Eefje- ik ben toevallig vanochtend in het ziekenhuis geweest voor testen op zwangerschapscholestase. Ik heb sinds woensdag toenemende jeuk vooral op mijn buik en borsten. Gisteren voor bij de huisarts geweest, maar die gooide het op groei waardoor de huid op spanning kwam. Zij zei wel als ik last kreeg van jeuk op mijn handen/voeten en als het erger werd over mijn hele lijf, ik weer contact op moest nemen i.v.m. die cholestase. Mocht ik dan ook de verloskundige in het ziekenhuis doen in het weekend (sta nu onder controle daarvan i.v.m. bloeddruk). Nou sinds gisteravond ineens zoooveel jeuk op mijn buik, handen, voeten en rug. Ik dacht ik ga wel slapen, wellicht is het dan over. Maar kon er vannacht niet meer van slapen, dus ik dacht ik ga gelijk bellen vanochtend. Ze namen het heel serieus en ik kon gelijk komen. Ze trokken gelijk het hele protocol uit de kast: CTG, bloeddruk en bloedwaarden testen. Maar alles was gelukkig helemaal goed, bloedwaarden waren zoals het hoort en ook niet eens iets verhoogd. Dus ik kan weer rustig ademhalen, de eventuele gevaren bij die cholestase zijn ook niet niks voor een foetus dus was erg gerustgesteld... Verloskundige dacht dat het puur nu door de hormonen en groei komt. Hopelijk komt er bij jou ook niks uit! Mentholgel helpt wel erg goed he? Erg verkoelend.
Maandag a.s. 37 weken, toch een soort mijlpaal. Geeft me ook veel rust dat op de 1 of andere manier dat ik dan zo ver ben? Ben echt benieuwd wanneer de 1e baby’s zich gaan melden in deze groep, hihi!