Uitgerekend September 2019

@ Juffelies: wij hebben een mooie voetenzak gekocht, 1 wikkeldeken en een dekentje voor in de kinderwagen. Alledrie zijn in de kinderwagen en maxi cosi te gebruiken. Ook twee hoeslakentjes gekocht voor het matrasje in de kinderwagen. Ik kan altijd wat bij bestellen dus wil even afwachten wat ik daadwerkelijk ga gebruiken.
@ Lovesept: er is hier in principe één naam maar ik heb wel een back-up mochten we hem zien en denken no way! Maar ik ben echt verliefd op onze naam en hij staat al op de proefdruk van het kaartje dus ik denk dat dit ‘m wel blijft.
@ Sannesept: Ons zoontje krijgt een tweede naam (naam van mijn opa). Dat was altijd mijn eerste naam maar het klopte voor ons gevoel toch niet. Nu wordt het zijn tweede naam en ik vind het mooi bij elkaar passen :)

Ik heb nog een wat dikkere slaapzak (gloednieuw!) speciaal voor de maxi cosi over van onze jongste zoon, dus die ligt vast klaar. Een dekentje en wikkeldeken gekocht, evt een voetenzak is zó gekocht straks.. anders is het misschien ook weer zonde als je het niet gebruikt!
Wikkeldekentjes zijn zoiezo erg fijn in gebruik de eerste maanden in de box bijvoorbeeld !!
Onze oudste zoon heeft 1 naam, onze jongste 2 en deze baby krijgt er straks ook 1. Omdat wij bij de geboorte van zoonlief graag de opa's wilden vernoemen, maar ik vind een verzonnen naam altijd iets aparts, en in mijn ogen gebruik je die 2e naam toch niet echt...

Ik heb zelf twee namen, mijn man 1. Hij vond het ook niet zo nodig maar toevallig past de naam van zijn vader erg goed bij de naam die we hebben gekozen. Dus hij is 'om' ? maar een samenvoeging van beide opa's vind ik eigenlijk ook wel heel leuk ? nog even overleggen. 
Ik krijg helaas steeds meer last van mijn bekken. Het begon met een stekend gevoel in mijn stuitje, en nu is zitten en lopen lastiger en soms pijn in mijn onderrug. Ik denk dat het ook komt door het bankhangen met het warme weer ? hopelijk trekt het nog bij maar ik heb al wel wat maatregelen genomen. Goed op houding letten, een aankleed stoel, eerst in de auto gaan zitten, dan pas benen erin/eruit, dat soort dingen. En ieder uur een keer opstaan op een bank hang dag ??
Wij hebben ook een voetenzak bij de maxi cosi, en verder een licht dekentje als het nog niet zo warm is. Ik heb ook gekeken naar een wikkeldekentje, maar nog niet gekocht. Dacht met een gewoon dekentje lukt vast ook ?

Wat een verhalen weer erg leuk!
Wij geven ons kindje 2 doopnamen. Van beide opa's of beide oma's. Toevallig wordt het hetzelfde van beide. Alleen mannelijk of vrouwelijk. (per toeval heeft mijn vader dezelfde doopnaam als mijn schoonmoeder alleen dan vrouwlijk en mannelijke variant. En zo ook mijn moeder zelfde als mijn schoonvader). Dus voor ons waren de doopnamen makkelijk te kiezen. Ook hebben ik en mijn vriend doopnamen. En wilt mijn vriend ons kindje graag dopen dus vandaar.. 
Verder heb ik een dik dekentje en voetenzak voor maxi cosi gekregen van het gezin waar ik werk. Die hadden het niet meer nodig en vroegen of ik het wilde hebben. En dat stond ik natuurlijk niet af. Want zo goedkoop is het allemaal niet. Dus ik ben daarin voorzien. Verder heb ik een gehaakt ledikant deken, en een gehaakt wiegdeken dus ik heb voor alles wat voor warme en koele temperaturen. 

Ik heb nooit een voetenzak gehad of gebruikt bij de oudsten in de maxi cosi. Ik schaf er nu dus ook geen aan. Heb 2 dekentjes, die gebruik ik in de box of voor 'zo' of over de baby heen met slapen in de auto. En voor eerste dagen in het wiegje/ledikant. Ik ben altijd vrij snel overgegaan op slaapzakjes in het ledikant, dus denk dat dat nu ook zo zal zijn. Heb er al een paar klaarliggen. Had ze nog en een nieuwe luchtige gekocht voor mocht het nog een mooie nazomer worden.
Moet trouwens de maxi cosi nog opzoeken, ligt ergens achter een schot. Géén idee waar!?
Wij gaan voor 3 namen. De oudsten hebben dat ook. Maar zijn er nog niet uit. Wil iig graag een Friese naam (naar mijn roots). 

Ik heb nu ook twee dekentjes, voor in de maxi cosi, wagen en wieg. Ga denk ik ook nog even die bambino scoren ;) 
Verder gaan wij ook voor twee namen. Ik heb zelf 1 naam en was altijd jaloers als kind op degene die er meer hadden haha! En ik wil graag vernoemen naar mijn beste vriendin die overleden is. Gelukkig respecteert mijn vriend dat.
Vraagje: hebben jullie de kleding al gewassen. Ik krijg hier echt zin in (nesteldrang) maar ben altijd bang dat bij eerste keer wassen de kleuren afgeven. Ik heb geen felle kleuren maar wel wat verschillende kleuren. Wat is jullie ervaring met afgeven van babykleertjes? Wil ze niet verpesten ;)

Nieuwe kleertjes heb ik al gewassen... gesorteerd per kleur en eerlijk gezegd zoveel mogelijk apart? ik was ook bang da5 het zou verkleuren maar dat valt me reuze mee !!

@Liesforum: koop bij de Action of een andere winkel van die kleurdoekjes voor in de wasmachine. Ik heb die gebruikt en niets is verkleurd. Ik heb wel donker en licht gescheiden maar als ik zo ongeveer alle kleuren apart had moeten wassen dan was ik nu nog bezig ;-)!
Het is zo leuk om die kleine kleertjes in de kast te zien hangen! Denk dat ik wel wat teveel maat 50 heb maar goed, mocht hij eerder komen dan kan hij het nog wel even aan..

Terug
Bovenaan