Uitgerekend September 2019

Ik vond het wel een goed punt wat betreft alcohol! Had er nog niet echt over nagedacht maar naar aanleiding van jullie berichten hebben wij thuis afgesproken dat er vanaf 37 weken niet meer dan twee drankjes genuttigd worden, haha. 
Hij wil ook heel graag fris zijn als het zover is dus hij zei ook dat hij waarschijnlijk gewoon even helemaal alcoholvrij door het leven gaat. 
Ook fijn om te zien dat iemand heel veel water drinkt! Ik drink zo 3.5 liter vocht per dag en ik weet niet waar ik het allemaal laat eerlijk gezegd. Heel veel plassen moet ik niet :p

Even voor de dames die ook problemen hebben met de babydump levering, Instagram. Ik word al 2,5 week van het kastje naar de muur gestuurd met beloften, teddyberen en excuses maar steeds geen wagen. Gister via Instagram een chat geopend, direct iemand die reageert (geen irritant wachtmuziekje die je na 35 minuten zelf maar wegdrukt) en vandaag mijn wagen binnen. 
Moet wel zeggen dat ik niet mijn volledige bestelling heb. Ik mis de reistas, een wiegdeken en een lakentje, maar de wagen is in ieder geval binnen. 
Even chatten heeft echt wel zin dus!

Super al die reacties. Wij kwamen omdat we naar een verjaardag gingen op het alcohol onderwerp. Ik ben nu 34.2 zwanger, dus dat mijn vriend een drankje doet vindt ik geen probleem. Natuurlijk past hij nu ook wel op dat hij niet echt aangeschoten/dronken is, want stel je voor dat het toch al begint. Verder neigen we nu naar bij week 36 of 37 weken max 1 drankje, zodat hij altijd kan rijden. Maar zou ook goed kunnen dat hij dan toch voor geheel alcoholvrij gaat.

Even inhakend op het Babydump verhaal. Wij zijn ook niet laaiend enthousiast. Hadden vrij vroeg een kamertje en de wagen besteld. Gelukkig werden we netjes gebeld dat het geleverd zou worden en was dit nog allemaal voor het hele distributie verhaal. Dus afspraak dat ze tussen half 12 en half 4 zouden komen. Om 4 uur nog niemand gezien, telefonisch niet bereikbaar. Uiteindelijk stonden ze om kwart voor 5 voor de deur maar de man die kwam bezorgen kwam zonder spullen naar de voordeur om even te checken of t wel kloptte dat wij 2 ledikantjes en 2 commodes hadden besteld van 2 verschillende lijnen, Uhm nee. We hadden een kledingkast van een andere lijn besteld maar dit was dus verkeerd doorgegeven. Wel het ledikantje en commode neergezet en gemonteerd maar dus nog geen kast. Daarna ontelbare keren gebeld, gemaild etc over wanneer die kast alsnog zou komen. Uiteindelijk iemand te pakken gekregen (tip, bel vlak voor sluitingstijd). Kast werd uiteindelijk geleverd (3 weken na de datum dat ze eigenlijk zouden komen) is de deur beschadigd. Hebben de mannen geprobeerd dit met witte verf weg te werken maar je bleef het heel lelijk zien. Nu dus nieuwe deurtjes in bestelling. Weer niks gehoord, mailen, bellen, fb messenger etc alles geprobeerd en gister eindelijk te horen gekregen dat het nog 2 weken duurt. We zouden ook een extra plankje krijgen voor aan de hang kant maar dit was nu toch erg lastig en moest apart besteld worden dus zou 30 euro gaan kosten. Vind dit echt geen goede service. Gelukkig de rest wel allemaal binnen en in de winkel ook super goed geholpen maar via de webshop en klantenservice geen goede ervaring.

