Uitgerekend September 2019

Mientjee wat vervelend voor je zeg! Kan ook met het warme weer te maken hebben hè, dan moet je hart zowieso harder werken. Gelukkig was je er op tijd bij en gaat het goed met de groei van jullie dochter. Ik heb preventief acetylsalycylzuur gekregen met 12 weken en slik daar dagelijks 80 Mg van, dit zou hoge bloeddruk moeten voorkomen en hij is dan ook erg stabiel en soms zelfs laag. Hopelijk slaat de medicatie snel aan bij jou! 
Wij hadden afgelopen woensdag groei en 3D (2e) echo, ze lag met haar hoofd al (sinds 1 juli, met eerste echo) helemaal richting mijn bekken, we konden op n neus en lipjes na niets zien. Ze is al een paar dagen erg druk en heb het gevoel dat ze er vanaf gisteren nog meer in aan het zakken is. Zijn jullie kleintjes al ingedaald? En hoe voelt dat of voel je dat niet? 8 augustus liggingsecho dus dan zal ik t wel horen, ben heel benieuwd. 
Succes met de laatste loodjes allemaal, het wordt nu wel zwaar vind ik!

@ Minty: onze kleine man is al flink ingedaald. Als het goed is voel je dit vooral met lopen. Het gewicht duwt nu echt meer op je private parts en ik waggel wat meer (probeer recht te lopen maar het is meer comfortabel om een beetje te waggelen ?). Daarnaast moet ik veel vaker mini plasjes doen. Ik voel het nu behoorlijk goed als hij weer een stukje zakt. Op de liggingsecho zag je ook dat zijn schedel zich klaar maakte doordat de plaatjes iets over elkaar aan het schuiven waren. Ook heb ik sinds hij is ingedaald flink meer lucht in m’n longen. Ik heb wel een tijdje flinke indalingsweeën gehad en nu nog voel ik soms flinke steken!
Ik ben zwaar genieten van het koelere weer. Merk wel dat de hitte nog uit mn lichaam moet en ben nog echt vermoeid. Vanavond lekker de ziekenhuistas inpakken dat is wel een leuk klusje!

Zijn er meer dames die hun zoon/dochter een 2e naam geven?
Mijn man wil graag onze dochter een 2e naam geven maar vind deze totaal niet leuk en niet bij de roepnaam passen. 
Kan me zo ook geen andere middelste naam bedenken wat er wel leuk bij past en voor mij hoeft het ook niet zo. 
Iemand tips of ideeën? 

Sannesept geen tweede naam in de planning. Ik zou met je partner in gesprek gaan, lijkt me dat jullie er beide achter moeten staan. 
Vraagje; wat schaffen jullie aan of hebben jullie al aangeschaft voor in de kinderwagen/maxi cosi? Ik ben onervaren en Google me suf op: voetenzak, Wikkeldekens, gewone dekentjes. Wat is fijn in gebruikt en geschikt voor richting de herfst? 

Dankjewel voor je reactie MariekeSep, wat ik daaraan herken zijn de miniplasjes, de druk en het waggelen. Maar ik heb geen steken of pijn gehad nog. Maar even afwachten tot de liggingsecho, ben wel benieuwd ?
SanneSept wij hebben ook een tweede naam, onze beide moeders hebben dezelfde voornaam dus vonden we het wel een mooi idee om deze als tweede naam te gebruiken. Past toevallig ook nog prima bij de roepnaam, maar is echt puur voor de sier zeg maar. Deze gaan we in het dagelijks leven niet gebruiken.
JuffieLies wij hebben gister de wagen gekocht en kregen er gratis een voetenzak bij. Zelf heb ik wagendekentjes gemaakt, 2 dikke met vulling en een wat minder dikke. Je weet t nooit in september. 

Wij hebben 2 meisjesnamen en 2 jongensnamen en bij de geboorte kijken we welke goed voelt.. Meer mensen die dit zo doen?
Over de tweede naam twijfelen we erg. We hebben een tweede naam dat een vernoeming is naar mijn vader die we heel mooi vinden. Maar een mooie naam maken van beide oma's hun namen is wel erg lastig.  We kunnen ook alleen bij de jongen een tweede naam doen maar ben bang dat mensen dan verachten van onze toekomstige kinderen dat die ook worden vernoemd..
Ik weet niet meer wie het was maar er was iemand die ook heel last van haar benen had.  Ik heb daar zelf ook erg last van en op advies van mijn verloskundige die net terug is van verlof drink ik nu elke ochtend 10ml floradix en slik ik 2x per dag speciale magnesium tabletten dit helpt bij mij enorm!
Dit is de magnesium die ik gebruik: https://www.bol.com/nl/p/aov-512-magnesium-ac-citraat-60-tabletten/9200000005141280/?promo=mhp_818_recentbekeken-MCM-slot_D99_product_13_&bltgh=t7aqljNpBHvy6kfi7-JJjw.5_7.20.ProductImage

Leuke vraag over de namen. Mijn vriend heeft twee namen en ik drie dus wij wilden wel graag voor meerdere namen gaan. Ik vind meerdere voorletters ook altijd wel mooi staan. Onze vaders (die allebei voor het eerst opa zullen worden nu) hebben toevallig twee dezelfde doopnamen dus daar heeft mijn vriend een modernere versie van verzonnen. Wij hebben mijn broer als voogd gevraagd en de voorletters van onze kleine worden dezelfde als die van mijn broer, dus dat vind ik ook een leuk idee. Vond het in eerste instantie best moeilijk met de namen. Wij zaten heel erg op 1 lijn voor een meisje en hadden twee bijzondere namen als optie maar toen bleek het tot onze verrassing ineens een jongetje ;). Dus ik ben heel blij dat we een voornaam hebben gevonden die we allebei leuk vinden en dat mijn vriend er zo’n goede constructie van gemaakt heeft :)

Sannesept: wij hebben een 2 naam voor ons meisje. Dat komt omdat ik altijd heb geroepen dat mocht ik een dochter krijgen ze zo zou gaan heten. Alleen mijn lieve vriend vond het niet zo geweldig als dat ik het vond. En nu hebben we een andere naam gevonden en die naam die ik al zolang bij me draag, word haar 2de naam: Nova Sophie.  (Ik kan m’n mond niet houden en iedereen in m’n omgeving weet de naam al?)
juffielies: toevallig zat ik vanavond ook te kijken.  Voetenzak of dekentje.. ik heb geen idee haha

Terug
Bovenaan