Zo de hitte is gelukkig weer beetje achter de rug. Ik hield het redelijk vol, airco op werk en thuis een afstands ventilatortje dat me nog enigzins koel hield. Alleen de slaapkamer was echt een hel. Warm, benauwd en voor mijn gevoel zat ik binnen 2 tellen aan mijn hoeslaken gekleefd. De afgelopen nachten inmiddels wel weer heeeeeerlijk geslapen met het raam open.
Ik merk dat het allemaal een beetje zwaarder wordt, vooral eind van de dag ben ik moe en wil ik het liefst even op bed gaan liggen. De druk op mijn blaas is vooral s nachts erg vervelend en ook ik ben inmiddels gaan waggelen hahaha. Gelukkig geen "hele berg echte" kwaaltjes al begint de lijst stiekem wel wat langer te worden. Maagzuur, oprispingen, zere polsen en vingers door carpaal tunnelsyndroom en vocht vasthouden in de voeten en enkels eind van de dag.
Nog 3 weken werken en dan lekker verlof!
Qua spullen hebben we bijna alles denk ik. Ik ben nog op zoek naar een mooi zacht wikkeldekentje, ik heb er een gekocht maar bij thuiskomst bleek dat er openingen (met klittenband) in zaten zodat je hem ook in de maxicosi kunt gebruiken. Nou is dat op zich wel heel prettig dus komt zeker van pas maar wil eigenlijk gewoon een lekker dekentje om hem in te wikkelen, bijvoorbeeld in het ziekenhuis of thuis tijdens de kraamvisite enzo. Iemand tips? Ik zoek vooral wit/zwart of met zwart witte print.
Volgende week komt mijn broertje wat plankjes ophangen in de babykamer en dan kan ik ook een beetje gaan decoreren. Dit weekend wil ik vast wat kleertjes wassen. mijn moeder heeft al een hele stapel hydrofiele doeken en lakentjes gewassen, zo lief. Over een weekje is ook het gordijntje voor de babykamer af. Dan wordt het echt al een eigen kamertje, nu is het nog vrij kaal. Deze week verwacht ik ook bericht over het ophalen van de box met toebehoren. wanneer gaan jullie deze in de kamer zetten? Ik dacht zelf aan rond de 36 a 37 weken? Dus zo'n week na ingang van mijn verlof ofzo? Wij hebben geen dieren die er aan moeten wennen en dit is ons eerste kindje dus geen idee wat handig is. Ik wil hem wel op tijd hebben staan ook om zelf te wennen aangezien we een kleine kamer hebben en hij dus wel veel plek in zal nemen.
Hebben jullie ook af en toe het idee dat je baby de hele dag turn oefeningen aan het doen is? Bij de laatste controle lag hij met zijn hoofdje omlaag (ze hebben niks gezegd over wel of niet al ingedaald zijn) en met zijn beentjes een beetje dubbel. Sinds enkele weken voel ik hem veel meer dan daarvoor, wat super leuk is maar soms best vervelend kan zijn na een lange dag werken, vooral vanwege de druk op de blaas, ribben en mijn maag hahahaha. nouja nog even zullen we maar zeggen!