Uitgerekend September 2019

Zo weer even bijgelezen.. Fijn dat ik niet de enige ben die down under wat opgezet is.. Ik schrok er zelf van.. En dacht wat is dit maar het is dus heel normaal.
Ik ben zondag verrast met een babyshower ??.  Gewoon klein gehouden met mijn ouders, zussen, schoonouders en schoonzus en alle aanhang en nichtjes. Wist totaal van niks en was dus enorm verrast. Ondanks ik absoluut geen babyshower wilde vond ik het super. We hebben rompers gemaakt met textiel stiften. Een quiz voor mij en me vriend. En ze hebben namen, en het geslacht geraden. Niemand had de namen goed. Alleen mijn moeder en schoonmoeder hadden dezelfde jongensnaam. Wat bijna onze naam is. En hadden beide bijna zelfde meisjes naam maar die was fout. Maar jongens naam scheeld maar 1 letter. Dus als het een jongen wordt ben ik heel benieuwd naar hun reactie ?.
Verder heb ik sinds gister deels verlof ipv 4 dagen werk ik nog 2 dagen. Dit nog 2 weken. Dus het aftellen is begonnen. Ook zijn we her huis aan het afwerken. En is het de bedoeling om volgend weekend erin tegaan. Ik ben er zo aan toe weer mn eigen huis.
Inmiddels morgen 33 weken dus laatste weken genieten in ons eigen huis. En in spanning wachten op ons kleintje ❤️

AvdS: dank voor de tip! 85 euro wel duur voor boxkleed. Heb inmiddels een ander adresje gevonden daarvoor. Idd verder een leuke site!
Mamapatty: Wildlands nog een beetje doorhekomen??
Liekeseptbaby: Gezellig die babyshower! En kan me helemaal voorstellen dat je toe bent aan je eigen huis!
Wij hadden vandaag weer controle. Jippie! De baby is ingedaald en ligt met het hoofd naar beneden! Zo blij mee! Ik voelde het al wat dieper in mijn bekken, dus ik had al een vermoeden. Draait nog wel lekker om de as en is heel krachtig en bewegelijk. De liggingsecho bevestigde het ingedaald zijn. Ze hebben meteen even alles opgemeten en ze is gemiddeld qua grootte en wordt nu geschat op 2600 gram. Er komt nu per week 150-250 gram werd gezegd, dus over 4 weken (dan 40 weken) zou ze iets van 3,5e kilo zijn. Klopt wel aardig met mijn andere dochters qua ontwikkeling. Die waren beide 4 kilo en geboren bij 42/41 weken.
Nou.. het kraampakket is bezorgd en ook een stoel voor onder de douche om evt zo de weeën op te vangen. Verder nog wat accessoires besteld.. komt ook vandaag en morgen binnen. Lekker nestelen dus en morgen nemen we de verfkwast ter hand! Hoop de babykamer binnen een week redelijk af te hebben en onze kamer en die van mijn dochter ook. De keuken nu bijna klaar (dat doet een schilder).
Ik ga weer even verder, fijne dag allemaal!
Groet, Eefje

Eefje-  Gister was ik aan het eind van de dag wel flink gesloopt haha! Vandaag een beetje spierpijn in mijn benen maar daar blijft het gelukkig bij? Wat een prachtige dierentuin en er is echt van alles te doen , we hebben echt een superdag gehad !
Vanmorgen op de groeiecho was ook alles weer dik in orde, mannetje groeit goed en is ook lekker aan het indalen. Over 2 weken de liggingsecho gepland, hopelijk blijft 'ie mooi liggen zo !

Mamapatty: fijn dat het een geslaagde dag was! Met name ook gezien de andere ervaringen van de vakantie. Inmiddels weer lekker thuis en ook de babykamer af?
Mooi ook dat de groeiecho goed was! 
Soms vind ik het nog steeds zo onwerkelijk.. dat wanneer je naar de echo kijkt dat je dan bijna niet beseft dat wat je ziet zich op dat moment écht in jouw buik plaatsvindt! En als alles dan goed gaat.. Het blijft een wonder dat er echt een mens in je is ontstaan en groeit.
Wij hebben nu een naam, maar ik kan de baby er nog niet goed mee aanspreken. Daarvoor moet ik haar echt zien buiten de buik. Het onwerkelijke heeft ook daarmee te maken.
Ik vind het nestelen trouwens heerlijk! Lekker bijna alles in huis.. ? En straks de eerste kleertjes en lakentjes wassen. 
Wij gaan niet meer op vakantie, maar ik hoop in de herfstvakantie lekker met z'n vijfjes naar een Landal of Center Parcs park te gaan. Er even uit na een druk seizoen en de baby is dan ook een week of 6. Gewoon rustig aan, lekker zwemmen, wandelen.. Begin november geven we dan een kraamfeest.

