Uitgerekend September 2019

Heerlijk bijgelezen weer! Ik ben nu tussen de middag even thuis op mijn laatste dag werken! Ik ben dus ook een latertje hier in de  club. Nu 35 + 2. 
Ben even nieuwsgierig naar jullie mening. Ik wilde in week 37 graag nog een paar daagjes met mijn moeder naar de Veluwe gaan waar ze een huisje heeft. Maar is dat wel zo'n goed idee? ? ik kan het een beetje moeilijk inschatten... zouden jullie gaan of toch zo dicht mogelijk bij huis blijven?

Dat ligt er heel erg aan hoe je je voelt. Ga je in het ziekenhuis bevallen of thuis? Hoe ver is het vakantiehuisje bij ‘jouw’ ziekenhuis / thuis vandaan? Ik denk dat ik het zelf niet zou doen, maar dat komt meer omdat ik zo moe en misselijk ben en dus niet echt puf zou hebben om daar iets anders te doen dan ik thuis doe. Maar als je er zin in hebt en je voelt je goed is het misschien heerlijk om er een paar daagjes uit te zijn. 

Ik ga zelf ook met 37 nog ff een lang weekend weg met vrienden? als je je goed voelt zou ik het er nog ff lekker van nemen. En het is gewoon in NL dus geen man overboord toch?

@ Iris: als je je tegen die tijd goed voelt gewoon lekker doen! Ik ben met 37+3 voor drie dagen en twee nachten vertrokken naar Brussel (2 uur rijden). Maxi-cosi en vluchttas meegenomen. Ik vond het juist heerlijk en heb echt nog genoten van die break. De weken daarna zit je alleen maar te wachten namelijk (naast kleine klusjes en nesteldrang) dus als je de kans hebt zou ik het doen. Garantie dat je bevalling niet begint krijg je toch niet en de kans dat je binnen twee uur na het eerste teken zou bevallen is heel klein dus je kunt vaak gewoon nog naar huis!

Prilgelukseptember: We wonen idd in een dorp met 1 school.. ? Dus het worden klasgenootjes. 
Wij hebben eigenlijk geen moeite om de naam te verspreken. Ook onze dochters houden keurig hun mond. Zijn ook al 10 en 9 dus kunnen inmiddels wel zoiets voor zich houden. Wel weet iedereen dat het een meisje wordt. Dat vonden we wat veel gevraagd dat ze daar op moesten letten, vooral omdat sommigen aan het vissen waren. De vorige 2x wisten we het zelf wel, maar de omgeving niet.
Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je de baby al aanspreekt met de naam je je misschien makkelijker in een gesprek kan verspreken. Het is dan al zo vertrouwd lijkt me. Zelf doen wij dat niet, maakt het denk ik ook iets makkelijker.
Juffielies: Tjonge, wat blijft dat spannend hoe de baby ligt en of hij nog draait. Als dat gebeurt hoop ik dat hij gelijk met het hoofd als een soort stop in je bekken 'duikt' en niet meer terug kan!
JoyceJ: Wat mooi dat jullie je schoonmoeder via een naam voor de baby gaan eren.. Zal best wel even dubbel zijn als de kleine er us, het besef dat ze dat geluk niet meer mee heeft mogen maken.
IrisK: Hangt er idd beetje vanaf waar je woont en of je verder in huis alles op orde hebt en niet zoveel meer moet voorbereiden/in huis doen. En of er bijzondere omstandigheden zijn in je zwangerschap. Dan zou ik het wel aandurven denk ik en de rust hebben. Het kan op dat moment ook nog gerust 5 weken duren.

Hier nu 36+2 en de baby is nog lang niet ingedaald bij mij ? zweeft lekker bovenin of zoals de verloskundige zei "op zolder" en daardoor zitten al mijn ingewanden in mijn ribbenkast voor mijn gevoel. Echt de geluiden die ik soms onder een borst vandaan hoor komen dan denk ik neeee dat hoort niet ? 
Hierdoor ook weer veel last van maagzuur en misselijkheid, weinig eetlust helaas. Wel veel steken en krampen al een aantal weken maar het schiet nog niet op. Dus nu ben ik hier weer een beetje gestrest over. Is het normaal bij deze termijn dat ze nog niet ingedaald is?
IrisK als je zin hebt zou ik gewoon gaan!! Lekker juist, beetje afleiding ? 
Eefje kan me voorstellen dat je baalt inderdaad, wat toevallig ook dezelfde naam! Gelukkig scheelt het wel 1 letter en zelfs qua uitspraak dus toch anders :) ik kan me om voorstellen dat het juist een band creëert tussen de meiden!
Mariekesep succes met wachten! 

Wat fijn, jullie reacties! Bedankt voor het meedenken. Ik heb volgende week de liggingsecho dus dat zal ook wel weer wat inzichten geven. Verder is het inderdaad niet zo ver van huis af, max 2 uur. En lijkt me heerlijk om me even door mijn moeder te laten verzorgen ? 
Lijkt me wel spannend als de baby nog in stuit zou liggen. Ik vind het zelf best lastig te voelen hoe hij ligt. Wel vaak het idee dat hij tegen mijn ribben aan drukt.
Met thuis van borrel met wat lieve collega's, en nu dan echt verlof! ???

Anemoontje dank voor de tip, heb gekeken en wat geprobeerd maar er gebeurd niet veel Haha en ik hou het amper vol. Wacht morgen maar af. Net even flink gehuild, denk toch de spanning.. 
Irisk groot gelijk. Als je er zin in hebt en het niet te ver is, lekker doen! 

Terug
Bovenaan