Uitgerekend September 2019

Majom: ik sluit me aan bij Prilgelukseptember. Geen afspraken over en we gaan voor thuis. Mijn man weet dat het op zeker moment kan gaan gebeuren en zal daar uit zichzelf zowiezo ook rekening mee houden als hij afspreekt met vrienden.

Majom mijn vriend drinkt nauwelijks tot nooit dus dat maakt het wat makkelijker. Wel hebben we eind augustus nog een bruiloft (ben dan 37+4). Denk dat er dan wel een drankje gedronken word maar echt “dronken” voelt voor hem nu ook niet meer relaxt 

Zo moest ook even bijlezen! Hier afgelopen weekend naar België geweest voor een wedstrijd van mijn vriend. Was erg leuk, eigenlijk heel fijn zo'n break in je verlof nog. Ik voelde me verder goed dus dat hielp gelukkig mee. Merk nu wel dat sinds we thuis zijn en de spanning voor de wedstrijd is verdwenen het echt aan het rommelen is in mijn buik (vandaag 38 weken). Zometeen controle bij de verloskundige.
@ Majom: mijn vriend drinkt niet (i.v.m. sport) dus dat scheelt een hoop. Mocht hij wel hebben gedronken dan had ik hem gevraagd vanaf week 37 het te houden bij max twee biertjes denk ik? 
Van die warmte sluit ik me bij bijna iedereen aan. Ik heb het echt warm, slaap zonder dekens en van mij mag alles open staan. Mijn vriend (die het normaal altijd warmer heeft) zit soms met een plaid op de bank haha! Geen gezwollen enkels of vingers hier. Ik drink zeker 2,5 liter water per dag + nog ander drinken dus misschien helpt dat nog? 
Ik ben nu zo benieuwd wanneer onze kleine man zich gaat melden. Ik ga gewoon uit van zeker nog twee weken maar gister dacht ik even dat het wel eens kon gaan beginnen. Spannend allemaal hoor!!

Weer een hoop bijgelezen. Het komt nu steeds dichterbij,  en mijn oudste zoons zeggen elke dag dat ze niet meer kunnen wachten..  heerlijk!!
Wat betreft het drinken, ik ga ervan uit dat manlief dat zelf in de gaten houd.. hij is immers oud en wijs genoeg? 
Sinds gister is mijn man weer aan het werk, dus weer een beetje ritme in huis. Ik mis het wel hoor, hij nam regelmatig onze jongste mee op pad, oudste doet zijn eigen ding en dan kon ik ook even gaan liggen.. fulltime mama zijn valt me wel even tegen nu! Stomme hormonen en zo mobiel ben ik niet meer, dus veel verder dan de speeltuin kan ik gewoon niet, gelukkig zit die aan het eind van de straat haha!
Waar ik wel serieus mee in mijn maag zit; de kraamweek! Eefje- misschien voor jou herkenbaar? Een week verplicht binnen blijven, vooral het feit dat je met de andere kids geen kant op kan.. het is dat het moet maar dat kan me echt gestolen worden..

Mamapatty: ik zie juist niet zo op tegen de kraamweek. Ik houd ervan te cocoonen en even helemaal gericht te zijn op de baby, het nieuwe weer. De oudsten gaan naar school overdag en het scheelt dat wij een bedrijf aan huis hebben. Mijn man is dus elke dag 'thuis' en brengt/haalt de kids. Dat geeft rust. En we hebben ruimte om huis met een heerlijke veranda. Dus ik ga zeker naar buiten en lekker met de baby in de hangmat. En misschien ook al wel stukje wandelen? Ik ga het helemaal op mijn gevoel doen.
Het enige waar ik misschien beetje tegenop zie is wie er van de kraamzorg komt. De vorige keer hadden we het niet getroffen en dan iemand de hele dag om je heen te hebben.. Daarom nu ook voor maar 3 uur kraamzorg per dag gekozen. Ik red me wel met de baby. Even op gang geholpen worden met voeding, in bad etc. En dan kom ik het meest tot rust als ik lekker mijn gang kan gaan.

Eefje- Het alleen zijn met de baby vind ik dan weer wel een heerlijk vooruitzicht! Gelukkig hier ook een fijne tuin dus kan al gauw wel naar buiten.. het zit meer in mijn hoofd denk ik.
Hier ook gekozen voor 3 uur kraamzorg p dag, niet heel de dag een vreemde om me heen die me verteld wat ik wel en niet moet doen,  kan daar slecht tegen! De jongste werd steeds boven op bed gelegd door de kraamzorg, logisch maar als kraamvrouw zit je er echt niet om te springen om voor elke voeding trap te gaan lopen? dus ik ben heel benieuwd hoe het dit keer gaat zijn!

Bij de intake van ons kraambureau vertelde ze dat we het zeker moeten aangeven als de kraamverzorgster niet matcht met ons. Schijnt vaker voor te komen en het is zonde als je geen leuke kraamtijd hebt omdat je geen klik hebt met je kraamverzorgster. Zou ik gewoon in het achterhoofd houden @Eefje!

Hie kijken we gewoon per keer hoe het ervoor staat en als manlief wat wilt drinken. Als je weeën komen beval je natuurlijk niet gelijk. Qua hoeveelheid zal hij wel wat rekening mee moeten houden :)
Naar kraamzorg ben ik ook benieuwd. Wij hebben wel genoeg uur ivm dat het de eerste is. Mocht het niet klikken of wilen we minderen, dan kunnen we dat aangeven.  Wel zo'n prettig idee. 
Verder nu in de avond wel iets meer gespannen/gevoeligere buik. Zullen de voorbereidingen zijn...

Terug
Bovenaan