding, maar wil toch de difrax s-fles in huis. Had ik de vorige keer ook nodig, toen uiteindelijk alles gekolfd. En moet de verdere verzorgingsproducten nog, zoals badolie etc. De Etos was niet waar ik was vanochtend, dus daar ook nog even heen volgende week. Volgens mij hebben ze daar wat meer keus en wil iets met zo min mogelijk toevoegingen. Nog even in verdiepen.
Oh ja, en het bambino gehaakte dekentje bij het Kruidvat gehaald! Nogmaals dank voor de tip, heb de mintgroene. Ik ga voor niet teveel uitgesproken roze deze keer. Meer pastel- en zandtinten, wel ook roze en paarse accenten hoor. Maar niet téveel roze. Als de kinderkamer zo goed als 'staat' ga ik nog even op stap voor wat leuks aan de muur, een paar mooie kristallen en wat andere accesoires.
Heb ook het idee dat madam wat dieper richting het bekken gaat. Voel sneller mijn blaas en meer bewegingen 'onderin'. 
Maar nu ga ik lekker de laatste bergetappe van de Tour de France kijken..! Fijn de boodschapjes in huis, de afwasmachine en wasmachine ronken op de achtergrond en klaar voor verder even niets moeten achter de ventilator.. ? Heerlijk!

Eefje- ja ik kijk er zó naar uit en leef er echt al een poosje naartoe! Even niks moeten..
En ik heb dan zo'n fantastische man die een Extra luxe bungalow huurt.. want 'op vakantie moet het wel beter zijn dan thuis'! Dus lekker van alle gemakken voorzien.

Ik ben helaas gisteren door de verloskundige ingestuurd naar het ziekenhuis i.v.m. een hoge bloeddruk sinds deze week. 3x op consult geweest deze week, maar helaas was die gisteren echt te hoog en wilden ze het zekere voor het onzekere. Ctg, bloed en urine allemaal gecheckt en dit was gelukkig helemaal goed. Bloeddruk echter blijvend aan de hoge kant, waardoor ik toch onder behandeling van de gynaecoloog zal komen nu en medisch ben geworden helaas. Ik moest vanaf gisteren gelijk beginnen met medicatie, slik nu 3×500 mg methyldopa, waarmee ze hopen dat mijn bloeddruk weer omlaag gaat en stabiel laag blijft. Dus hier hoop ik ook heel erg op… Nu vaker op controle en moet ook eerder met verlof. Dat was wel even een domper, zou anders nu nog 3 weken moeten werken (tot 36 weken was het plan), maar nu begint komende week al mijn laatste week. Mag ook absoluut niet teveel doen, dus ik sluit mijn werk helaas niet af zoals ik zou willen. Maar alles voor mijn kleine schatje uiteraard, dat is het allerbelangrijkst!
Gelukkig is haar groei nog helemaal volgens de termijn, ik was er gelukkig heel vroeg bij (bloeddruk was voor vorige week nog prima). Zijn er nog meer mensen met hoge bloeddruk in deze groep?

Mamapatty dat klinkt heerlijk. Ik wens je fijne dagen! 
Mientje ik heb 1x een wat hogere bloeddruk gehad maar na 10 min nog eens gemeten en toen was hij alweer gezakt. Geen ervaring dus. Hoop dat de medicatie aan slaat voor je! Gelukkig dat alles met de kleine goed gaat. Succes met je laatste week werken.
Wat fijn dat het weer wat koeler is. Eindelijk weer eens “normaal” geslapen. Al heb ik vanmiddag toch weer een dutje gedaan Haha bevalt me wel.. 
Onze jongen zit nog zo hoog, heb echt moeite met eten. Althans, ik eet wel, maar daarna zo’n vol, opgeblazen gevoel.. moet ook veel boeren (pardon). Meer die daar last van hebben? 

Wat vervelend mientjeee! Zo wordt er ineens roet in het eten gegooid. Enige wat je kunt doen is op jezelf letten en rustig aan doen. Je zal je er bij neer moeten leggen. 
Zelf ook wel eens hogere bloeddruk gehad, maar na een uur nog eens gemeten ook weer gezakt. Ze houden je gelukkig goed in de gaten want zwangerschap vergiftiging oid wil je ook niet.
Hier begint het nu eindelijk beetje af te koelen!  Herken ook wat hiervoor wordt gezegd. Moet echt rechtop zitten wordt zo snel kortademig omdat ze zo hoog zit. Dus eten etc valt snel als mega veel.

Ik lees ook nog altijd mee, maar al een tijdje niks meer gepost.
Hier gaat ook nog alles goed, afgelopen dagen wel wel zwaarder gehad met die tropische temperaturen maar gelukkig koelt het nu lekker af :)!
Vandaag alweer 34 weken, tijd gaat super snel! Nog 2 weekjes werken en dan heerlijk met verlof kan niet wachten om onze kleine meid te gaan ontmoeten!

Zo hier hebben we de helse temperaturen ook overleeft. Overdag vond ik nog niet eens zo erg ( veel binnen gezeten met ventilatoren en vooral rustig aan gedaan). Maar de nachten waren een hel. Ik slaap momenteel op zolder bij mijn ouders. En dit was geen pretje. Met natte doeken en raam open en ventilator aan ging het een beetje. Maar dreef het bed uit. Kon moeilijk in slaap komen en het was gewoon niet leuk ?.. 
Maar gelukkig is het hier (brabant) voor 2e dag al bewolkt en regenachtig. Dus ik ga lekker nu. Alleen nog wel benauwd maar rond de 20/25 graden vind ik toch betere temperatuur.
Aankomende week mijn laatste fulltime werkweek  dan nog 2 weken partime en dan 15 aug mijn laatste werkdag. Kijk er zo naar uit. Rust in de tent. Bijkomen van de verbouwing. En vooral mn eigen plekje vinden in ons nieuwe huis. We willen 10/11 aug alles goed schoonmaken en dan paar avondjes flink doorpakken met meubels inrichten in het huis. Dus als goed is kan ik mijn zwangerschap verlof in ons nieuwe huis beginnen. En lekker genieten!!. Kijk erna uit. Morgen avond heb ik weer een checkup bij de verloskundige. En woensdag alweer 32 weken. Zag vandaag 31/4 nog maar 59 dagen tot uitgerekende datum. Gewoon minder dan 2 maanden. Best gek.
Ik heb voor 20 aug nog kinkhoest vaccinatie staan ben dan 35 weken. Dus kan nog net. En ook die avond groei echo. Kijk er zo na uit om ons kleintje nog 1x te zien voor we bevallen?.  En ben zo benieuwd wanneer het zich komt melden. Bij mijn zussen staat het bekend om tussen de 36 en 38 weken te bevallen. Dus wie weet ik ook. Al is het wel lastig want mijn zus, ouders en schoonouders zijn de eerste 2 weken van september allemaal op vakantie. En ik heb het gevoel dat ons kleintje zich dan gaat melden. Maar dat is een voorgevoel. We gaan het zien ?.
Succes met de laatste lootjes allemaal. Want zie dat er veel al over 3/4 weken uitgerekend zijn. Zooooo spannend!!
Ik zie graag alle geboortedatums en namen voorbij komen. Net als de eerste 'september baby' kensi?. 

Terug
Bovenaan