Aangezien september dichterbij komt ga ik steeds meer nadenken over het volgende. Heb hier ooit in het begin van de zwangerschap al eens een topic over geopend maar ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken aangezien jullie ook rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.
Mijn uitgerekende datum is 25 september. De gyn heeft al gezegd dat ivm groei van de baby en mijn zwsuiker ik waarschijnlijk niet langer dan 38 a 39 weken zal lopen, ik zal dus hoogstwaarschijnlijk ingeleid worden. Hier hoor ik volgende week of die week erna meer over.
De broer van mijn man gaat 19 september trouwen. 6 dagen voor mijn uitgerekende datum dus. Nu ben ik heel benieuwd wat jullie zouden doen want ik zie best wat uitdagingen.
Stel de bevalling komt natuurlijk op gang of ik wordt vrij vroeg ingeleid dan is de baby er waarschijnlijk al op die dag en dan is de vraag wat is wijsheid, ik wil borstvoeding geven en kolven na enkele dagen lijkt me haast niet mogelijk of wenselijk. De baby meenemen ook niet lijkt me. Als ik nog in mijn kraamweek zit vraag ik me af hoe groot de kans is dat ik in staat ben om naar de bruiloft te gaan plus of dat realistisch uberhaupt. 
Nu kan t ook zijn dat ik nog niet ben bevallen en dan ben ik dus hoogzwanger (39 W en 1D). Wat zouden jullie in dat geval doen?
De bruiloft is ongeveer 45 min bij ons (en ons ziekenhuis) vandaan. We zijn voor de hele dag uitgenodigd en de ceremonie is om 14.30 uur.
Ik wil mijn man zeker niet weghouden bij de bruiloft van zijn broer maar wat zouden jullie doen, als het op dat moment gaande is, als de baby net geboren is of als de baby al enkele dagen oud is. Kan ik vragen dat hij wel naar de ceremonie gaat maar niet op het feest blijft of wat is redelijk.
Ik merk dat ik er best wat over nadenk want vind het super leuk en gun hun echt een mega mooie dag (vorig jaar zelf getrouwd dus weet hoe tof het is en hoe je er naar uitkijkt) maar tegelijkertijd vind ik het ook een lastige situatie.
Ben benieuwd hoe jullie er naar kijken!

Hi JLG, Oeh wat lastig zeg! Ik zou het gewoon even aankijken of je erbij kan zijn of niet. Als je wel wilt gaan zou ik sowieso bij de ceremonie aanwezig zijn. Ik neem aan dat je zwager en schoonzus echt wel begrip hebben voor jullie situatie op dat moment dus of net bevallen of hoogzwanger.

Zelf ben ik 24 september uitgerekend en heb 18 oktober een bruiloft van m’n man zijn beste vriend. Hij is ook nog eens getuige. Ik weet dat ik sowieso bevallen ben tegen die tijd. Alleen het zou kunnen zijn dan ik net een week bevallen ben. Dus ik ga naar de ceremonie naar huis om te voeden. Zij hebben dan een receptie/borrel. Hopelijk kan ik dan bij het eten aansluiten om na het eten naar huis te gaan. Manlief blijft gewoon. Dus mijn situatie is in dit geval iets makkelijker.
Zou je er niet te druk over maken en vragen aan je vriend/man hoe hij die dag ziet. Wilt hij per se heel de dag erbij zijn? Bespreek alle scenario’s even met hem en vraag je zwager/schoonzus even om de indeling van de dag zodat je daar alvast op kan voorbereiden.

JLG Het is ook heel lastig om nu al te bepalen hoe je je dan zult voelen, welke situatie je dan ook in zit. Dus ik zou denk ik overleggen met het bruidspaar dat je niet weet hoe je er dan bij zit en dat je op het laatste moment besluit wat je wilt doen. Wie weet heb je gewoon wel zin om de hele dag te gaan en anders ga je gewoon weg :)
Ook wat betreft je man, misschien vind je het tzt prima dat hij de hele dag gaat, misschien niet, dat zou ik ook gewoon met hem bespreken. Natuurlijk is het mooi om de hele dag bij de bruiloft te zijn maar ik denk dat hij jou, de bevalling of kraamtijd minstens net zo belangrijk vindt!
En met een pasgeboren baby naar zo'n event kan misschien wel, maar ik zou het zelf een ik niet doen. Je moet dan nog heel erg wennen aan de nieuwe situatie en ik denk dat jouw pet (of die van de baby) helemaal niet staat naar zo'n feestje en alles dat erbij komt kijken om een baby'tje mee te nemen, rustig te houden en ook nog wat van de ceremonie mee te krijgen ? 

JLG Ik sluit me volledig bij Minni aan. De situatie uitleggen aan het bruidspaar, om een planning vragen en verder maar zien hoe je je op dat moment voelt. Het blijft nu toch nog gissen hoe je er dan over zult denken. 
Vanavond de tweede groei echo en liggingsecho. Het zal mij benieuwen, of hij is gedraaid. Ik ben er bang voor.. spannend!!! 

Terug
Bovenaan