Eefje-: De babykamer is helaas nog niet af. Net voor we op vakantie gingen, kwamen we er achter dat er een lek (waarschijnlijk nooit gedicht en gemeld door de vorige bewoner) in het plafond zit waardoor we een deel weer opnieuw moeten doen helaas.. wel alles in huis gelukkig !! Mijn tas staat ook al klaar mochten we naar het zh moeten, op een lekkere joggingbroek voor mij na, dus dat is fijn! Van de week willen we de box opzetten en gezien ik eigenlijk vrijwel alles nog had liggen van de jongste is het na het verven alleen nog alles in elkaar zetten en inrichten.
Ik heb wel bedacht dat ik me maar ga focussen op de dingen waar ik wél wat mee kan, vandaar dat ik ook de laatste spulletjes al heb besteld, dan steeds stil te staan bij die kamer waar ik zelf toch niks aan kan doen nu.. het bedje is zó opgezet en als het moet kan de baby ook een tijdje bij ons op de kamer.
Dat onwerkelijke is hier ook heel erg.. het is zo'n gek idee dat we straks een gezin van vijf zijn, dat alles straks weer op z'n kop staat en we weer in een nieuwe situatie terecht komen. En dat al binnen enkele weken..

Mamapatty: Wat vervelend van het lek, maar inderdaad, de spulletjes zijn zo in elkaar gezet. Misschien ook wel het voordeel van de derde, dan word je toch makkelijker. Als onze slaapkamer klaar is en het wiegje staat ben ik al heel blij! Babykamer is dan een tweede, al ga ik er wel voor deze over een week af te hebben. Maar ik doe gewoon per dag wat ik kan. Ik heb ook lekker de laatste spulletjes besteld: zoals een mooie plafondlamp en poster voor aan de muur, een nieuw stoelkussen, nog een mooie aankleedkussenhoes en wat extra stretchbroekjes voor na de bevalling.. ? (ik vind die 2 in het kraampakket te weinig en vond ze toch wel heel prettig wanneer je met dat dikke kraamverband rondloopt de eerste week). Moet alleen nog wat verzorgingsproducten en een nieuw kolfsetje en een fles. En idd ook wat kunstvoeding in huis.
Wanneer ben jij uitgerekend? Ik 6 september. Wat je zegt.. nog maar enkele weken.. dan is het al zover. Ik vind het wel óntzettend fijn dat alles nu vanwege de vakantie qua school, clubjes en speelafspraakjes stil ligt.. geeft iets meer rust in het geheel.
Sterkte met het herstellen van het lek en stap voor stap door de dag!

Yeeeey!!! Vandaag officieel verlof.... twee weken eerder dan ik eigenlijk wilde, maar ik was er zooo aan toe... 
Zondag ontzettend last van nesteldrang gehad waardoor ik nu al twee dagen een irritant gevoel in mn buik heb. Een soort menstruatie-achtig gevoel maar geen kramp ofzo... 
Vandaag komt de kraamhulp langs en daarna eventjes gaan liggen. Ben echt een beetje bang dat ze ineens eerder komt ofzo ??

Eefje-: Balen is het zeker,  maar vast wel gauw op te lossen! En anders vinden we ook wel weer een manier ? 
Ik ben 13 september uitgerekend, maar denk dat de kleine eerder komt. Ook omdat mijn jongste zoon met  37.5 is geboren maar dat geeft helemaal geen garantie natuurlijk dus we zullen zien.
De vakantie kwam echt op hét perfecte moment! Heerlijk rustig wakker worden, niet gelijk haasten maar ergens vind ik het ook wel weer lastig om daar een ritme in te vinden. Het niks moeten is gewoon echt genieten nu !!

Terug
Bovenaan