Uitgerekend September 2019

@LadyJ: Zo sta ik er ook precies in. Eerst nog even deze weken doorkomen en dan tijdens het verlof op mijn gemak rommelen in het kamertje en kleertjes wassen. Ik denk dat ik anders niet eens weet wat ik met die zeeën van tijd aan moet. 
De groeiecho was weer leuk gisteren; even gluren naar zijn bolle wangen en en dikke beentjes ;). Zijn benen waren in verhouding wat harder gegroeid en zijn buikje wat minder hard dus dat was nu veel meer in verhouding. Alleen het hoofdje is nog steeds erg groot dus dat moet ze even overleggen met de gynecoloog. Mogelijk dat we daarvoor een keertje voor naar het ziekenhuis moeten voor een echo als ze het daar ook nog een keertje willen checken. Hij is ook al mooi aan het indalen dus het klopte dat wat ik gisteren voelde dat dat indalingsweeen waren. Ik vind het wel fijn te weten dat hij goed ligt en niet snel nu ineens nog in een stuit zal draaien. 

JessieX: Leuk idee! Een speciaalbiertje om te drinken als de baby er is (en het te vieren), bioscoopbon/lunchbon (voor een keertje samen weg over een poosje), een miniboekje over vaders en zonen/dochters of ander voorleesboekje, speentje met pappa/daddy erop of rompertje in die richting, iets dat te maken heeft met een activiteit waarover hij geroepen heeft dat hij dat in de toekomst graag met zijn zoon/dochter zou willen doen (of iets dat daar symbool voor staat)...
Ik heb zelf een mooie kaart gekocht voor mijn man met kaartjes voor een concert in november, onze 'eerste' uitje zonder baby. Deze krijgt hij van mij in de kraamweek. Onze dochters krijgen ook iets leuks. 
Ps: ik hoorde gisteren trouwens een baby hartstochtelijk huilen bij ons in de straat en ik dacht echt 'oei'! Mijn man had het ook. Haha.. ik besef me nog niet dat wij straks ook echt weer in die fase zitten!

Goedemorgen allemaal
Wat een leuke berichten weer. Ik heb gisteren weer controle gehad. Inmiddels komen de kilo's snel aan totaal 10 kilo nu. Al vraag ik mr af waar ze zitten want pas nog steeds al mijn hempjes en makkelijke (pantalon) broeken die ik voor de zwangerschap al had. En zo'n dikke buik heb ik ook niet voor 32 weken.
Ook is onze baby al lekker ingedaald  de verloskundige stond versteld dat het al zo diep zat. Ben er blij mee want nu weet ik dat het niet in een stuit zal komen te liggen. 
Ik ben begonnen aan me laatste fulltime werkweek. Morgen afscheid nemen van 1 gezin waar ik echt stop. Zie der niet tegenop ofzo. Maar komt misschien morgen nog. Dan nog 2 weken 2dagen werken en lekker verlof. En het leukste is dan dat we die week van me verlof gelijk in ons nieuwe huis kunnen. Dus verlof in ons nieuwe huis. Dus ik kan lekker even wennen daar, en aanrommelen zoals wasjes draaien voor de baby. De baby kamer naar mijn zin inrichten. En ga zo maar door. Ik kan niet wachten tot het zover is. 

Gefeliciteerd met jullie dochter minimin❤ wat fijn dat ze het zo goed doet!
Ik ben er echt een beetje klaar mee. Ben nu 32w 3d maar heb het gevoel alsof alles te zwaar is om te doen. Mn buik trekt heel erg en is steeds heel hard, meer die hier last van hebben? Ben natuurlijk hartstikke blij met onze zwangerschap maar van mij mag het wel zo ver zijn haha!
Heb ook echt al wel een hele dikke buik. Iedereen zegt dat ook steeds wat ook niet echt fijn is ? voel me echt een walrus haha. Maar voel de kleine wel veel bewegen en wat is dat een fijn gevoel, kan niet wachten hem te ontmoeten.

