Uitgerekend September 2019

Hey meiden, 
Ik vind het echt zo heerlijk om dit forum bij te lezen haha. Echt een momentje van de dag. 
Voel me echt weer een beetje de benjamin met mijn 34+3, terwijl het voor sommigen nu echt elk moment kan gaan gebeuren. Zo spannend!? Ik hoop dat ik toch een beetje tijd inhaal doordat ze eerder komt. Ik heb echt vreselijke nachten gehad met spugen door de maagzuur en rusteloze benen. Maar ik zit nog erg ruim in mijn vruchtwater dus heb het idee dat ik een heerlijk zwem en speelparadijs heb gecreëerd daarbinnen waar zij het voorlopig nog wel uit houdt. 
Ik zit nu op +12kg. Vind het zelf vrij netjes en denk dat dat straks er ook wel weer redelijk makkelijk af gaat, zeker als borstvoeding mag gaan lukken. 
Ik ben begonnen met wassen en inruimen van de commode en kledingkast. Maar ik merk dat ik niet zo goed weet waar en hoe ik wat moet doen. Commode: luiers, hydrofiele luiers en billen doekjes ofzo. Qua indeling en overzicht is het nog ff zoeken? #rusteloze moeder haha
Oh ja en de straie heeft hier zijn intrede gedaan? dat beloofd nog wat voor de komende weken?
En welke wasgel hebben jullie? Ik overzie al die keuzes soms niet hoor. Wil graag iets zo natuurlijk mogelijk. Iemand nog een mooi product??

Ik ben ook begonnen met wassen, lekker alles in de laatjes. Superfijn!
Heb gisteren wat verzorgingsproducten gekocht. De wasgel van Naïf (op aanraden zusje) en de Weleda olie voor insmeren na het badje (die ruik je niet, vind ik wel fijn). Beide natuurlijke producten zonder teveel toevoegingen. De haartjes kun je makkelijk meewassen met de wasgel. Weet nog dat shampoo echt overbodig was in het begin.
Vanochtend naar de vk geweest. Nu 37+5. Alles nog rustig en baby zit mooi in het bekken met het hoofd. Wel opnieuw bloed wezen prikken in het zh voor extra ijzercheck nu ik paar weken aan bijslikken ben. En mijn leverwaarden en galzouten worden voor de zekerheid gecheckt omdat ik sinds een week zoveel last van jeuk heb op mijn buik, flanken en borst. Niet hele dag door, maar met vlagen. Ze willen zwangerschapscholeostase uitsluiten.
Ik ben verder tot mijn verrassing maar 12 kilo aangekomen tot nu toe (ze vroeg of ik me nog even wilde wegen). Bij 25 weken was ik 10 kilo aangekomen (ik dacht dat ik bij 29 weken voor het laatst was gewogen, maar bleek dus eerder). Heb toen ook echt enorme groeispurt gemaakt in die periode. En nu de afgelopen 13 weken maar 2 kilo erbij. Ik vraag me af of het ook niet komt doordat ik zo druk bezig ben geweest de afgelopen weken in huis. Dat ik juist misschien iets ben afgevallen in theorie? 
Er is trouwens een achternichtje geboren in de familie en die heeft een naam gekregen die maar 1 letter verschilt met de naam van onze keuze. Ik dacht dat ik met die dingen niet zo zou zitten, en ben zeker voorstander van bij de naam blijven die je zelf mooi vindt, maar ergens baal ik toch wel een beetje. Vooral ook omdat de meiden bij elkaar in de klas gaan komen. Nu spreek je hun naam uit met een 'ie' en die van ons met een 'i'.. dus net andere klank. Maar toch..

Eefje- wat grappig dat je nu al weet dat ze ooit bij elkaar in de klas komen. Je woont vast in een klein dorp :).
Ik zou lekker bij jullie keuze blijven hoor. Jullie vinden het een mooie naam en de kans dat er een kind in de klas of omgeving is met (bijna) dezelfde naam is normaal gesproken niet te voorzien. Wellicht schept het wel een extra goede band tussen de twee ;)
Wij noemen de baby thuis al bij naam, als we met zn tweeën zijn. Niemand weet verder nog hoe onze zoon gaat heten. Ik ben alleen zo gewend aan zijn naam dat ik na een gesprek met mensen vaak aan mijn vriend vraag: 'Ik heb toch niet zn naam genoemd hè.' Ik kan namelijk nogal snel en veel kletsen dus weet dan niet meer of ik m 'baby' heb genoemd of bij zn naam haha. Hebben jullie dat ook?

Leuk om alle berichten weer te lezen. 
Voor mij herkenbaar hoor Prikgelukseptember. Wij hebben ook niemand het geslacht van ons kindje verteld en de naam daarbij natuurlijk ook niet. Maar als ik dan in al mn enthousiasme wat heb verteld denk ik daarna ook, heb ik niet iets gezegd waardoor ze het weten. Nog even volhouden!

Ik heb dat inderdaad ook hoor Prilgelukseptember. In mijn hoofd zeg ik vaak de naam en in het gesprek weet ik het tot nu toe elke keer toch gauw om te buigen in “de baby”. ?
Nog heel even geduld, dan mag de hele wereld het weten. Mijn schoonfamilie is vooral heel benieuwd omdat m’n schoonmoeder aan het begin van het jaar is overleden aan de gevolgen van kanker, nadat ze net wist dat ik zwanger was. Op haar sterfbed hebben mijn man en ik haar verteld dat we iets met haar naam wilden doen, dus hier vragen ze zich allemaal af wat het gaat worden. 
De kleine meid krijgt wel een eigen roepnaam, maar als 2e naam hebben we een variant op mijn schoonmoeders naam gedaan. Zal vast een dingetje worden als ze straks geboren is. Maar toch mooi dat we haar zo kunnen eren. 

Prilgelukseptember ik had het vorige week ook bij een collega. Ze vertelde over haar dochter tijdens haar zwangerschap en toen wilde ik toch zo maar zeggen ja ... doet dat ook in mijn buik! Oh zegt ze je wou het bijna zeggen! Haha gelukkig net op tijd de naam “ingeslikt”.
Vanavond nog een avondje moxa. Merk wel dat het wat doet (die kleine is daarna veel actiever en ik voel Kramp in Mn baarmoeder) hij heeft voor mn gevoel ook al een paar keer in dwarsligging gelegen maar iedere ochtend als ik wakker word voel ik zn hoofdje weer bovenin -.- Dan morgen maar op naar het ziekenhuis voor de draaipoging. Ben benieuwd.. fingers crossed dat het lukt! 

Herkenbaar van de naam! Ik ben ook vaak bang dat ik me verspreek. Hij heeft bij zowel de ouders als schoonouders een ‘werktitel’ haha, dat maakt het iets makkelijker. 

Juffielies: volg je toevallig bo wilkes op instagram van echte Gooische meisjes. Die heeft nu bij baby 3 weer een stuit ligger en is weer ondersteboven gaan staan (handstand) met behulp van haar man en ook deze baby is weer gedraaid. Heeel apart, maar wellicht proberen waard haha!

Terug
Bovenaan