Uitgerekend September 2019

Allemaal super bedankt voor jullie lieve reacties. Ik bekijk het gewoon per dag en ik heb zeker al met ze gesproken over de mogelijke scenario's. Ik wil natuurlijk het liefst gaan en in bijna alle gevallen zal mijn man sowieso even gaan. We zien wel hoe het loopt, wel heel fijn om te zien hoe jullie er over denken.
Vanmiddag in het ziekenhuis weer een controle. Groei echo en gesprek met gyn. Dan bespreken we ook mogelijk inleiden dus dat is ook best een spannend momentje, even afwachten wat ze gaan zeggen!
Deze week laatste dagen werken en dan ga ik ook met verlof. Heerlijk, kijk er echt naar uit. Ben wel benieuwd wat ik allemaal ga doen om mijn dagen te vullen maar heb wel zin in de ochtenden zonder wekker stellen en de dutjes in de middag kijk ik ook wel naar uit hahahaha.
Ben trouwens ook wel benieuwd naar het groeien/aankomen in de laatste weken. In week 33 zat ik 1 kilo boven startgewicht. Dus in totaal 1 kilo aangekomen maar heb t idee dat er nu wel wat bij is (nu 35 weken zeg maar). Dacht dat je in het laatste trimester eigenlijk niet meer zoveel bij zou komen dus had stiekem gehoopt beetje op de nul lijn te blijven hangen hahahaha. Ook dat gaan we vanmiddag zien/horen.
Hier dames ervaring met inleiden? Zelf of in de omgeving? Hoor dat de weeen enzo wat heftiger zijn of kunnen zijn. Allemaal nieuw voor mij dus geen idee wat ik kan verwachten

Ik ben nu 38 weken zelf vermoed ik eind volgende week dat ik de kleine kan knuffelen. Maar we zullen zien ik heb er veel zin in maar als het nog eventje duurt vindt ik dat ook niet erg geniet nog van mijn zwangerschap en mijn energie is nu wel slecht door verkoudheid dus hopelijk is dat straks over:) 
@floraa sorry dat ik het zeg maar wat een eikel van een ex zeg dat hij druk bezig met zijn nieuwe vriendin terwijl jij hoogzwanger bent en zijn kind verwacht.. Gelukkig heb je een lieve familie om je heen en klink je als een sterke vrouw.. Mag ik vragen hoe lang jullie met elkaar hadden voordat je zwanger werd?
@ weet niet meer wie.. Die zei dat het nog mis kan gaan maar als ik daaraan denk gaat mijn hart al dood dus probeer er niet aan te denken en er gewoon vanuit te gaan dat ik straks een heel lief mooi baby'tje in mijn handen vast heb
@jlg zelf geen ervaringen met inleiden maar ik hoor wel dat het vaker langer duurt voordat je volledig ontsluiting hebt dus dat is volgens mij het grootste nadeel meer of minder pijn is denk meer afhankelijk van persoon dan of je wel of niet ingeleid bent. Waarom willen ze je inleiden?
En wow maar 1 kilo aangekomen dat is wel heel uniek

[quote quote=10235475]Ik ben nu 38 weken zelf vermoed ik eind volgende week dat ik de kleine kan knuffelen. Maar we zullen zien ik heb er veel zin in maar als het nog eventje duurt vindt ik dat ook niet erg geniet nog van mijn zwangerschap en mijn energie is nu wel slecht door verkoudheid dus hopelijk is dat straks over:) @floraa sorry dat ik het zeg maar wat een eikel van een ex zeg dat hij druk bezig met zijn nieuwe vriendin terwijl jij hoogzwanger bent en zijn kind verwacht.. Gelukkig heb je een lieve familie om je heen en klink je als een sterke vrouw.. Mag ik vragen hoe lang jullie met elkaar hadden voordat je zwanger werd? @ weet niet meer wie.. Die zei dat het nog mis kan gaan maar als ik daaraan denk gaat mijn hart al dood dus probeer er niet aan te denken en er gewoon vanuit te gaan dat ik straks een heel lief mooi baby’tje in mijn handen vast heb @jlg zelf geen ervaringen met inleiden maar ik hoor wel dat het vaker langer duurt voordat je volledig ontsluiting hebt dus dat is volgens mij het grootste nadeel meer of minder pijn is denk meer afhankelijk van persoon dan of je wel of niet ingeleid bent. Waarom willen ze je inleiden? En wow maar 1 kilo aangekomen dat is wel heel uniek[/quote]
Nou die 1 kilo is dus inmiddels 3,5 geworden hahahaha. Oeps
Inleiden vanwege verschillende redenen. De baby loopt aardig voor in groei en ik heb zwangerschapsdiabetes. Vandaag gehoord dat ze waarschijnlijk week 38 gaan inleiden zoals het er nu uitziet. Ik heb 2 september een afspraak voor gesprek met de verloskundige over geboorte plan en met de gyn. Dan doet hij een intern onderzoekje om te zien of er al verweking of ontsluiting is en dan prikken we een datum schijnbaar. Super spannend. Komt dan ineens heel concreet dichterbij

3,5 kilo? WoW hihi. Maar als je uitrekent hoeveel je baby weegt, het vruchtwater, de placenta, extra bloed,.. dan ben je dus eigenlijk 5 kg afgevallen in theorie? Ik dacht juist bij zwangerschapsdiabetis dat je veel aankomt. Ik zit inmiddels al over de 12 kg heen. Ik vind dit zelf best wel veel (vooral omdat ik veel overgeef) maar mijn verloskundige vind het heel normaal. Als ik dan jouw 3,5 hoor vraag ik me toch weer af of het niet te veel is bij mij. ?

@Anemoontje: Ik ben helaas met een te hoog BMI aan de zwangerschap begonnen. Ik startte het jaar met goede voornemens rondom gezond eten en sporten want dat leek me ook wel verstandig qua vruchtbaarheid maar toen bleek ik direct zwanger. Het gekke is dat ik mezelf op de weegschaal nu heel zwaar vind maar dat ik qua lichaam eigenlijk alleen een dikke buik zie. Van achteren zie je niet dat ik zwanger ben. Ik heb het idee dat een deel van de meest recente kilo’s vocht zijn,.. let’s hope so. En de baby is net als zijn papa een mama een flinkerdje dus die kilo’s zijn er straks hopelijk ook meteen weer af ;)

Terug
Bovenaan