Uitgerekend September 2019

Minni: hier ook nog niet ingedaald hoor. Ze ligt wel wat naar beneden met haar hoofd maar daar is alles ook mee gezegd. Maar ik las dat het indalen zelfs tot aan de bevalling zelf pas kan duren. Dus geen zorgen...
Vandaag controle gehad bij de verloskundige. Met de kleine alles goed, maar moeders raakt steeds verder oververmoeid ? dus gelukkig begon de verloskundige er ook over dat het misschien geen goed idee is om mij langer dan 40 weken te laten lopen. God wat was ik daar blij mee. Als ik aankomende week nog zulke nachten blijf houden ga ik bijslapen in het ziekenhuis met slaapmedicatie. En daarna wordt er waarschijnlijk rond week 38 een gesprek gepland met de gynaecoloog over eventueel inleiden vanaf 39 en max 40 weken. 
lekker IrisK dat ook jouw verlof nu is ingegaan! Geniet ervan?
Juffielies: morgen de draai poging toch? Ga duimen dat het een poging met succes wordt voor jullie? en kan me voorstellen dat je er emotioneel van wordt hoor. 

@eefje  oh wat zal je even balen zeg dat ze ook bijna dezelfde naam hebben gekozen.. Ik zou hem ook gewoon houden tenzij je nog een naam net zo leuk vindt..
Gister bij de gynaecoloog geweest alles was goed bloedruk en gewicht blijven netjes en de kleine is al wat meer ingedaald maar wel veel bewegingsruimte ik denk als bij mij de vliezen breken dat er een waterval uitkomt haha:)
Sommige gaven me goede tips voor de koortslip helaas voelde ik hem aankomen en was het bam en hele grote blaas nooit zo snelle uitbraak gehad.. Ik heb er veel lipblaasjespleisters opgedaan en parfum erop gespoten en nu zit er gelukkig een korstje op.. De gynaecoloog gaf aan dat ik me niet druk moest maken besmettingsgevaar was bijna over dus dat luchte wel op.. Iemand gaf nog een tip voor een verwarmer en daar ga ik nog naar kijken lijkt me wel handig.. 
Wij weten het geslacht niet dus ik verspreek me niet zo snel wel ben ik heel benieuwd wat mensen van onze meisjesnaam vinden die is wel apart (Naam lijkt een beetje op een populaire kinder tv serie van deze tijd) maar wij vinden hem heel erg leuk?  dus als het een meisje is gaan we er gewoon voor en als ze vergeleken wordt dan is 't maar zo.. 

Pfff Annemoontje... ik zie mezelf zelf met hulp van man lief niet op mijn handen gaan staan. Maar als t zal helpen dan heb ik t er zeker voor over.
aanstaande maandag afspraak in t ziekenhuis voor bespreken mogelijkheden om te draaien. Zal eens vragen hoe ze daar denken over handstand praktijken.
Paar dagen terug hadden jullie t over hoe veel jullie zijn aan gekomen. Ik nu ruim 15 kg en ben vandaag 35 weken. Volgens de verloskundige was dit nog helemaal niet zo erg. En zou ik nog zo 3 kg erbij kunnen verwachten. Verder voel ik me nog niet extreem te dik ofzo al met al ben ik nog neg geen 68 kg.
Morgen heb ik mijn lastste werk dag .. joepie! Eigen gaat mijn verlof pas de 29ste in maar heb lekker een paar dagen vooraf erbij gesnoept. Laat het mooie weer maar weer komen !

Weer even een update van de lijst met Nobba & Melissa erbij + nog wat informatie van jongen/meisje. Hoewel we zeker in het begin begonnen met veel meer meiden worden er nu meer jongens verwacht. Ik vind het nog steeds bijzonder dat er geen tweelingen in september worden geboren (of krijgt iemand tóch nog de verrassing van haar leven ;-)?).
Spannend nu hoor! We gaan veel aankondigingen krijgen verwacht ik na dit weekend (warm weer = meer geboortes!). 

Mariekesept.  Ik sta er nog niet tussen ?. 
Uitgerekende datum 25 sept. Geslacht onbekend ?.
Ben ook erg benieuwd wanneer de eerste baby zich nu meld. Ik heb het op dit moment zwaar. Mn schaamstreek doet onwijs zeer omdat de kleine al vanaf week 31 (nu 35w2d) ingedaald is. En nu dus de botten een beetje beurs zijn door de druk.. Maar ook goed zij de verloskundige want dat betekend dat er ruimte  voor de bevalling gemaakt wordt. Maar het doet onwijs zeer vooral met lopen en aan het einde van de dag met opstaan van de bank. Maarja wie weet hoe snel de kleine zich meld en dan hebben we alleen maar voor lief hoeveel pijn we ook hebben gehad. En ik mag niet klagen want heb dus een hele goede en fijne zwangerschap gehad zonder kwaaltjes. Dit is het eerste waar ik last van heb.. Slaap goed verder met soms een nachtje minder maar over her algemeen eeen geweldige zwangerschap gehad!
Succes allemaal met laatste lootjes ❤️

Wat een leuk overzichtje om zo te zien. Laat die eerste aankondigingen maar komen! @Liekeseptemberbaby: dat heb ik af en toe ook. Ik was blij dat hij was ingedaald omdat je wel meer ruimte krijgt bovenin (en ik me ook wat minder lomp of log ofzo voelde) maar af en toe doet het echt zeer down under. Een beurs gevoel op je schaambeen of soms als hij druk beweegt heb ik echt het idee dat hij tegen mijn vjayjay aan duwt. ?

Nou lieve allemaal, helaas, het draaien is niet gelukt. Ik vond het een heftige ervaring vooral omdat ik zelf echt tot het uiterste wilde gaan. Dit betekent dat ze het een keer of 4/5 geprobeerd hebben en ik flink heb moeten puffen tegen de pijn. Ik kan nu wel zeggen dat ik er alles aan gedaan heb en dat geeft me rust. Hij gaf een heel eind mee, maar bleef telkens op hetzelfde punt (dwars) “hangen”. Het is helaas niet anders. Nu gaan we ons oriënteren op stuitbevalling of keizersnede, volgende week terug voor een gesprek. 

Juffielies: wat naar dat het niet gelukt is.. Je hebt er alles aan gedaan! Zelfs zulke pijnlijke draaipogingen. Blijf je nog doorgaan met Moxa en spinning baby oefeningen voor het geval dat? Of wordt de kans te klein geacht dat dat nog gaat helpen?
Ik kan bijna niet geloven dat het nu zo dichtbij is allemaal voor de meesten! Ik ben vandaag zelf 38 weken, maar uit eigen ervaring weet ik dat het ook zo nog 4 weken kan duren.. haha ? In dat geval vermaak ik me nog wel even met wat leesvoer en ga ik denk ik de serie Downton Abbey opnieuw kijken.. zó mooi! 
Ik begin nu dan ook wel een beetje klaar te zijn met alle klussen in huis. Vandaag in ieder geval de keuken klaar, yes! En lekker de laatste schone kleertjes in de kast gelegd. Dan morgen de badkamer en hal nog even een grote beurt en alles in de woonkamer weer op z'n plek. Zondag even de tuin bijwerken met man en nog wat herfstbloemen inzaaien. En dan maandag heerlijk een dagje met de kids weg. Dan ben ik er eigenlijk wel klaar voor.. ??

Terug
Bovenaan