Uitgerekend September 2019

Herkenbaar, van het snurken haha. Normaal mopper ik op hem, nu hij op mij ;).
Bij ons is deze week de tuin getegeld dus ik heb heerlijk in het zonnetje ontbeten en mijn (decaf) cappuccino gedronken. Hoop er vandaag een wat betere dag van te maken :)

Eefje- ik ben toevallig vanochtend in het ziekenhuis geweest voor testen op zwangerschapscholestase. Ik heb sinds woensdag toenemende jeuk vooral op mijn buik en borsten. Gisteren voor bij de huisarts geweest, maar die gooide het op groei waardoor de huid op spanning kwam. Zij zei wel als ik last kreeg van jeuk op mijn handen/voeten en als het erger werd over mijn hele lijf, ik weer contact op moest nemen i.v.m. die cholestase. Mocht ik dan ook de verloskundige in het ziekenhuis doen in het weekend (sta nu onder controle daarvan i.v.m. bloeddruk). Nou sinds gisteravond ineens zoooveel jeuk op mijn buik, handen, voeten en rug. Ik dacht ik ga wel slapen, wellicht is het dan over. Maar kon er vannacht niet meer van slapen, dus ik dacht ik ga gelijk bellen vanochtend. Ze namen het heel serieus en ik kon gelijk komen. Ze trokken gelijk het hele protocol uit de kast: CTG, bloeddruk en bloedwaarden testen. Maar alles was gelukkig helemaal goed, bloedwaarden waren zoals het hoort en ook niet eens iets verhoogd. Dus ik kan weer rustig ademhalen, de eventuele gevaren bij die cholestase zijn ook niet niks voor een foetus dus was erg gerustgesteld... Verloskundige dacht dat het puur nu door de hormonen en groei komt. Hopelijk komt er bij jou ook niks uit! Mentholgel helpt wel erg goed he? Erg verkoelend.
Maandag a.s. 37 weken, toch een soort mijlpaal. Geeft me ook veel rust dat op de 1 of andere manier dat ik dan zo ver ben? Ben echt benieuwd wanneer de 1e baby’s zich gaan melden in deze groep, hihi!

Hmm dat snurken heb ik volgens mij niet echt, al kwijl ik ‘s nachts wel echt mega! ? haha maar over snurken heb ik hem nog niet gehoord! 
Zo post ik vanochtend nog een berichtje over misselijk zijn, nu totaal geen last meer van. Ik klop het even af *klopklop* zal je natuurlijk zien dat het vanavond weer op komt zetten ?

Hallo dames,
Ik ga hier even meelezen en kletsen.
28-08-19 uitgerekend van een meisje, ons 1e kindje super spannend!
Ik denk alleen dat de kleine het nog wel even prima vind in mijn buik, en het toch een september baby gaat worden!
@ MariekeSep: Wil je mij ook op de lijst zetten? :)
Groetjes!!

Jeetje Mientjeee, dat hebben ze dan wel meteen rigoreus aangepakt! Wat fijn! Konden ze dan zo snel je bloedwaarden bepalen, inclusief de galzouten? Ik begreep dat met name die doorslaggevend zijn (naast de leverwaarden) om te bepalen of er sprake is van cholestase. Ik krijg die uitslag van de galzouten waarschijnlijk pas ergens tweede helft volgende week. Als ik geluk heb en het bloed heeft nog mee kunnen gaan met een bepaalde zending dan wellicht nieuws tijdens mijn volgende controle.
Mijn vk zei dat het heel wisselend is: de een stikt van de jeuk en heeft het niet. Bij de ander valt het mee en die heeft het wel.. Bij ons in elk geval niet zo'n protocol als bij jullie. Di moet ik weer op reguliere controle. Hoop dat er meer bekend is. Fijn dat jij het niet hebt in elk geval!! Hier zit de jeuk op het moment vooral op mijn borstkas richting hals en daarnaast hele bh-band linie. Buik valt mee. Ik slaap ook nog goed. Lastig lastig wat het kan zijn. Hoop ook op hormonen. Bij de oudste had ik er op zeker moment ook last van herinner ik me nog. Maar toen meer op de buik. En toen werd het helemaal nog niet onderzocht.
Vandaag is mij trouwens alvast 2x een plezierige bevalling toegewenst. Heel mooi eigenlijk.. 'Geniet ervan' kwam er ook nog achteraan. Ik heb het natuurlijk al 2x gedaan, dus dit gaat ook weer lukken en het is fijn om er positief naar te kijken (ondanks de pijn) omdat het gewoon zo'n pure oerervaring is! Dus vond die extra nadruk op de positiviteit wel heel mooi. En voor mij is dit de laatste keer, dus hoop het heel bewust te beleven.
Hoe kijken jullie tegen de bevalling aan? Zowiezo voor de meesten de eerste he? 

