Uitgerekend September 2019

Wat leuk JoyceJ! Met jullie dochter straks erbij twee nichtjes qua leeftijd ongeveer even oud! 
Trouwens een vraagje: wij hebben nog een ronde box die we gewoon weer gaan hergebruiken. Het is volgens mij de Bopita. Nu is het boxkleed 'kwijt' in de familie.. Dus als deze niet gauw boven water komt, ga ik een nieuwe bestellen. Echter, er is niet zoveel keus in ronde boxkleden. Iemand nog meer een ronde box en een goede tip? Ik kwam een site tegen en daar kon je twee kanten laten bedrukken en dus zelf kiezen uit een aantal stofjes. Maar dat was iets van 80-90 euro. En dat vond ik toch best prijzig. Verder zijn de ronde boxkleden dungezaaid, er is wat minder keus. Ik wil niet een te drukke met allerlei figuurtjes, maar gewoon wit/ecru is ook een beetje saai (de box is zelf ook al wit). Aan de andere kant, een rustige kleur en dan het speelgoed en een hydrofielluier erbij denken waar ze op ligt.. dan wordt het vanzelf wat vrolijker.
Mocht iemand in ieder geval een tip hebben qua site/leuk adresje, dan houd ik me aanbevolen!
Zelfde geldt ook voor wat leuke accesoires en een hanglamp voor op de babykamer. Wil vanaf volgende week het kamertje een beetje 'af' gaan maken, dus ook daar zijn tips welkom!
Alvast bedankt!

Ik heb laatst boxkleed (en een heleboel andere spullen) besteld op mamaluu.eu
Allemaal zelfgemaakt door een dame en je kunt zelf de stoffen kiezen, bijvoorbeeld een combi van gekleurde wafelstof met een printje. 
Een los boxkleed kostte geloof ik €35,- daar en zag dat je ook rond kon kiezen, moet je alleen even de diameter doorgeven.

Eefje Geen tips over ronde boxkleden, ik vond het ook weinig en heb daarom maar een rechthoekige box gekocht ? Jammer dat je familie 'm kwijt is geraakt! Haha.
Maar weet iemand ook hoeveel boxkleden je moet hebben? Is 1 genoeg? Of toch handig om er 2 te hebben? 
Wat doen jullie? 
En ik heb nu ook 's nachts enorme pijn in mijn heupen, maakt ook niet uit op welke kant ik lig ze doen tegelijkertijd pijn. Herkent iemand dit? Ik kan ook niet meer op mijn rug liggen dus ik heb geen posities meer waarin ik wat verlichting kan vinden. Waarschijnlijk is dit ook gewoon het bekken? 
Moeeee vandaag en nu onderweg naar Amsterdam voor een late lunch met vrienden, helemaal de gay pride vergeten dus lekker druk in de trein, heb ik even geen zin in ? 

ZazouSept: het is idd vanwege die betere doorbloeding. Komt vast wel weer goed.
Anne Nas: dank voor de tip!
Minni: ik heb altijd 1 boxkleed gehad. Ik legde de kids eigenlijk altijd op een hydrofielluier in de box (dus op het kleed). Om het kleed te beschermen tegen spuugjes en kwijl etc. Dus hoefde ook niet zoveel in de was.
Van die heupen herken ik ook. Ik heb het alleen afentoe. Ik draai dan in de nacht weer op mijn andere zijde.
Ik heb vandaag trouwens voor het eerst ff een (hormonale) baaldag. Baal van alle kleine klusjes die nog gedaan moeten worden (er lijkt maar geen eind aan te komen), kids die druk doen en steeds maar om mij roepen terwijl manlief ook in de kamer zit (maar eigenlijk valt het wel mee, en heb ik gewoon een humeurtje en daar baal ik dan weer van,  dat ik het uitvergroot), druk kind in mijn buik, feit dat ik zo weer moet gaan koken en geen zin heb. Bah. Gewoon even mijn dag niet...?

@Eefje; wat herkenbaar,.. ik heb niet een hormonendag maar -weekend geloof ik ? 
Ik heb nog een vraagje aan jullie allemaal. De intaker van de kraamzorg adviseerde om geen kunstvoeding in huis te halen als je borstvoeding gaat geven omdat je het dan sneller opgeeft. Mocht het wel nodig zijn dan is het na overleg met de kraamverzorgster zo in huis gehaald. Hoe denken jullie hierover?

Bedankt allemaal voor het medeleven voor de dood van mijn kat. Ik heb het er een dikke week moeilijk mee gehad. Nu wordt ik gelukkig emotioneel weer wat stabieler.
@Minni, herkenbaar die heupen 's nachts. Ik draai om het uur van mn ene op mn andere zij. Ik wordt echt wakker van de pijn (en dat ik dan ook gelijk moet plassen). Het lijkt mij zo lekker om eens weer een keer echt goed te kunnen slapen, maar dat zal nog wel even duren haha.
@ZazouSept, ik ga wel flesvoeding in huis halen. Ik wil graag borstvoeding geven, maar niet ten koste van alles. En vindt het fijn om voor de zekerheid de voeding te hebben staan, mocht het echt niet lukken. 

minni, bedankt voor het delen van het verhaal van die vriendin? Morgen ga ik contact opnemen met de verloskundige wat betreft slapen. Schoonzusje heeft ook medicijnen gekregen toen slapen niet meer ging. Daarnaast voldoet deze dosering van omeprazol ook niet meer met de maagzuur. Dus hopelijk kan de dosering omhoog, want nu al een aantal dagen weer spugen omdat alles omhoog blijft komen ? 
Ik ben er wel klaar mee eigenlijk? gelukkig hebben beide zusjes ook geen roze wolk ervaren tijdens hun zwangerschappen dus kan goed me verhaal kwijt en ook wel weer met hun lachen om hun ervaringen van toen.
Gister heeft een vriendin mijn benen gemasseerd ivm de rusteloze benen. Was heel lief en fijn☺️ 
Ik ga de bal denk gebruiken voor de eerste weeën thuis opvangen en zal eens vragen in het ziekenhuis of zij ze ook hebben. Met Zwangerfit gebruiken we ze idd ook voor oefeningen voor de bekkenbodem?
Hoop dat de dwarsliggers minder dwars gaan doen de komende tijd en uit zichzelf gaan draaien? 
Mamaluu is idd een leuke site denk. Thnx voor de tip!!?? 
Mijn vriend heeft dit weekend een nieuw bed voor ons gemaakt van steigerhout. Hij is super tof en ideaal ook: zo hoog dat klossen niet meer nodig zijn straks✅ en ik me nu lekker op bed kan laten vallen? 
Volgende week vrijdag verlof, inmiddels maak ik me geen zorgen meer om verveling. Ben zo toe aan rust, lezen, lekker keuvelen in huis, kleertjes wassen en uitzoeken, Netflix ? kom maar op!

Minni ik heb dat ook in mijn zij en heupen. Draai ook erg veel in mijn slaap om lekker te kunnen blijven liggen. Ben zo blij als ik straks weer op mijn buik kan slapen, ik kan echt niet wachten Haha.
zazou ik begrijp ergens wel de gedachtegang van je kraamhulp maar ga toch zelf wat in huis halen. Ik sta voor beide opties nog open en vind het toch fijn om wat achter de hand te hebben, geeft me rust denk ik.

Terug
Bovenaan