JLG: dat zijn lastige situaties mbt een bruiloft. Ik had er bij mijn tweede dochter ook 2 in het verschiet plus een vrijgezellenfeest van mijn broer waarvoor mijn man was uitgenodigd. Bruiloft 1 (van zwager, broer van mijn man) ging plaatsvinden op het moment dat ik 41w en 1 dag zou (kunnen) zijn. Twee dagen ervoor vrijgezellenfeest van mijn broer. En bruiloft 2, dus van mijn broer, was 6 dagen nadat ik 42 weken zou zijn. Nou.. dat was ook even afwachten allemaal! Want bij de eerste had ik de 42 weken aangetikt, dus grote kans dat ik rond 41 weken nog zwanger was.
Dat was dus ook zo. Uiteindelijk mijn man op zaterdag naar het vrijgezellenfeest, maar wel voor middernacht thuis en mijn moeder standby bij ons thuis. Op maandag zou dan mijn zwager trouwen, maar op zondag zijn we om half 10 's ochtends bevallen.. ? Dus ja.. die bruiloft de volgende dag.. wat te doen? Wij zijn naar de ceremonie geweest in het stadhuis en de baby bleef bij de kraamverzorgster (half uurtje rijden). Mijn man is 's avonds nog even naar het feestje geweest, maar om 22:30 uiterlijk weer thuis. Ik heb daar geen moeite mee gehad, ik vond het belangrijk omdat het zijn broer was. Ik bleef lekker tuttebellen met de baby thuis. Misschien scheelde het ook dat het de tweede was?
Helaas bruiloft van mijn broer uiteindelijk gemist omdat onze dochter een virus opliep en hoge koorts kreeg en opgenomen moest worden in het zh (ander verhaal). Maar.. mijn broer had voor mij en mijn zus wél een speciale kamer geregeld in het hotel waar wij even konden rusten, ons terugtrekken en voeden. Hier dus geen gebruik van gemaakt zelf, maar wel heel fijn idee. Wij waren anders nl. gewoon gegaan met onze 13 dagen oude baby (en dreumes van 1,5).
Volg jullie gevoel en beslis eventueel op het moment, de dag zelf. Zo afhankelijk van hoe je je dan voelt, wel/niet bevallen bent, hoe het dan gaat met jou en de baby...
Minni: bij ons staat al vanaf het begin vast dat we thuis willen bevallen (tenzij er een indicatie komt om naar zh te gaan). De oudsten zijn ook beide thuis geboren. Omdat dat goede ervaringen waren, willen we nu graag weer thuis bevallen.
Juffielies: ik hoop dat de moxa therapie aanslaat en de baby draait! Ik hoorde laatst iets over 'spinning baby's' (als ik het goed onthouden heb) en oefeningen die je kunt doen die mogelijk de baby uit zichzelf laten draaien. Je zou eens kunnen googelen?
Vandaag heb ik zelf even een ledikant matras bij de Ikea gehaald. We zijn er zo langzamerhand bijna met alle spulletjes! Volgende week wil ik alles klaar hebben.