Snurken, kwijlen.. Ik doe het gewoon allemaal ? het hoort erbij denk ik dan maar. Opvliegers zijn ook heerlijk aanwezig trouwens, verder mogen we niet klagen.
Poeh, de bevalling... de laatste staat me nog erg goed bij.. Ik wilde zó graag thuis bevallen, maar de weeën werden steeds heftiger en de ontsluiting bleef uit, dus om 23.00 naar het zh, petidine spuit erin en toen ging het wel heel snel en was daar rond 02.00 de baby al! Dus ik ben heel benieuwd of deze het zh gaat halen? de verloskundige riep toen al; als je op de snelweg moet bevallen, bel dan even. Dat wil je dan ook echt niet horen!
Baby's doen wat ze zelf willen, en als je bedenkt dat je de bevalling echt samen met je te kindje doet, is het werkelijk het mooiste wat er is.
Dinsdag moet ik weer naar de verloskundige, met 37+4 ben ik bevallen van onze (nu nog) jongste zoon... laat ik daar net dinsdag op zitten? dus ik ben heel benieuwd...

Eefje- Ja in het ziekenhuis is het lab natuurlijk altijd open, ook in het weekend. Ze wilden het zekere voor het onzekere en wilden vanochtend dus ook gelijk dat ik kwam.. Ik sta natuurlijk al in het ziekenhuis onder controle dus het lijntje is korter dan als je gewoon bij de VK praktijk zit. Maar ik vond het fijn dat ze het z.s.m. konden doen. Ze hebben inderdaad de galzouten bepaald en daarnaast wat bepaalde leverwaarden. 
Voor mij inderdaad mijn 1e bevalling. Ik was er altijd wel 'makkelijk' over en dacht ach we zien het wel. Maar nu het dichterbij komt, vind ik het wel spannender worden. Mijn beste vriendin is deze week bevallen en ik heb haar verhaal nu van top tot teen gehoord (was overigens een prima bevalling) en dan komt het wel ineens dichtbij..

Hier inderdaad ook de eerste maar ik kijk oprecht uit naar de bevalling. Niet alleen omdat ik het nu wel goed vind zo de zwangerschap maar ook omdat ik er een goed gevoel bij heb. Natuurlijk kan het helemaal anders lopen dan ik verwacht maar ik sta er wel positief in. Het helpt ook wel mee dat de verloskundige vorige keer heeft gezegd dat mijn lichaam gemaakt is om zwanger te zijn haha ;-) hopelijk betekent dit dan ook om te bevallen!
Wat mij spannender lijkt is het het moment dat je beseft, het gaat beginnen. Je zit met de eerste toch heel erg te wachten op de eerste tekenen en je af te vragen: is dit het nou wel of niet? Bij een tweede/derde herken je vast de signalen eerder of twijfel je minder.
Het aspect wat ik wel lastig vind is dat mijn verloskundige praktijk uit een team van 6 bestaat. Ik heb eerlijk gezegd wel echt een voorkeur voor 2 daarvan. Waarschijnlijk ben je er op dat moment helemaal niet mee bezig maar met één heb ik niet zo'n klik en één ken ik niet. 

Terug
Bovenaan