Uitgerekend September 2019

Lang geleden dat ik heb gereageerd, maar lees af en toe nog wel mee. 
Juffielies, heel herkenbaar voor mij. Gelukkig nu al een poos weer goede nachten, maar een normale nachtrust was soms ver te zoeken. 
LadyJ, ik hoop ook in een bad te mogen bevallen in het zh. Heb het gevraagd, nu maar wachten of het kan en mag. Die bevalbal, is dat gewoon een yogabal? En neem je die dan gewoon mee naar het zh? Ik zie mijn schoonzus/moeder al lopen met zo’n bal naast mij door het zh :’)
Ik zie op tegen mijn verlof, 16 augustus is mijn laatste werkdag. Maar wat moet ik met al die vrije tijd? Hoe meer ik alleen ben en niks te doen heb, hoe meer ik (negatief) ga denken. Hoe doen jullie dat?

Zo even geleden alweer dat ik gereageerd heb. Wel meegelezen :) 
@liesforum ik heb laatst ook blaasontsteking gehad en had er ook last van, je bent niet de enige ;) Wel vervelend. 
@Floraa ik was daar ook heel bang voor. Omdat ik vaak 's avonds als ik alleen zat pieker momentjes had. Laatst werd ik verplicht een week rust te nemen en juist tijdens die rust en heel dag thuis zitten ging het heel goed. Doordat ik aandacht had voor mezelf en de baby en lekker kon rommelen. Hoop dat dat jou ook vertrouwen geeft dat het wel goed komt

Floraa wat  ik van plan ben is om elke dag even naar buiten te gaan. Daarnaast laatste dingetjes afronden. Verder wat puzzelen, serie kijken, genoeg rusten en wat in huis rommelen. Dat soort dingen denk ik...

@ liekeseptember. Ik ben ook heel erg moe terwijl mijn ijzer gewoon goed is! Had zelfs 8.1 .. Ga 's middags vaak even liggen, zo rond 15 uur. Ik snap ook niet waar het vandaan komt, maar moet zeggen dat ik het bijna heel mijn zwangerschap heb gehad. Alleen een paar weken niet tijdens tweede trimester. De VK gaf aan dat het kan zijn dat mijn lichaam op deze manier op de hormonen reageert!

Floraa ik zag ook erg tegen mijn verlof op. Helemaal omdat mijn man de eerste 3 weken van mijn verlof niet thuis is vanwege werk en ik bang was dat ik veel ging piekeren. Er zitten nu bijna 2 weken verlof op en moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Heb inmiddels een ritme gevonden. Lekker wat aanrommelen in huis; kleertjes wassen, bedje opdekken, fotoalbum zwangerschap maken, met vriendinnen afspreken, even op bed na de lunch etc. Alles op het gemak, steeds een kleine activiteit en dan weer even tv kijken (i.v.m. rugklachten). Ben ook best veel bij mijn ouders. Hopelijk vindt je ook beetje een ritme en kun je ervan genieten!

Ik heb inderdaad ook die vermoeidheid vanaf het begin met een ijzer van 8.0. In het tweede trimester sliep ik 10 uur per nacht en waar ik alsnog moe! Ik slaap sinds een maand maar 4-5 uur per nacht en dus niet aaneengesloten. Volgens mijn  verloskundige hoort het erbij, maar ik vind het nogal wat. 
De vermoeidheid is voor mij voornamelijk mentaal zwaar omdat ik moet omgaan met dat ik zo weinig kan doen op een dag, ik moet echt kiezen tussen bepaalde activiteiten. Dat kan wel deprimerend zijn. En ik verveel me rot 's nachts als ik wakker ben want ik probeer natuurlijk van alles te vermijden waar je eventueel nog meer wakker van wordt dus afgezien van huishoudelijke klusjes, badderen en lezen weet er niets te doen maar ja dat is ook niet leuk voor uren. Voor veel andere dingen ben ik ook gewoon te moe!
Hetgeen dat me op de been houdt is dat ik me straks hopelijk voorlopig niet meer ga vervelen dus ik probeer er ook maar van te genieten ?
Floraa en LadyJ ik heb een paar maanden geleden ook al zo'n gymbal gekocht. Vind het wel een aanrader om nu al te gebruiken! Ik zit er dagelijks op en dan draai ik rondjes, of links rechts/voor achter. Héél fijn voor een stijve rug en goed om het bekken soepel te houden. En de baby vindt het ook echt heel fijn! Je hebt dan gewoon heel veel ruimte in de buik dus ik voel haar dan ook lekker gebruik maken van die ruimte.
Voor de bevalling ga ik hem zeker gebruiken. In mijn ziekenhuis hebben ze die ballen gewoon in verschillende maten! Zou je ook kunnen navragen bij mij zeiden ze nadrukkelijk dat ik niet mijn eigen bal mee hoefde te brengen :')
LadyJ ik voel met je mee, ik hoop dat die acupunctuur werkt en anders niet te lang wachten met dat nachtje slapen hoor! Een vriendin van mij heeft haar hele zwangerschap slaapmedicatie moeten gebruiken op advies van de gynaecoloog vanwege een psychose in het verleden en haar kindje is super gezond (weet niet of je je daar zorgen om maakt). Ik red het op dit moment nog met deze slaap maar zodra dat niet meer zo is ga ik naar de huisarts.