Zo de hitte is gelukkig weer beetje achter de rug. Ik hield het redelijk vol, airco op werk en thuis een afstands ventilatortje dat me nog enigzins koel hield. Alleen de slaapkamer was echt een hel. Warm, benauwd en voor mijn gevoel zat ik binnen 2 tellen aan mijn hoeslaken gekleefd. De afgelopen nachten inmiddels wel weer heeeeeerlijk geslapen met het raam open.
Ik merk dat het allemaal een beetje zwaarder wordt, vooral eind van de dag ben ik moe en wil ik het liefst even op bed gaan liggen. De druk op mijn blaas is vooral s nachts erg vervelend en ook ik ben inmiddels gaan waggelen hahaha. Gelukkig geen "hele berg echte" kwaaltjes al begint de lijst stiekem wel wat langer te worden. Maagzuur, oprispingen, zere polsen en vingers door carpaal tunnelsyndroom en vocht vasthouden in de voeten en enkels eind van de dag.
Nog 3 weken werken en dan lekker verlof! 
Qua spullen hebben we bijna alles denk ik. Ik ben nog op zoek naar een mooi zacht wikkeldekentje, ik heb er een gekocht maar bij thuiskomst bleek dat er openingen (met klittenband) in zaten zodat je hem ook in de maxicosi kunt gebruiken. Nou is dat op zich wel heel prettig dus komt zeker van pas maar wil eigenlijk gewoon een lekker dekentje om hem in te wikkelen, bijvoorbeeld in het ziekenhuis of thuis tijdens de kraamvisite enzo. Iemand tips? Ik zoek vooral wit/zwart of met zwart witte print.
Volgende week komt mijn broertje wat plankjes ophangen in de babykamer en dan kan ik ook een beetje gaan decoreren. Dit weekend wil ik vast wat kleertjes wassen. mijn moeder heeft al een hele stapel hydrofiele doeken en lakentjes gewassen, zo lief. Over een weekje is ook het gordijntje voor de babykamer af. Dan wordt het echt al een eigen kamertje, nu is het nog vrij kaal. Deze week verwacht ik ook bericht over het ophalen van de box met toebehoren. wanneer gaan jullie deze in de kamer zetten? Ik dacht zelf aan rond de 36 a 37 weken? Dus zo'n week na ingang van mijn verlof ofzo? Wij hebben geen dieren die er aan moeten wennen en dit is ons eerste kindje dus geen idee wat handig is. Ik wil hem wel op tijd hebben staan ook om zelf te wennen aangezien we een kleine kamer hebben en hij dus wel veel plek in zal nemen.

Hebben jullie ook af en toe het idee dat je baby de hele dag turn oefeningen aan het doen is? Bij de laatste controle lag hij met zijn hoofdje omlaag (ze hebben niks gezegd over wel of niet al ingedaald zijn) en met zijn beentjes een beetje dubbel. Sinds enkele weken voel ik hem veel meer dan daarvoor, wat super leuk is maar soms best vervelend kan zijn na een lange dag werken, vooral vanwege de druk op de blaas, ribben en mijn maag hahahaha. nouja nog even zullen we maar zeggen!

Hi dames!
Pfff wat fijn dat het weer wat minder warm is. Had afgelopen zaterdag echt even een dip. Zag even niet meer hoe we het allemaal gingen doen nu en straks als de kleine er is, financieel gezien. We hebben een lening van de verbouwing van afgelopen jaar die we af moeten lossen waardoor we bijna niet kunnen sparen, daarbij alle kosten die we voor de kleine maken en dan alles wat we nog ‘moeten’ doen in huis zorgde voor een groot jankfestijn. Gelukkig hebben we het financiële plaatje weer even besproken en is het zoals altijd minder erg dan ervoor gedacht. ?? Maargoed zorgde wel even voor een beetje stress aan mijn kant. 
Natuurlijk wil ik het allerbeste voor de kleine en kunnen we dat ook gewoon allemaal betalen maar ik zag even niet meer hoe. Oftewel de hormonen gingen lekker tekeer haha 
Vanochtend weer controle gehad bij de VK. Madame ligt nog steeds diep in m’n bekken verstopt waardoor de VK best hard moet drukken rond m’n schaambeen om haar te voelen. Heb ook de placenta aan de voorkant dus echt makkelijk wordt het er niet op.
Binnen nu en twee weken komen het ledikantje en de cosleeper dus dan kan ik weer even door met shoppen van lakens/dekentjes etc. 
JLG, ik heb als Wikkeldeken de Gogo van Puckababy. Kan je ook in de maxi cosi gebruiken maar hij is megazacht en lekker warm voor de kleine. Alleen wel in wit/grijs i.p.v. wit/zwart waar jij naar op zoek bent. 

[quote quote=10228615]Ik heb een hoop spul (ook een heerlijke deken!) Van de indians collectie van Jollein, mooi zwart/wit met tipi’s en pijltjes..[/quote]
Hier hebben wij ook wat dingen van. Hydrofiel doeken, monddoekjes, lakentje en aankleedkussenhoes. Ben gek op die lijn. Heb het dekentje echter nog nergens gezien. Heb je misschien een linkje?

Terug
Bovenaan