Uitgerekend September 2019

Hier ook eentje in de stuit, ik voelde haar hoofdje de afgelopen week ook echt meerdere keren tegen m’n ribben.
Vandaag 32+3, dus ze heeft gelukkig nog even om zich om te draaien, al zegt mijn voorgevoel dat ze wel eens eigenwijs zou kunnen blijven liggen zo. Net op controle geweest en kreeg de tip om als ze beweeglijk en druk is even op knieeën en ellebogen te gaan zitten, dan heeft ze wat extra ruimte en draait zich hopelijk om.
Over 2 weken hebben we de liggings echo, als ze dan niet is gedraaid gaan we de mogelijkheden bespreken. 
Dus fingers crossed, ook voor alle andere eigenwijze baby’tjes! ?

Hier een continu draaiende baby. Ik denk dat het echt om en om is geweest tijdens alle vk checks. De ene keer ligt hij in stuit, dan dwars en dan weer goed. Hij heeft blijkbaar nog ruimte zat (33+3 weken) dus ik maak me vooralsnog niet druk. 
Ik ben zelf in stuit geboren, gewoon vaginaal. Maar ik was wel de tweede voor mijn moeder dus dan is t alweer een ander verhaal. Ik ga er wel voor dat, mocht hij tzt nog in stuit liggen, ik evengoed gewoon mag bevallen. Maar ik ga nu gewoon van t positieve uit en bij mijn volgende vk check ligt hij dan gewoon goed om.
Ik heb wel heel erg veel pijn aan mijn schaambot, denk ik. Of dat is bekkenpijn, dat kan ook. Ik weet niet waar je bekkenpijn hoort te voelen. Als ik opsta en loop doet links onder echt heel erg zeer. Maar meer als een blauwe plek op een stukje bot, geen spierpijn ofzo. Het is vooral als ik de dag ervoor 'veel' heb gelopen of gedaan. 
Ook vandaag voor het eerst wakker geworden met kenkels (kuiten die overgaan in je enkels). Ik voel me net de tante van Harry Potter, zo opgeblazen.
Ik vind het balen omdat ik verder een hele makkelijke zwangerschap heb tot nu. Ik heb het 1e en 2e trimester alle kwaaltjes overgeslagen en mocht met 30 weken al stoppen met werken ivm schoolvakantie. En juist nu ik dus rust heb, krijg ik overal last van. Ik schaam me gewoon dat ik klaag.
Diep respect voor iedereen die nu nog aan t werk is! Hulde voor jullie.

Hihi ik moest lachen om de kenkels! Het is nog niet zo erg dat mijn kuiten rechtstreeks doorlopen in mijn enkels maar ik vind mijn voeten en vingers wel dik worden! ‘s Avonds staan mijn slippers wel in mijn voeten. We hebben maar geluk dat we ons niet meer in winterlaarzen hoeven te proppen :)
Ik voel me gisteren en vandaag echt zó zwanger. En ik moet nog 7 weken! Soms vraag ik me echt af waar ik het moet laten als hij nog groter wordt. Gelukkig over twee kleine weken met verlof. 

Zazousept jij schrijft precies mijn gevoel! Vandaag 33 weken en vraag me echt af hoe ik er dan in godsnaam uit zie. Voor me gevoel komt ze nu al soms door me huid heen. Ze is ook wel wat bovengemiddeld maar toch! Haha

Anemoontje: Ja hier ook een flinkertje. Hij loopt een week of 2 a 3 weken voor en mijn buikomvang ook. Dus aks ik bedenk dat ik eruit zou zien als 36 weken vind ik het weer minder gek ;)

Prilgelukseptember: pijn aan je schaambot is wel degelijk 'bekkenpijn'. Tussen de beide delen van het schaambot zit een stuk kraakbeen dat zachter en soepeler wordt (verweekt) vanwege de zwangerchap (zit dus aan de voorkant). Het bekken moet wat meer meegeven om het kindje er door te kunnen laten bij de bevalling. Als je ergens in je bekken pijn krijgt (kan ook aan de achterkant zijn, daar zitten ook kraakbeenverbindingen), is het wel een beetje oppassen geblazen qua doseren in bewegen.
Mientjeeee: ook ik voel de baby vaker en krachtiger! Maar soms toch ook hele gedeelten van de dag niet. Meestal als ik even rustig zit/lig gaat mevrouw los. Het leuke is dat ze nu meteen reageert op aanraking van man of dochters. Eerder was het dan juist meteen stil, alsof ze aan het aftasten was. 's Ochtends lig ik tegen mijn man aan met mijn buik (tegen zijn rug) en dan voel ik dat ze wakker wordt. Op het moment dat ik tegen mijn man aankruipt begint ze te bewegen en te schoppen. Mijn man voelt dat dan.. gooooodmorning! Haha.
MelissaW: nog niet eerder gehoord van teruggeplopte navel. Kan het zijn dat het kindje meer ingedaald is en je buik ook 'zakt' en je navel meer ruimte krijgt?
Volgens mij hier ook wat aan het indalen. Als ze begint te bewegen 'schiet' mijn blaas vol en voel ik het dieper in mijn bekken. Ook voel ik echt elke dag wel dat ze de hik heeft, en dat voel ik onderin mijn buik. Dus ik hoop dat ze met het hoofd naar naar beneden ligt.. Dinsdag de liggingsecho, dus zal mij eens benieuwen!
Nog geen last van 'kenkels' hier, maar ik stond vandaag voor de spiegel en ik vind dat het er down under maar gezwollen, ahum, uitziet! Hebben jullie dat ook??? Tjonge. 

@Eefje:
Ik voel de hik nu idd ook heel diep in mijn bekken, en in mijn kont haha. 
Heb nog niet het idee gehad dat het down under opgezwollen is. Heb wel gelezen dat het beter doorbloed raakt en aangezien alles uitzakt zou het me niet verbazen ;)

MelissaW: Ik heb dat ook, dat mijn navel eerst verder naar buiten stond en nu weer wat ingetrokken is. Ik had zelf inderdaad de conclusie eraan verbonden dat de baby waarschijnlijk wat is ingedaald waardoor er weer meer ruimte komt, maar zeker weten doe ik dat ook niet.
Ik ben inmiddels 35+2 zwanger. Afgelopen week tante geworden van een nichtje, mijn broer en schoonzusje hebben ook de eerste mogen verwelkomen. Ik ben nu nog meer benieuwd naar hoe onze kleine meid eruit ziet. Ik denk ook veel na over de bevalling, maar ja daar kunnen we toch geen zinnig woord over zeggen.
Ik merk wel dat ik vaker harde buiken heb nu die gepaard gaan met wat lichte krampen, maar het zal allemaal vast ter voorbereiding zijn.
Succes nog allemaal met de laatste weken en lekker genieten! Voor je t weet is het zover! ??

Terug
Bovenaan