Liekeseptemberbaby: Heb je dit aangegeven bij de verloskundige? Ik herken dit. Ik slaap het klokje rond, maar had overdag echt vermoeidheidsaanvallen. Zo'n sloom gevoel dat je overvalt. Even aan toegeven en daarna ging het dan wel weer. Toevallig wilde de vk onlangs mijn ijzer even checken. Uit de vingerprik bleek 5,5 en dat was voor nu te laag. Omdat de vingerprik niet supernauwkeurig is moest ik in het zh alsnog bloed geven voor extra controle. Daaruit bleek 6,1 en volgens vk nog steeds aan lage kant wat mijn vermoeidheid kon verklaren (daarnaast ook lage bloeddruk). Ik slik nu bijna 2 weken ijzer erbij en moet zeggen dat het wat beter lijkt te worden. Misschien zou je het ook eens kunnen aankaarten? Bij mij waren het echt aanvallen, na even zitten of hazenslaapje tussendoor voel(de) ik me wel fit en heb ik genoeg energie. De vk zou graag zien dat mijn ijzer op minstens 6,3 zit tegen het einde vd zwangerschap omdat dat ook beter is voor je herstel. Ik kwam van een waarde van 7,7 in het eerste trimester.