Nien-september. Ja ik heb dat ook al de hele zwangerschap.. Overigens is dit wel het enige waar ik last van heb gehad 'vermoeidheid'. Verder geen kwaaltje gehaf dus mag eigenlijk niet klagen.. Heb de vk ook gemailt en die zij ook dat het erbij hoort en als ik het niet trek floradix erbij mag slikken (te koop bij kruitvat). Maar ik hoef deze 2 weken nog maar 4 dagen te werken ipv 8 en dan verlof dus misschien valt het dan ook mee. 
Verder herken ik mezelf echt niet in zo slecht slapen. Okee ik lig snachts wel eens wakker (omdat de baby dan aan het karate is). Maar niet echt dat ik aan het malen ben.. En meestal val ik even later gewoon in slaap. En tuurlijk heb ik er ook nachten bij dat ik nauwelijks slaap. Maar over het algemeen slaap ik erg goed. Nu ben ik altijd al een makkelijke snelle slaper geweest. En slaap ik van jongs af aan overal waar ik de kans kreeg. Dus misschien dat dat ook meewerkt. Heb het erg te doen met al die meiden die zo slecht slapen. En dan zeur ik nog dat ik moe ben overdag.. Zou me moeten schamen ?.
Ik ben echt aan het verlangen naar de baby. Kan zo niet wachten tot hij/zij er is. Maar dat ik wss ook omdat mijn kinderwens groot was en ik al heel lang een kindje wilde maar mijn vriend nog niet. En omdat we niet weten wst het wordt ben ik zo nieuwsgierig. Maar geduld is een schone zaak. Nog zeker 4.5 week wachten want dan komt de veilige 37weken. Al is mijn zus met 36weken bevallen van een gezond kindje dus het zegt niks.
Ik vind het zo spannend?! Geniet allemaal van je verlof, en de rust ?. Want als er zn kleintje is, is de rust nog minder ?

Nou net bij de verloskundige geweest, had toch controle dus kon meteen navraag doen over mijn slechte slapen en misselijkheid. Wat blijkt; meneer ligt nog lekker in stuit (grrrr) en duwt met zijn schedel in mijn maag. Dat verklaart een hoop... duimen dat hij snel gaat draaien, al heb ik nog even (33 weken), zou toch fijn zijn als dat misselijke gevoel weg gaat..

Floraa ik heb nu zomervakantie met daarop volgend verlof. Vroeg me ook enorm af wat ik met die tijd ging doen maar vermaak me prima;
Rustig ontbijten/lunchen, boekje lezen, Netflix aan, met vriendinnen afspreken, boodschapjes doen, mijn moeder meer zien, keertje naar de stad en het een en ander kopen, lekker uitgebreid koken, wassen strijken, keer in bad, keerje naar de kapper, laatste klusjes babykamer enz...
Vooral genieten van de tijd die ik nu nog “alleen” heb, want besef me heel goed dat dit soort dingen dadelijk niet zo makkelijk meer gaan met een baby, daarom nu extra van genieten :) 

Terug
Bovenaan